Dream Theater till SRW

mb skrev:
Ett band som jag länge velat se live :)

Ett band som jag redan har sett live, och jag rekommenderar dig verkligen att ta dig ner där och se dom, du kommer inte att ångra dig!

När jag såg dom så spelade dom i 3½ timme, nog nått av det bästa jag har sett.

Nu ska jag till SRF om jag får ledigt från jobbet. :banana

Jag tillhör dem (den?) som tycker att DT live är en helt sanslöst tråkig upplevelse. Som att lyssna på skivan genom PA:t. Fast jag verkar vara helt ensam om det, så lyssna inte på mig utan åk och se dem och bilda en egen uppfattning.

Chris Ash skrev:
Jag tillhör dem (den?) som tycker att DT live är en helt sanslöst tråkig upplevelse. Som att lyssna på skivan genom PA:t. Fast jag verkar vara helt ensam om det, så lyssna inte på mig utan åk och se dem och bilda en egen uppfattning.
Om vi tar konserten "live scenes from new york" som exempel, så tycker jag att den tillför en hel del som inte kommer fram på studioalbumet. Dels ges körandet ett helt annat utrymme och dels bjuder petrucci en del sjukt mysigt solande. Sen är det kul att se portnoy i action, även om han inte är min favorittrummis. Felet som han gör är att det divas för mkt genom att varje millisekund ska fyllas upp med tekniskt avancerade krusiduller. Som jag ser det så är det snarare de uteblivna slagen på de exakt rätta ställena som gör en riktigt bra trummare.

Tycker det artar sig till en riktigt bra line-up på srf i sommar.
Hoppas att man snart har nog med cash för att köpa en biljett bara :död

Det är ju en del band man vill se egentligen..

Helix
Mötley
Accept (såklart)
Candlemass
Hellfueled...

Hade de ordnat pain of salvation också så hade det varit givet..nu vetifan egentligen...DT kanske skulle va kul att se, men de är ju horribelt tråkiga live.. :näsblod

Har inte sett DT live än men jag fattar inte hur de kan vara dåliga live. Deras musik e ju så jäkla bra.
Tur att man har möjligheten o jobba nån dag på festivalen o kan få biljetten gratis så man slipper betala. :banana

Det avgör det hela! Det blir definitivt Sweden Rock istället för Bikemeet iår.... har haft tankarna tidigare eftersom jag varit på SBM några år nu.

Nu fattas det bara att Rammstein kommer till Sweden Rock, men det kommer väl inte hända :(

I år blir tredje gången sen 96 som jag står över SRF. Skyhöga priser och tveksam lineup gör att jag tar ser Nigthwish och Mötley i Oslo istället. Blir jag sen festivalsugen 2006 ska jag se mig runt i Europa innan jag köper biljetter. 3000 spänn i allra billigaste formen är åt helvete för dyrt...

Chrille skrev:
I år blir tredje gången sen 96 som jag står över SRF. Skyhöga priser och tveksam lineup gör att jag tar ser Nigthwish och Mötley i Oslo istället. Blir jag sen festivalsugen 2006 ska jag se mig runt i Europa innan jag köper biljetter. 3000 spänn i allra billigaste formen är åt helvete för dyrt...

3000 spänn ???? för inträde? Det missade jag, sådana ockerpriser betalar jag inte, då kan de som du säger Chrille vara bättre att gå på bandens egna konserter. :)

BTW .... Du har fått PM från mig för ett braaaa tag sedan :7peta , iofs redan fixat nu.

Tog detta från SRF:s hemsida.

PRISER ORDINARIE BILJETTER (FINNS ATT KÖPA NU):
3-dags biljett 9-11 juni: 1360:- + förköpavg (30:-)

1-dags Torsdag 9/6: 580:- + förköpsavgift (30:-).
1-dags Fredag 10/6: 580:- + förköpavg (30:-)
1-dags Lördag 11/6: 580:- + förköpavg (30:-)

yates skrev:
Tog detta från SRF:s hemsida.

PRISER ORDINARIE BILJETTER (FINNS ATT KÖPA NU):
3-dags biljett 9-11 juni: 1360:- + förköpavg (30:-)

1-dags Torsdag 9/6: 580:- + förköpsavgift (30:-).
1-dags Fredag 10/6: 580:- + förköpavg (30:-)
1-dags Lördag 11/6: 580:- + förköpavg (30:-)
Jo, men så tillkommer ju ölen :7peta

Mattiaz skrev:
3000 spänn ???? för inträde? Det missade jag, sådana ockerpriser betalar jag inte, då kan de som du säger Chrille vara bättre att gå på bandens egna konserter. :)

BTW .... Du har fått PM från mig för ett braaaa tag sedan :7peta , iofs redan fixat nu.

1500 för biljett
500 för resan - MINST
2-300 för parkering
2-300 för camping.

+ sprit o mat. Det blir inte mindre än tre lapp hur jag än räknar.

Sorry om PM'et såg nu att du inte är den enda jag har missat. Som tur är :3freak hade jag inte kunnat hjälpa dig ändå men jag skäms :(

mb skrev:
Om vi tar konserten "live scenes from new york" som exempel, så tycker jag att den tillför en hel del som inte kommer fram på studioalbumet. Dels ges körandet ett helt annat utrymme och dels bjuder petrucci en del sjukt mysigt solande. Sen är det kul att se portnoy i action, även om han inte är min favorittrummis. Felet som han gör är att det divas för mkt genom att varje millisekund ska fyllas upp med tekniskt avancerade krusiduller. Som jag ser det så är det snarare de uteblivna slagen på de exakt rätta ställena som gör en riktigt bra trummare.

Jag såg dem visserligen på deras "Falling into infinity"-turné så visst kan de ha utvecklats till det bättre. Men den konserten var inte bra, det spelar ingen roll om det så är fan själv som spelar, jag orkar inte med 10 minuters ensamonani. Speciellt inte när det händer mer än en gång. Sen så är James LaBrie en riktigt svag länk i bandet, inte nog med att han har en poppig fjollröst utan när han tar i live och ska ta höga toner så regnar det sura toner.....Lyssna på hans duett (Comfortably Numb) med Geoff Tate på Queensryches "Art of live" så får du höra division fyra bredvid elitserien. Dessutom stod John Petrucci och John Myung fastvuxna som Ian Hill på scenen, ursäkten att grejorna är svåra att spela biter inte på mig. Nån som sett hur Yngwie Malmsteen röjer live, eller Jethro Tull, Freak Kitchen? Watchtower? Rush?

Mike Portnoy har aldrig varit en favorit hos mig, visst är han jätteduktig och kan säkert spela saker som inte många fixar men jag har samma invändning som du, han måste inte visa det precis hela tiden.

Vill med detta medd bara säga att du har så väldigt rätt Crish Ash. Såg själv DT på Baltiska för många år sedan, visst är det ett bra band med väldigt bra musiker, men utstrålning och scennärvaro vet de inte ett smack om.
Jag förstår inte hur ett band med så eminenta musiker kan acceptera en sådan kass sångare?? Undrar om det är James som äger turnébussen och fotbollen.

Chris Ash skrev:
Jag såg dem visserligen på deras "Falling into infinity"-turné så visst kan de ha utvecklats till det bättre. Men den konserten var inte bra, det spelar ingen roll om det så är fan själv som spelar, jag orkar inte med 10 minuters ensamonani. Speciellt inte när det händer mer än en gång. Sen så är James LaBrie en riktigt svag länk i bandet, inte nog med att han har en poppig fjollröst utan när han tar i live och ska ta höga toner så regnar det sura toner.....Lyssna på hans duett (Comfortably Numb) med Geoff Tate på Queensryches "Art of live" så får du höra division fyra bredvid elitserien. Dessutom stod John Petrucci och John Myung fastvuxna som Ian Hill på scenen, ursäkten att grejorna är svåra att spela biter inte på mig. Nån som sett hur Yngwie Malmsteen röjer live, eller Jethro Tull, Freak Kitchen? Watchtower? Rush?

Mike Portnoy har aldrig varit en favorit hos mig, visst är han jätteduktig och kan säkert spela saker som inte många fixar men jag har samma invändning som du, han måste inte visa det precis hela tiden.

Amen hallå, falling into infinity e ju 100 år sen, han har utvecklats till det bättre, han tar höga toner bra som fan live nu.

Chris Ash skrev:
Dessutom stod John Petrucci och John Myung fastvuxna som Ian Hill på scenen, ursäkten att grejorna är svåra att spela biter inte på mig. Nån som sett hur Yngwie Malmsteen röjer live, eller Jethro Tull, Freak Kitchen? Watchtower? Rush?

jag såg dem på metropolis 2 turnen och jag tycker också att de sög. Fan inge roliga att se live. tyckte också att de stod som fastvuxna. sen så är ju inte james någon av mina favvosar.

Jag vill också se freak kitchen live. lite avis faktiskt

Chris Ash skrev:
"Art of live" är från förra året.

Du har inte tagit in att han _KAN_ ha varit förkyld eller nåt då?

Han kunde ta lika höga toner när jag såg dom som han tar på låten "take the time"

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN