Dream Theater kommer till Sweden Rock! Så gott! Har väntat i flera år på att de ska ta dit dem.http://www.swedenrock.com/frameset.cfm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dream Theater kommer till Sweden Rock! Så gott! Har väntat i flera år på att de ska ta dit dem.mb skrev:Ett band som jag länge velat se live![]()

Om vi tar konserten "live scenes from new york" som exempel, så tycker jag att den tillför en hel del som inte kommer fram på studioalbumet. Dels ges körandet ett helt annat utrymme och dels bjuder petrucci en del sjukt mysigt solande. Sen är det kul att se portnoy i action, även om han inte är min favorittrummis. Felet som han gör är att det divas för mkt genom att varje millisekund ska fyllas upp med tekniskt avancerade krusiduller. Som jag ser det så är det snarare de uteblivna slagen på de exakt rätta ställena som gör en riktigt bra trummare.Chris Ash skrev:Jag tillhör dem (den?) som tycker att DT live är en helt sanslöst tråkig upplevelse. Som att lyssna på skivan genom PA:t. Fast jag verkar vara helt ensam om det, så lyssna inte på mig utan åk och se dem och bilda en egen uppfattning.

Chrille skrev:I år blir tredje gången sen 96 som jag står över SRF. Skyhöga priser och tveksam lineup gör att jag tar ser Nigthwish och Mötley i Oslo istället. Blir jag sen festivalsugen 2006 ska jag se mig runt i Europa innan jag köper biljetter. 3000 spänn i allra billigaste formen är åt helvete för dyrt...
, iofs redan fixat nu.Jo, men så tillkommer ju ölenyates skrev:Tog detta från SRF:s hemsida.
PRISER ORDINARIE BILJETTER (FINNS ATT KÖPA NU):
3-dags biljett 9-11 juni: 1360:- + förköpavg (30![]()
1-dags Torsdag 9/6: 580:- + förköpsavgift (30.
1-dags Fredag 10/6: 580:- + förköpavg (30![]()
1-dags Lördag 11/6: 580:- + förköpavg (30![]()

Mattiaz skrev:3000 spänn ???? för inträde? Det missade jag, sådana ockerpriser betalar jag inte, då kan de som du säger Chrille vara bättre att gå på bandens egna konserter.![]()
BTW .... Du har fått PM från mig för ett braaaa tag sedan, iofs redan fixat nu.
hade jag inte kunnat hjälpa dig ändå men jag skäms mb skrev:Om vi tar konserten "live scenes from new york" som exempel, så tycker jag att den tillför en hel del som inte kommer fram på studioalbumet. Dels ges körandet ett helt annat utrymme och dels bjuder petrucci en del sjukt mysigt solande. Sen är det kul att se portnoy i action, även om han inte är min favorittrummis. Felet som han gör är att det divas för mkt genom att varje millisekund ska fyllas upp med tekniskt avancerade krusiduller. Som jag ser det så är det snarare de uteblivna slagen på de exakt rätta ställena som gör en riktigt bra trummare.
Chris Ash skrev:Jag såg dem visserligen på deras "Falling into infinity"-turné så visst kan de ha utvecklats till det bättre. Men den konserten var inte bra, det spelar ingen roll om det så är fan själv som spelar, jag orkar inte med 10 minuters ensamonani. Speciellt inte när det händer mer än en gång. Sen så är James LaBrie en riktigt svag länk i bandet, inte nog med att han har en poppig fjollröst utan när han tar i live och ska ta höga toner så regnar det sura toner.....Lyssna på hans duett (Comfortably Numb) med Geoff Tate på Queensryches "Art of live" så får du höra division fyra bredvid elitserien. Dessutom stod John Petrucci och John Myung fastvuxna som Ian Hill på scenen, ursäkten att grejorna är svåra att spela biter inte på mig. Nån som sett hur Yngwie Malmsteen röjer live, eller Jethro Tull, Freak Kitchen? Watchtower? Rush?
Mike Portnoy har aldrig varit en favorit hos mig, visst är han jätteduktig och kan säkert spela saker som inte många fixar men jag har samma invändning som du, han måste inte visa det precis hela tiden.
Chris Ash skrev:Dessutom stod John Petrucci och John Myung fastvuxna som Ian Hill på scenen, ursäkten att grejorna är svåra att spela biter inte på mig. Nån som sett hur Yngwie Malmsteen röjer live, eller Jethro Tull, Freak Kitchen? Watchtower? Rush?
Solid snake skrev:Amen hallå, falling into infinity e ju 100 år sen, han har utvecklats till det bättre, han tar höga toner bra som fan live nu.
Chris Ash skrev:"Art of live" är från förra året.
|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |