Dreva om mc.

JonathanSv

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2008
Hoj
Kawasaki ZZR 600 -92
Hej hej, jag har tänkt att dreva om min hoj, för att få bättre acceleration.
Om den gör 250 eller 200 spelar ingen större roll för mig. Så hur många kuggar ska jag ändra på respektive drev för att få ett bra resultat.
btw. jag kör en zzr 600 -92 om de nu har någon betydelse.

Tack på förhand.

Antingen ett kugg mindre fram,eller tre kugg större bak.
Har du tur så kanske du slipper korta kedjan med ett mindre framdrev.

Finns det något att föredra, byta fram eller bak? mer än att byter jag till tre kugg större där behöver jag längre kedja? Men gör det någon skillnad på effekten om man byter fram eller bak?

Finns det något att föredra, byta fram eller bak? mer än att byter jag till tre kugg större där behöver jag längre kedja? Men gör det någon skillnad på effekten om man byter fram eller bak?

Det är att föredra så stort framdrev som möjligt, det blir lägre dragkraft i kedjan och den svänger inte så tvärt runt framdrevet. Kedjan slits mindre. Så ska du byta hela drevpaketet så ska du köra orginal fram och montera större bak. Men kom ihåg att köpa en lite längre kedja. Ett länkpar borde räcka, men ändå inte helt säkert, beroende på hur stor reserv det finns att skjuta fram hjulet i svingen.

Mats

1 kugg mindre fram och 2 kugg mer bak så slipper du tänka på kortare/längre kedja. Motsvarar knappt 2 kugg ner fram eller 5 kugg upp bak.

drog ner en kugg fram på min, och det blir alldeles tillräckligt stor skillnad..så börja med det..är nästan säker på att du kommer bli mer än nöjd.

gör som jag istället.

gå in på lelles å säg att du ska ha det största respektiv det minsta drevet å en kedja.

det gick lös på en 800 om jag inte kommer ihåg fel.

sen är det bara hem å montera :D

gör som jag istället.

gå in på lelles å säg att du ska ha det största respektiv det minsta drevet å en kedja.

det gick lös på en 800 om jag inte kommer ihåg fel.

sen är det bara hem å montera :D

Vad får man med sig hem då?
Ett framdrev till en Zundap och ett bakdrev till en Husqvarna 390- 76 och en kamkedja till en Honda CBX?

6-7% förändring i utväxling gör stor skillnad.

Mats

I kugg ner fram gör stor skillnad i acc. Sliter mer på kedjan då den får mindre att löpa över men det får man ta. Bakdrev är överkurs, skit i det.

Passa på att byt hela drivpaketet när du mixtrar med detta.

fick inte tag på nått annat framdrev. fick däremot tag på ett 3 kugg större bakdrev. Varför är det överkurs att byta bakdrev?

15-45 är orginal på min hoj, jag ska antingen sätta dit 14-46 eller 15-48, vad föreslår ni, fördelar, nackdelar?

Back