dreva ktm

johnsa

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Hoj
Ktm 125sx, Ktm prestige lc4 640-04
Ny inom motardåkning.. fick fatt i en ktmlc4 640 -04 igår för en billig peng.
va givetvis tvungen att ut å prova en runda..
Någon som har nån erfarenhet av att dreva en sådan hoj?? Går bra att dra upp han på bakan i 2:an. ska man upp i 3-4-5 måste man koppla upp vilken jag inte riktigt gillar. räcker de att gå ner 1-2 kuggar fram eller hur mycke behövs?
Tacksam för svar.
p.s slipon plus att förga. är ombest.. d.s

Ny inom motardåkning.. fick fatt i en ktmlc4 640 -04 igår för en billig peng.
va givetvis tvungen att ut å prova en runda..
Någon som har nån erfarenhet av att dreva en sådan hoj?? Går bra att dra upp han på bakan i 2:an. ska man upp i 3-4-5 måste man koppla upp vilken jag inte riktigt gillar. räcker de att gå ner 1-2 kuggar fram eller hur mycke behövs?
Tacksam för svar.
p.s slipon plus att förga. är ombest.. d.s

Tog ner min en kugg fram och tyckte det räckte. Krävdes rätt mycket varv för att den inte skulle tokrycka innan när man låg i normalt "landsvägstempo"
Angående dra upp den på 3-4-5 så är det väl mycket i tekniken det sitter. Pulver i motorn är väl också en fördel :)

Går du ner 2 kugg fram kommer du inte att ha ett dugg högre fart när du tar upp den på 3:an jämfört med vad du hade på 2:an med högre drevningen.Oavsett hur mycket man drevar ner så blir ju inte motorn starkare,det blir bara surrigt och skittråkigt att åka landsväg....

lugn,, du lär dig o ta den på högre.. prova dig fram o läs gammla trådar..
från början fick jag bara upp min gammla xr600 på 2an men på slute börja den komma på 4an.. o då väger jag bly :D

Jag har gått enr till 16 fram dvs 1 kugge och det ger faktist ganska mycket.. gungar lätt upp den på 3an utan kopling

Jag har med 16 drev fram. Funkar fint. Men inte fan kan jag få upp den på trean för det!!! :gnissla

1 kugg ner fram o 1-2 kuggar upp bak bör nog vara optimalt känner jag.
Inte för mkt o inte för lite.

Träna istället på att ta upp den från så gott som stillastående på 1:an o växla dej sedan fram tills det känns bra,,större ballhetsfaktor enligt mej allfall :)

att köra snabbt på baken e inte alltid coolast

Last edited:
Koppla upp en orginaldrevad 640 på femman? Det du tankar vill jag också använda :D :yoparty

nä förlåt, du har rätt. överdrev nog lite. testa idag och femman går absolut inte..

Träna istället på att ta upp den från så gott som stillastående på 1:an o växla dej sedan fram tills det känns bra,,större ballhetsfaktor enligt mej allfall :)

att köra snabbt på baken e inte alltid coolast

mm att börja från ettan och sen uppåt funkar ganska hyffsat. men hojen är nog lite slö för de.. saknar min gamla cross.
tycker de nog hade varit lite coolare och ligga på 50 i 3 och sen dra upp den me gasen.. blir väl till och byta hoj kanske..

Last edited:
nä förlåt, du har rätt. överdrev nog lite. testa idag och femman går absolut inte..

mm att börja från ettan och sen uppåt funkar ganska hyffsat. men hojen är nog lite slö för de.. saknar min gamla cross.
tycker de nog hade varit lite coolare och ligga på 50 i 3 och sen dra upp den me gasen.. blir väl till och byta hoj kanske..

ligg i 50 på 2an o gasa upp den.. funka för på min stenålders 640.

Det handlar jy mycket om teknik åsså du vet,,jag kan köra på baken på 5:an med min 640 efter att startat stillastående på 1:an upp på slangen o sen växlat 2,3,4,5 o sen ligga på 5:an o segla,,,som sagt teknik is the keyword :tummenupp

Här e ett klipp där jag i början ligger i runt 100-110 km/h på motorvägen på 4:an o 5:an,,så du ser att det går:)

http://videos.streetfire.net/video/wm/32290c69-2d20-4e44-91f1-982400fcc01a.htm

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey