Dreva R6:an...

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hej på er.
Min införskaffade R6:a 02:a som ska framföras i std 600 levererades med 14 kugg fram och 50 bak. Är det bra?
Har även 46,47 och 48 bakdrev. 48:an ska kunna gå på ihop med 14 fram utan att man behöver förlänga svingen men 14-47 går inte...

Behöver jag komplettera på drevfronten... :va

"Undrande"
 
Pålle skrev:
Förlänga kedjan hoppas jag du menar!?

/Joakim

Förlänga svingen var ett skämt. 14-48 kan jag ha med kedjespännarna utskruvade max. Grejen är om man behöver en högre utväxling(för högre toppfart alltså) så går ju inte det...
Ska kanske omformulera frågan: Vad behöver man för drev för att klara Skandinaviska banor samt ett träningsläger i Brno???
 
På Brno kör du (nog) 14-48, sen kan ett 15 och ett 49 vara bra att ha!

magnus_moss skrev:
Förlänga svingen var ett skämt. 14-48 kan jag ha med kedjespännarna utskruvade max. Grejen är om man behöver en högre utväxling(för högre toppfart alltså) så går ju inte det...
Ska kanske omformulera frågan: Vad behöver man för drev för att klara Skandinaviska banor samt ett träningsläger i Brno???
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top