dreva ner zx-6r ?

TALLE

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
ZX-6R - 98
Jag har blivit lite sugen på att dreva ner min zx-6r -98
Jag har inte ens lyckats dragit den till stoppet på 5 an (kört typ 235) så jag är inte den som ligger i 250 + direkt för det går inte med denna lilla fis.. jag vill ha en mer wheelie anpassad hoj.. gör inget om den går bara 190 eller nått heller.. Jag vill pröva lite bara för skoj skull.. nån som vill rekomendera en drevning? tror det sitter 15/40 på den nu. jag kollade i duells kataloger men dom hade vara 15 fram.. nån som vet vars det finns bättre utbud?
 
förlåt om jag lånar din tråd!

Har samma fråga när de gäller på kawa zr7-s -03! Vad har ni för rekommendationer fram och bakdrev? Den gör på 5:an 230
men jag är som Talle vill ha mer acc än toppfart. Hur mycke kostar drev fram och bak utan att köpa helt drivpaket?
 
Oblic skrev:
förlåt om jag lånar din tråd!

Har samma fråga när de gäller på kawa zr7-s -03! Vad har ni för rekommendationer fram och bakdrev? Den gör på 5:an 230
men jag är som Talle vill ha mer acc än toppfart. Hur mycke kostar drev fram och bak utan att köpa helt drivpaket?


Kan bara utgå från min hoj, framdrev 140:-, bak 400:- har ja för mej..
Org är 16/42 tror ja, har 15/44 nu o de blev en satans skillnad på acc!
 
Har sökt lite här och där och kommit fram till att 15/39 ska vara en okej
ökning på min cykel från orginalet 16/38. Vågar man gå upp till 40 på orginal
kjedjan? Drivpaketet har gått ca 400mil

Vart i sthlm ska man vända sig? touring.se,sneiders,avamc,sthlmvaruhuset?
 
Jag har kört 15/43 på min zx6a och det funkar utmärkt. Du kan behöva längre kedja dock.
Mindre drev fram verkar inte gå att få tag på.
 
Don Quixote skrev:
Jag har kört 15/43 på min zx6a och det funkar utmärkt. Du kan behöva längre kedja dock.
Mindre drev fram verkar inte gå att få tag på.

hmm. skumt.. skulle vilja dreva ner ganska mycket.. mest för skoj skull bra.. bara 3 kugg bak gör ju inte så jätte mycket.. som man man skulle tagit två fram tex :P
 
Måste oxå dreva ner... åker oxå zx6-r

Vill oxå bara ha ett jävla ax så man kan gasa upp skiten på 2ans växel oxå! ;P


är ultimatast för ett jeffla axx då? :yoparty
 
Don Quixote skrev:
Jag har kört 15/43 på min zx6a och det funkar utmärkt. Du kan behöva längre kedja dock.
Mindre drev fram verkar inte gå att få tag på.


snygg avantar, du som är utklädd lr? :D
 
Drevning

Jag har ett program (exelfil) där du för in utväxling på alla växlar och sedan vilken drevning ni vill använda. Då får du ut maxhastighet, optimalt varvtal för växling etc. Om det är något som du/ni kan ha användning för PM:a.
// Olle
 
mjukis skrev:
Kan bara utgå från min hoj, framdrev 140:-, bak 400:- har ja för mej..
Org är 16/42 tror ja, har 15/44 nu o de blev en satans skillnad på acc!

jag har drevat min gammelblade likadant!!! (93:a) från 16/42 till 15/44. fantastisk skillnad! :tummenupp

för övrigt så motsvarar 1 kugg mindre fram ca 3 upp bak så totalt sett åker jag 5 kugg mer bak...... precis lagom för min del.
 
Jag är i samma tankar, nu verkar det som det inte finns andra bakdrev än orginal, men fram finns det 14-17 kugg, orginal 15.. Räcker det att gå ner en fram för att få den lite mer bakhjulsbenägen?
Jag har en gixxer 750!
 
DisqoBizkit skrev:
Jag är i samma tankar, nu verkar det som det inte finns andra bakdrev än orginal, men fram finns det 14-17 kugg, orginal 15.. Räcker det att gå ner en fram för att få den lite mer bakhjulsbenägen?
Jag har en gixxer 750!

Ett - fram blir massor massor skillnad, testa o känn efter.
Gixxern är väl bakhjulsbenägen ändå? :va
 
mjukis skrev:
Ett - fram blir massor massor skillnad, testa o känn efter.
Gixxern är väl bakhjulsbenägen ändå? :va
Jajje män det är den men jag vill nog ha den ännu mer..
På ettan blir den, lite väl hysterisk, men på tvåan så blir den lite seg på av/på gas..
Ok ett kugg, tack för det!
 
Nu har jag gått från 16 till 15 i fram på min zr7! Tyvär så vill inte vädret att
jag ska åka idag :4skrika
 
TALLE skrev:
ok.. informera mig hur stor skillnad det blev sen när du har åkt lite :)
Mig med.. ;-) får mitt drvpkt i morgon och då har jag en kugg mindre fram!

Fan jag hjula på av/på gas i runt 160 på tvåan idag :yoparty , hittar man bara rätt varvtal osv så lirar det fint alltså! Undra vad den gör sen då när man drevat ner lite!! :banana
 
Bara en liten reflektion:
Det är ju inte säkert den axar bättre bara för man drevar ner den.
Vid ett visst varv på en viss växel blir den starkare, men det är då vid lägre
fart.
Vid vissa farter kommer den axa sämre o vid andra bättre mao.
Men det går aldrig att få den att axa snabbare vid någon fart än vad motorns
effekt räcker till. Oberoende av utväxlingen.

Kraften är ju effekt/hastighet, och det går inte att komma förbi.

Men om man trivs bättre m hojen m lägre utväxling så ska man förstås ha det.
/u
 
ulf_lundin skrev:
Bara en liten reflektion:
Det är ju inte säkert den axar bättre bara för man drevar ner den.
Vid ett visst varv på en viss växel blir den starkare, men det är då vid lägre
fart.
Vid vissa farter kommer den axa sämre o vid andra bättre mao.
Men det går aldrig att få den att axa snabbare vid någon fart än vad motorns
effekt räcker till. Oberoende av utväxlingen.

Kraften är ju effekt/hastighet, och det går inte att komma förbi.

Men om man trivs bättre m hojen m lägre utväxling så ska man förstås ha det.
/u
Jag ville mest ha den ännu mer bakhjulsbenägen, och hoppades få den lite starkare på den punkten, vad tror du om det?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top