Drevning 640 motard

Anders 640

Anders
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
KTM 540 nerkittad till 525
Tjena alla!!!
Har nyss inhandlat motard hjul till kotten och har en fråga ang drevning!!
Original fram är 16 kugg? Finns det plats för ett 17 och måste man
ta bort/byta den plåt som går mot kedjan vid framdrevet.

16/40 eller 17/42 går prima

Anders 640 skrev:
Tjena alla!!!
Har nyss inhandlat motard hjul till kotten och har en fråga ang drevning!!
Original fram är 16 kugg? Finns det plats för ett 17 och måste man
ta bort/byta den plåt som går mot kedjan vid framdrevet.

Ja 16 42 har jag nu på min -02 nu men skulle vilja ta ned varven lite nu och bak så sitter det på motard hjulet 40 så det känns som att ett 17 fram blir bra !!!!
Nån som vet om den där plåten framför drev skall bytas ut ???? Den var märkt med typ15/16 antar att den matchar drevstorleken???

Jag filade upp min, 3min så var det klart

Anders 640 skrev:
Ja 16 42 har jag nu på min -02 nu men skulle vilja ta ned varven lite nu och bak så sitter det på motard hjulet 40 så det känns som att ett 17 fram blir bra !!!!
Nån som vet om den där plåten framför drev skall bytas ut ???? Den var märkt med typ15/16 antar att den matchar drevstorleken???

17/40 blir tråkigt, du kan inte slå i femman förään i 85-90 nånting....... men ska du autobantoura så..... :rolleyes:

Håller med Tom, 17:40 är för mycket touring, kör själv med 17:42 men ska byta till 16 fram. 16:40 är väl ungefär samma som 17:42 eller är det 3 bak mot svarar 1 fram? :va

16-40 OCH 17-42 skiljer bara någon procent, vet inte åt vilket håll men man tar väl de dreven som man har och pusslar så länge det går :)

Honung skrev:
Håller med Tom, 17:40 är för mycket touring, kör själv med 17:42 men ska byta till 16 fram. 16:40 är väl ungefär samma som 17:42 eller är det 3 bak mot svarar 1 fram? :va

Annars kan man gå på 17/36 och köra riktigt fort... :D

TomK skrev:
Annars kan man gå på 17/36 och köra riktigt fort... :D

Ja nog för att det är härligt med fart men det vet de fan om jag vill åka nå mycket fortare på en motard en vad man gör med 17:42 alltså toppfart men vi har ju alla olika böjelser :D

jag kør med 16 foran med motard når det er dags for 18\21 hjul blir det 15 foran

Anders 640 skrev:
Jag får dit 17 utan att fila på min.Bara att skruva dit

Ok känns som jag får behålla 16 fram så länge tills jag får testa..............
Då blir det 16/40.
Såg nåra bilder från när nån/några av er var här uppe på Mittsverige banan
och gasade ???? Blir det fler svängar hit????///4 mil dit för mej!!!!

Jag har org 17/42 nu,men har köpt ett 14 framdrev som ska på.Kanske blir lite väl skojigt :D vi får se.

Tom Byron skrev:
Skaru köra gellårsrakan på tvåan eller :D

Nä, men nu tar min växellåda slut så fort och det med bara lite grundgas. Brapp, Brapp! så är man på femman redan :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT