Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aleleo skrev:Vad har ni för drevning på era Dukes, fram och bak? Skriv varför ni har just den drevningen också. BTW nån som vet vad som sitter på orginal?
Mr R skrev:Orginal är det 38 bak och 17 fram. Jag bytte drevning för att få lite roligare körning till 42 bak och 16 fram.
Det är bara att prova sig drev är inte så dyra
Aleleo skrev:Hur går din nu då? Kan du gasa upp den på bakhjulet på tvåan? Toppfart?
Aleleo skrev:Hur går din nu då? Kan du gasa upp den på bakhjulet på tvåan? Toppfart?
Spider skrev:Gasa upp den på tvåan går att göra med orginaldrevning, öppnad luftburk och ombestyckad förgasare. Lägger du sen på ett helsystem och en flatslidefugge så fullkomligt flyger den upp. Taggar du sen ner en kugg fram, d.v.s. 16, så går det att med med lite rycka få upp den på 3;an åxå.
Jag körde ett tag med 16/42 jag åxå men tröttnade ganske fort. Enligt min mening duger en sån utväxling inte till annat än stad/stunt. Så fort man kommer ut på landvägen (den krokiga då rå...) så blir hojen väldigt surrig och man åker konstant och försöker lägga i 6;an. Nåt som jag aldrig testade, men som jag ett tag funderade på, var att testa med 16/40 som någon form av gyllene kompromiss. Men... dit kom jag aldrig.
Mitt förslag, börja med att tagga ner en kugg fram och se. Om du inte tycker att det räcker så testa med 16/40.
x
Mr R skrev:Varför ta bort styrändarna? De är väl bra om man man kör omkull, så slipper man köpa nytt styre. Eller är det för du skall sätta dit hantagsskydd?
Aleleo skrev:Jag kommer nog till största delen köra landsväg och det är jobbigt om den varvar ihjäl sig.
Blir det inte surrigt om man kuggar ner till 16 fram då? Märks det mycket skillnad i övrigt? Jag har öppnad luftburk och ombestyckad förgasare (175 munstycke) men har inte haft hojen så länge så jag har inte hunnit lära mig trixandet.
Såg på din anonns att du har helsystem och handtagsskydd. Vad fick du ge för avgaset? (Säljer du det?) Var det nån skillnad i vibrationerna i styret när du tog bort styrändarna?
Aleleo skrev:Ok det blir nog till att köpa handtagsskydd och ta bort styrändarna. Dessa Acerbis skydd. Var får man tag i sådana?
Ang drevningen så köper jag nog ett 16 och provar. Man kan ju ha bägge som sagt.
Tack för svaren!
Spider skrev:MEN, du skall vara medveten om att Acebis är i stort sett dubbelt så dyra som ett par KTM orginal. Jag har dessutom för mig att du behöver någon form av adapter/mojäng/fixopryl för att kunna montera dom på en Duke (vilket är en av anledningarna till att dom blir dyra). Dom har däremot fördelen att du kan få dom med aluminium inbakat i plasten jmf med KTMs som är helplast.
x
WestW skrev:Köpte svarta KTM originalhandskydd till min. Kostade bara några hundringar.
Jag åkte mest gata/landsväg och då passade ett kugg ner fram bäst. Då kunde man ligga i 110km/h utan att det kändes som man plågade hojen allt för mycket.
TomK skrev:Jepp, dyrare (speciellt alu-förstärkta varianten)! Men de verkar mer robusta när man till slut fått fast dem (med adapter). Nu har jag iofs inte hårdtestat originalskydden från KTM i samma utsträckning som de gamla Acerbis jag hade på Duke-II:an och 620:n innan storkraschen för två år sedan. Men nog höll de gott vid senaste vurpan på gräs i alla fall.
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!