Drev kedjor, kugghjul mm

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Var kan man hitta en vettig sida på nätet eller i malmö där man kan hitta små drev mm i metall så man kan göra lite saker till en åkgräsklippare och där inte ett drev kostar 100-300kr

Ska du driva större krafter eller bara få gräsklippsknivar att snurra? Är det det senare så knata ned till returbilen och peta av remhjul från något lämpligt lik och komplettera med v-rem från fintema.

Ska du ha något motsvarande mc-drev/kedja så knata bort till närmsta mc-meck, fråga efter utbytta drivpaket. När det är utslitet på en mc borde du ha många år kvar på en åkgräsklippare.

Lyxvarianten torde vara att ta kamremsdrev från en bil och köpa ny rem från biltema..

Är det originaldrev du ska ha eller? Till vilken klippare? Jag kan ha en katalog med piratdrev till en del klippare, misstänker att det är växellåda du ska ha då det inte finns så många andra drev förutom till starten då?
Är det hemmabygge på g?

Tyvärr är det inte original grejer till klipparen jag är ute efter utan lösa delar.

Jag har den senaste tiden behövt bygga saker med kugghjul mm och att dra till returbilen är inte så kul nu när det e kallt.

Med andra ord det har inget med klipparen att göra uten jag vill hitta en smidig hemsida där man inte måste ha hela katalogen och överpris för att man köper några st för att testa.

Men det bör vara i metall eller liknande.
Trodde först att man skulle hitta cykel drev mm på biltema men det verkade inte så lätt som jag trodde.

Kolla med Translev
Dina prisönskningar vet jag ej om de kan uppfylla, det får du kolla själv. Men de har nog allt du behöver och lite till.
http://www.translev.se/

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...