Dreva zx9r 99a?

Snigel

juckar å snurrar å bär mig åt
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Upplever att min nia inte riktigt vill kopplas upp på slangen på 2an dvs jag får jobba väldigt mycket med den kan bero på min okunskap el på att jag e lite tung.
Har tänkt dreva räcker det att bara ta en kugg på framdrevet antar att man då ej behöver byta kedja osv då mitt drivpaket är ganska nytt?
El ska man löpa linan ut å byta hela rasket då med ett par kugg ner på bakdrevet också?
Några erfarenheter/tips kring zx9r å drevning någon vad är en bra kompromiss ?
 
Snigel skrev:
Upplever att min nia inte riktigt vill kopplas upp på slangen på 2an dvs jag får jobba väldigt mycket med den kan bero på min okunskap el på att jag e lite tung.
Har tänkt dreva räcker det att bara ta en kugg på framdrevet antar att man då ej behöver byta kedja osv då mitt drivpaket är ganska nytt?
El ska man löpa linan ut å byta hela rasket då med ett par kugg ner på bakdrevet också?
Några erfarenheter/tips kring zx9r å drevning någon vad är en bra kompromiss ?

Ett ner är lagom, men det är garanterat ditt eget fel att den inte går på bakhjulet på 2:an.
 
Snigel skrev:
Upplever att min nia inte riktigt vill kopplas upp på slangen på 2an dvs jag får jobba väldigt mycket med den kan bero på min okunskap el på att jag e lite tung.
Har tänkt dreva räcker det att bara ta en kugg på framdrevet antar att man då ej behöver byta kedja osv då mitt drivpaket är ganska nytt?
El ska man löpa linan ut å byta hela rasket då med ett par kugg ner på bakdrevet också?
Några erfarenheter/tips kring zx9r å drevning någon vad är en bra kompromiss ?
koppla upp???
gasar upp min 9a på trean
 
Hur blir den med 2 kuggar ner fram? Toppfarten? Går den upp på trean då på gas?

Jag har ett 14s drev som ligger, satt på när jag köpte den men jag drevade om till orginal..
 
uggla skrev:
Hur blir den med 2 kuggar ner fram? Toppfarten? Går den upp på trean då på gas?

Jag har ett 14s drev som ligger, satt på när jag köpte den men jag drevade om till orginal..

Jag har 5+ bak och det går inte smidigt att få upp den på 3:an om jag sitter, står jag går det busenkelt.
 
Ok så ett ner fram it is tackar för svaren antar att min kopplings teknik inte e hundra då den ibland går upp hur bra som helst men för det mesta inte vill alls trots att jag sitter längst bak i sadeln med tom tank :( :(
Några bra teknik tips för å få upp den på slangen generellt?
Hur mycket kommer toppfarten sänkas om jag kuggar ner ett snäpp fram då? Runt 20 knyck el?
 
Snigel skrev:
Ok så ett ner fram it is tackar för svaren antar att min kopplings teknik inte e hundra då den ibland går upp hur bra som helst men för det mesta inte vill alls trots att jag sitter längst bak i sadeln med tom tank :( :(
Några bra teknik tips för å få upp den på slangen generellt?
Hur mycket kommer toppfarten sänkas om jag kuggar ner ett snäpp fram då? Runt 20 knyck el?
Min orkade aldrig varva ur på sexan med 15 drev på så på min gjorde det nog ingen större skillnad, förutom att cykeln kändes piggare och roligare.
 
jag kuggade ner min en fram och två upp bak och sedan kunde man wheela i 3an stående utan koppling .....
 
Ja den känns rätt slö i kopplingen har iofs bara gått 2300 mil men inget e omöjligt där körde kompisens retta å den bet kopplingen mycket finare på.
Har aldrig toppat min riktigt så varför bry sig egentligen åkte med på kompisens 9a då fick han upp den i 285 med mig bak det var spännande....
Slutsats måste vara att jag har dålig teknik slö koppling å e antagligen lite fet (95 kg)
Jag tror jag provar en drevning fram med en kugg å byter koppling i vinter då hojen för övrigt skall lackas efter en marksyning på kinnekulle förra helgen.
@ don Tomaso din 9a e ju bara så läcker får se vad det blir för färg på min gillar den org röda skarpt men det finns ju många fräna lacker att välja på.
 

Bifogat

  • kinnekulle 058.jpg
    kinnekulle 058.jpg
    135.8 KB · Visningar: 136
Ja den röda e fin hojen va nylackad när jag köppte den i juni å på en touring tripp råkade jag få ett skavmärke på tailen å blev jätte sne nu känns det där skavmärket som en piss i havet....
Osäker på om jag skall behålla 99a stripningen me det lila å svarta dock.
Jag polar med Majoren å hjälpte honom att byta ram på sin i våras så jag vet vad en krasch kan göra med en nia tyvärr :rolleyes:
Som tur var så gled min mest å slog inte i något sidokåper har klarat sig utan sprickor har bara bytt topp kåpa än så länge.
 
jag förstår mig inte riktigt på vitsen med att dreva om för att kunna köra på bakhjulet.. är det svårt o få upp den på tvåan så kör på ettan istället..
en nerdrevad tvåa eller en orginal etta är ju inte någon större skilnad på...

jag skulle kunna förstå varför vissa vill dreva om för att få lådan lägre växlad o mer "tätstegad" man för bajhjulsåkning ser jag ingen större vinst om man nu inte vill åka låångsamt! men så verkar ju inte va fallet när det är på tvåan som det ska åkas


berätta!
 
Jag har haft lite problem med min koppling, har precis rivit ur stålskivorna och ruggat upp dom och nu tar den fint igen. Kostar lite slippapper och ett par timmar.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top