Jaha? så överföring från växellåda till kardanaxel och från kardanaxel till bakhjul sker med tankeöverföring då?Discoteken har 100% färre drev, de har kardan![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jaha? så överföring från växellåda till kardanaxel och från kardanaxel till bakhjul sker med tankeöverföring då?Discoteken har 100% färre drev, de har kardan![]()
Om den verkligen sitter på bakhjulet visare den rätt oberoende av utväxling, dock är det väl jävligt ovanligt med givare på bakhjulet.Vad är det för fel på Torpalasse och Wr125R?
Om mätaren går på bakhjulet/växellådan så visar den fel.
Menar ni att det inte är så?
Om den verkligen sitter på bakhjulet visare den rätt oberoende av utväxling, dock är det väl jävligt ovanligt med givare på bakhjulet.
Skriv då inte bakhjul om du menar växellåda om du inte vill missförstås.Men sluta missförstå, så svårt är det inte! Om den mäter hastigheten på växellådan...
Skriv då inte bakhjul om du menar växellåda om du inte vill missförstås.
Det var inte jag som röstade rött på dig, jag bara hoppade in med en möjlig förklaring till varför..Finns det ens någon hoj som mäter direkt på bakhjulet? Jag tvivlar.
Om du bara hade haft ett uns av vilja så hade du förstått vad jag menade.
Iofs är det kul att retas, så jag förstår dig...![]()
enda nackdelen jag upplever (har drevat från 40 till 46 bak) är att varvtalet är något högt i marsch-fart. (samt att man ibland vill ha högre toppfart om man har ett discotek efter sig)
40 delat på 46 är 0.87. alltså tror jag med mina något begränsade mattekunskaper att hojen är 13% piggare, har 13% lägre topphastighet och visar 13% fel på mätaren.
för övrigt tycker jag att det är lättare att åka på bakhjulet med originaldrevning. min drevade hoj är tex även 13% ryckigare, vilket är kul ibland men att åka lugnt på samma varvtal är 13% lättare med originalhoj.
Vad är det för fel på Torpalasse och Wr125R?
Om mätaren går på bakhjulet/växellådan så visar den fel.
Menar ni att det inte är så?
Finns det ens någon hoj som mäter direkt på bakhjulet? Jag tvivlar.
Om du bara hade haft ett uns av vilja så hade du förstått vad jag menade.
Iofs är det kul att retas, så jag förstår dig...![]()
Så för att komma till en slutsats.
Bör jag dreva om bak istället för fram för att drivpaketet håller längre? Eller blir de lättare att få upp den på bakhjulet genom att gå upp kuggar bak än att gå ner kuggar fram ?
Om du drevar upp bak får du flytta fram bakhjulet några millimeter. Detta borde göra att den lättare går upp på bakhjulet eftersom du får en något kortare hjulbas
Men tänk på att det kan bli så att du måste köpa en ny större kedja om du går upp bak. Jag skulle nog köpt ett framdrev med en kugg mindre fram. Billigare och enklare att byta!
Herrejäklars.
Enligt Gearing Commander kan jag få upp min Bandit 600 i 291km/h med lite pill.
170-däck istället för 160, samt 44 tänder bak och 18 fram.
Sen att man måste rulla den nerför en brant vägg för att starta, enbart för att explodera i första kurva då däcket kränger av hör liksom inte hit...![]()
Herrejäklars.
Enligt Gearing Commander kan jag få upp min Bandit 600 i 291km/h med lite pill.
170-däck istället för 160, samt 44 tänder bak och 18 fram.
Sen att man måste rulla den nerför en brant vägg för att starta, enbart för att explodera i första kurva då däcket kränger av hör liksom inte hit...![]()
Det finns bara ett litet men viktigt problem. Motoreffekten räcker inte för att få upp hojen i den farten. Alltså motorn orkar inte varva ut med vissa utv.förhållanden
Gearing commander är bara ett program som beräknar teoretiska toppfarter vid olika varvtal och utväxlingsförhållanden.
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |