Dreva om bladen

MackeNo1 skrev:
Slår du av på gasen innan du hoppar till på fotpinnarna? Testade på motarden att stå upp, gasa - slå av - gasa och sedan rycka ståendes. Men jag tappade alltid balansen pga rycket som blir när man gasade på igen. Eller gasar du bara och hoppar till samtidigt?

Med bladen så är det inga problem att gasa upp den på 2:an när man sitter ner, bara att köra av/på metoden och rycka lite i ca 120km/h så kommer den upp :rock

Kommer att bli kul i sommar när jag drevat ner den.... :)

Fasen vad kluven jag blir, åker ju en del lång rundor med polare o så, så man ligger ju o bränner i 150- 200 ibland men sedan så lekar man ju rätt mycket med...

Vad är bäst då, fram eller bak att dreva?

MHK skrev:
Fasen vad kluven jag blir, åker ju en del lång rundor med polare o så, så man ligger ju o bränner i 150- 200 ibland men sedan så lekar man ju rätt mycket med...

Dreva både fram o bak.... ett ner fram, o två upp bak... de räcker bra :squid

MackeNo1 skrev:
Slår du av på gasen innan du hoppar till på fotpinnarna? Testade på motarden att stå upp, gasa - slå av - gasa och sedan rycka ståendes. Men jag tappade alltid balansen pga rycket som blir när man gasade på igen. Eller gasar du bara och hoppar till samtidigt?

Med bladen så är det inga problem att gasa upp den på 2:an när man sitter ner, bara att köra av/på metoden och rycka lite i ca 120km/h så kommer den upp :rock

Kommer att bli kul i sommar när jag drevat ner den.... :)

Gasa först, sen gungar man upp den... med jämna gas, extragas när den börjar resa sig om den går fort. Jag har provat liiiiite på en kompis 954, gick väl 50-60 på 3:an och den kom upp så snällt och fint, hur lätt som helst.

Säger det igen. Träna på cykeln. Då förstår du sammanhanget mellan att ge "gas" och samtidigt rycka i styret vid rätt tidpunkt.

MHK skrev:

Min Blade -99 drevade jag upp bak,jag var usel på att wheela vid tillfället.Nu går det kanon,men jag måste fortfarande koppla upp den på 2:an.
Tror inte man kan jämföra riktigt med nyare Blade´s,dom svarar ju mer direkt på gas....eller?
Mitt tips:"+2kugg bak"
:hej

KRILLE skrev:
Min Blade -99 drevade jag upp bak,jag var usel på att wheela vid tillfället.Nu går det kanon,men jag måste fortfarande koppla upp den på 2:an.
Tror inte man kan jämföra riktigt med nyare Blade´s,dom svarar ju mer direkt på gas....eller?
Mitt tips:"+2kugg bak"
:hej

Ärsch jag skiter i o dreva... ska nog lära mig att köra på bakslangen riktigt ordentligt först

Tack ändå! :squid

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...