Dreva om bladen

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
Ska byta mitt drivpaket på min Blade nu i vinter hade jag tänkt.

Men är lite sugen på att derva ner en kugg eller två.

Frågan är bara hur mycket det gör på toppen?

Brukar man ta en kugg bak eller vad är normalt?

Får inte upp min blade på slangen när jag har 2:ans växel i... är precis att det inte går... Så tanken är att lite om drevning skulle göra susen.... Vill inte koppla upp den heller, sliter en del...

Så fram med lite råd!

Har fått pris på ett drivpaket 1500 spänn.... fram drev, bakdrev, kedja, kommer inte ihåg märke men skulle vara kanon grejer!

Så är det billigt eller dyrt som fan!?! :3freak

1 kugg bak gör inte mycket, det gör mycket mer om du tar ett kugg större drev fram... :banana
Framdrev är ju mycket billigare också så du kan ju köpa några och testa :brynad

Busgrabb skrev:
1 kugg bak gör inte mycket, det gör mycket mer om du tar ett kugg större drev fram... :banana
Framdrev är ju mycket billigare också så du kan ju köpa några och testa :brynad

1 kugg större fram blir den ju slöare av :fatta! Ta 3 större i bak istället för att gå ner i fram om det finns så stora bakdrev, tänk på att kedjan måsta vara längre då.

Va???

Det e klart att du kan få upp den på slangen på tvån... Du måste bara bättre tekniken och ha rätt varv... Runt 8 tusen behöver du ha...
ÖVA!!! :hördu

rallyanders skrev:
Det e klart att du kan få upp den på slangen på tvån... Du måste bara bättre tekniken och ha rätt varv... Runt 8 tusen behöver du ha...
ÖVA!!! :hördu

Nix går inte en kompis hade samma hoj samma årsmodell, hade samma problem....

Övar ju järnet...

Jag får inte heller upp min ZX9 på 2:an utan koppling om jag sitter fast jag har ett kugg ner fram. Det spelar ingen större roll eftersom jag brukar gasa upp på ettan och växla vidare, åker jag på motorvägen står jag och gasar upp den på 3:an och sen är det bara att sätta sig om man vill det, men det är roligare att stå å wheela för det är så mycket lättare + att man ser vart man åker.

jag vill också dreva isåfall

jag har en Kawa Z1000 som jag också vill dreva...så den enklare går upp på slangen...

Vart vänder man sig om man ska ha nya drev...vilket ställe som helst? Hur funkar det egentligen? Visst måste ja juh också ändra på kedjan osv...eller??? :tuttar

ThiMan skrev:
jag har en Kawa Z1000 som jag också vill dreva...så den enklare går upp på slangen...

Vart vänder man sig om man ska ha nya drev...vilket ställe som helst? Hur funkar det egentligen? Visst måste ja juh också ändra på kedjan osv...eller??? :tuttar

Närmaste mc handlare...

Kedjan får du ändra, men eftersom jag ska byta hela kittet så spelar det ju ingen roll för mig...

ThiMan skrev:

En Z1000?? :notme

Jag trodde man ville dreva upp dom för att det inte gick att åka på två hjul med dom annars... :squid

Hmmm...

Då måste din blade ha några år på nacken!! Årsmodell?
Jag kunde inte ens koppla upp min först men när man väl lärt sig var det lätt:)

Stående tips?

Rigge skrev:
Jag får inte heller upp min ZX9 på 2:an utan koppling om jag sitter fast jag har ett kugg ner fram. Det spelar ingen större roll eftersom jag brukar gasa upp på ettan och växla vidare, åker jag på motorvägen står jag och gasar upp den på 3:an och sen är det bara att sätta sig om man vill det, men det är roligare att stå å wheela för det är så mycket lättare + att man ser vart man åker.

Några tips för att lära sig att få upp den på slangen stående? E det inte lättare om man drar upp den sittande o sen ställer sig upp? Lättre att få snedbalans?? Lättare att slå över??

rallyanders skrev:
Då måste din blade ha några år på nacken!! Årsmodell?
Jag kunde inte ens koppla upp min först men när man väl lärt sig var det lätt:)

det är en 96:a så inte det senaste direkt...

ett ner i fram o 2 upp i bak hade jag... på min 97:a du kommer ändå att få använda kopplingen på tvåan...

rallyanders skrev:
Några tips för att lära sig att få upp den på slangen stående? E det inte lättare om man drar upp den sittande o sen ställer sig upp? Lättre att få snedbalans?? Lättare att slå över??

De är fan skitlätt att stå, nu när man börjar få in snitsen är det mycket lättare än att sitta. Vill jag sitta så drar jag ändå upp den stående för att det går att göra upp till 140km/h utan att använda kopplingen. Stå upp, ge på gas så den börjar dra, hoppa till på fotpinnarna ryck, å om du åker fort - kasta dig bakåt! Med den här tekniken drog jag ipp en R1:a på femman så det funkar garanterat.

Ambulans: Din tog ja upp på 3:an eller va de 2:an :confused: utan koppling (gjorde som ovan), remeber?

Nu kommer han börja tjata om att de är för att ja e lång... menmen.... :FU

Rigge skrev:
De är fan skitlätt att stå, nu när man börjar få in snitsen är det mycket lättare än att sitta. Vill jag sitta så drar jag ändå upp den stående för att det går att göra upp till 140km/h utan att använda kopplingen. Stå upp, ge på gas så den börjar dra, hoppa till på fotpinnarna ryck, å om du åker fort - kasta dig bakåt! Med den här tekniken drog jag ipp en R1:a på femman så det funkar garanterat.

Ambulans: Din tog ja upp på 3:an eller va de 2:an :confused: utan koppling (gjorde som ovan), remeber?

nja... vill minnas att du kopplade upp den på tvåan... 3000 varv du vet :)

ambulans skrev:
ett ner i fram o 2 upp i bak hade jag... på min 97:a du kommer ändå att få använda kopplingen på tvåan...

Kanske ska skita i o dreva då... bättre att lära sig att whellia stående på fotpinnarna... verkar mycket grymmare! :banana

MHK skrev:
Kanske ska skita i o dreva då... bättre att lära sig att whellia stående på fotpinnarna... verkar mycket grymmare! :banana

Sålänge du inte tourar så tycker jag du ska dreva, det blir roligare att köra! Sen så kostar ett framdrev 100-150kr och du klarar dig säkert på samma kedjelängd, så ångrar du dig så är det bara att skruva tillbaka.

ta o byt till större drev bak, bättre plus att du får mindre hjulbas = lättare upp på bakbananen

drivpaketspriset verkar vara rätt billigt, jag fick på 1900kr.

kolla så det är riktiga grejor o inte piratskit, ska vara en GVX kedja allting annat är skit,.
dreven vet jag inte men kedjan är viktigaste, måste ju hålla för alla pållarna

Rigge skrev:

Slår du av på gasen innan du hoppar till på fotpinnarna? Testade på motarden att stå upp, gasa - slå av - gasa och sedan rycka ståendes. Men jag tappade alltid balansen pga rycket som blir när man gasade på igen. Eller gasar du bara och hoppar till samtidigt?

Med bladen så är det inga problem att gasa upp den på 2:an när man sitter ner, bara att köra av/på metoden och rycka lite i ca 120km/h så kommer den upp :rock

Kommer att bli kul i sommar när jag drevat ner den.... :)

Back