Nu har jag känt på rettan tillräckligt mycket för att konstatera att jag vill dreva om lite, men frågan är bara hur mycket... Jag vill inte ha ett pizzadrev på bågen, dock lite lägre drevning än idag, då jag vill kunna rycka upp den i tidig fart i 2ans växel, utan koppling och bip-gas. Det går ju idag, men det förutsätter ett j-a ryck, hyffsat hög fart och lite soppa i tanken. Jag har hört att ett ner fram gör ganska stor skilnad, men hur stor skilnad? Vad är att föredra?
Jag skiter i att jag förlorar 20km/h i toppfart, (vilket man nödvändrigvis inte gör, då hojen istället varvar ur längre än vad den normalt orkar i 6ans växel, right?)
Jag vill kunna köra den rätt normalt, den skall inte vara HELSPRATTLIG i alla växlarna liksom, utan körbar för en runda på kurviga vägar, men lättsam o wheela med... vad tycker ni? Räcker det med en ner fram? Jag ska inte köra o tolva med rettan, så fetingdrevsalternativen som innan sagt går bort.
Jag skiter i att jag förlorar 20km/h i toppfart, (vilket man nödvändrigvis inte gör, då hojen istället varvar ur längre än vad den normalt orkar i 6ans växel, right?)
Jag vill kunna köra den rätt normalt, den skall inte vara HELSPRATTLIG i alla växlarna liksom, utan körbar för en runda på kurviga vägar, men lättsam o wheela med... vad tycker ni? Räcker det med en ner fram? Jag ska inte köra o tolva med rettan, så fetingdrevsalternativen som innan sagt går bort.