Drar till Åre på söndag....vart söka rajraj?

Vaffan i ÅRE hittar du brudarna i backen, sen hör du med dom var dom ska... har du tur ska dom ingenstans utan stannar hemma på hotellet... Då blir det lätt att scora som fan...

Typ åk aldrig 4 polare brevid varan i stolsliften, tryck in er tillsammans med ett par tjejer och öppna foderluckan så wham pam, game on, buddy... :)

Annars är det väl bara att gå runt och se var folket strömmar... Eller så blir man indragen i nån stuga på vägen, med hull och hår, men tvingas avbedja för du var den enda dom ville ha... Och vad gör man inte för polarna.... Gawd damn! Fan! Kan ingen bygga en tidsmaskin!!! :D :D ;)

Zana skrev:
Vaffan i ÅRE hittar du brudarna i backen, sen hör du med dom var dom ska... har du tur ska dom ingenstans utan stannar hemma på hotellet... Då blir det lätt att scora som fan...

Typ åk aldrig 4 polare brevid varan i stolsliften, tryck in er tillsammans med ett par tjejer och öppna foderluckan så wham pam, game on, buddy... :)

Annars är det väl bara att gå runt och se var folket strömmar... Eller så blir man indragen i nån stuga på vägen, med hull och hår, men tvingas avbedja för du var den enda dom ville ha... Och vad gör man inte för polarna.... Gawd damn! Fan! Kan ingen bygga en tidsmaskin!!! :D :D ;)

Jag säger: Förstående polare å nattbastu på Brunkulla.... :hihi

Det där med liften är skönt, tog singelkön och timade fint med ett gäng flicksnärtor.....gäller som sagt bara att lyckas bryta isen, sen att man bara lyckades hitta kassa pumor med CG jackor på jakt efter fria drinkar på Dippan var väl inge vidare.... :kocko "Åh ni skulle sett Pålle igår på Dippan!! beställde helrör hela tiden /fnitterfnitter/"
ja vad säger man.... :rofl
Kom hit å sätt dig i knä på farbror Miller å smutta på en JD så ska vi nog ordna till nåt ska du se.... :fyllisar

Last edited:
MilleR skrev:
Vi var å käkade på Grappa, vilken mat!!! herregud! mycket nice! Byggets vakter var mycket trevliga och förstående....inte vad man är van vid.
Brokens hambugare...eller vad man ska kalla den. Mandomsprovet! grym!! :yoparty
Taxichaffis låter inte illa det inte.....ska ringa runt lite nu i veckan.
D flesta vakterna på bygget är riktigt bra. Finns en där som blev mr slitz för några år sen. Brudarna står på kö för honom och det är inga tråkíga brudar heller.
Jo, broken extra extra stor burgare är grym. För stor helt enkelt. Sen har de ju den lilla köttbiten på 400 gram. Helt enorm.
Ska du ringa så vänta tills i maj, nu har alla alldeles för mycket att göra så de kommer bara be dig återkomma senare i vår eller sommar.
Ska ni prova något annat riktigt mysigt så är det buustamon o sitta o dricka hojt i vedeldade badkaret. Deras personal är extremt k-t oxå. Jag vet!! :hihi
Bästa veckorna att scora är helt klart studentveckorna 3-5 på onsdagarna där så är brudarna så desperata att de tar vilken stackare som helst. Tyvärr så jobbade man ju de kvällarna för det mesta så man fick bara ta emot lite skamliga förslag i bilen. Men men man hade jäkligt kul de 3 säsongerna man jobbade.

MilleR skrev:
Jag säger: Förstående polare å nattbastu på Brunkulla.... :hihi

Det där med liften är skönt, tog singelkön och timade fint med ett gäng flicksnärtor.....gäller som sagt bara att lyckas bryta isen, sen att man bara lyckades hitta kassa pumor med CG jackor på jakt efter fria drinkar på Dippan var väl inge vidare.... :kocko "Åh ni skulle sett Pålle igår på Dippan!! beställde helrör hela tiden /fnitterfnitter/"
ja vad säger man.... :rofl
Kom hit å sätt dig i knä på farbror Miller å smutta på en JD så ska vi nog ordna till nåt ska du se.... :fyllisar

Haha underbart... :tummenupp

korvgubbe skrev:
Lycka till! :tummenupp Åre är ju Bratsen vinterhuvudstad i detta avlånga land. Har nästan fler Brat-anekdoter från Åre än här hemifrån....
Ungeför som det är brat varning i Gotland v.29 :huvet

MilleR skrev:
Hej

Nu är man hemkommen..... :huvet ville stanna kvar men men.

Åkning: Bodde 50m från Olympia så man stod först i kön på morgnarna, andra stolen upp.
09:20 på skutan, Tväråvalvet ner ENSAM!!! inte ett spår i manchestern. Det är veckans åk kan jag säga! 7minus, 8s/m och klaaaar blå himmel gjorde inte saken sämre.
Sen måste jag säga att lössnö åkningen på Rödkullen var bra skön också....förutom den Ren familj som satte som mål att vara i vägen för mig bland fjällbjörkarna... :kocko

Party: Bygget, rankas högt!!!! grym musik, stort, treeevlig personal (särskilt en av croupier tjejerna.... :krama)
Fruktansvärt ös tycker jag!!! inte såååå mycket Brats....dom höll sig i Helrörs lagunen....där dom hör hemma!!! :4skrika
Werséns....... :gnissla vad ska man säga....grymt ös!!! and the ladies!! *koma*

Nej...har redan sökt jobb och kunde ha börjat idag....men det lär ju vänta tills nästa säsong......men vill nån 2:a handshyra en stor 2:a i centrala Gävle så kan ni höra av er.. :hihi
hmm.... intressant! att jag missat denna tråden! jag åkte dit lördag 19/2 o kom hem i söndags... bodde också 50m från olympia, knappt det Nya lundsgården tror jag kåken hette.

Jag var grymt besviken på utelivet.. var på Diplomat på söndagen då var där rätt bra iof! sen vart det mest bygget med det sög alla dagar utom fredag då var det godkänt! Werséns var jag bara på på fredagen o då var det under all kritik ett par 40-50åriga gubbar som satt o smutta öl i ett hörn :va

p.s. en grymgrej där tyckte jag var badet på Holiday Club! 200:- inträde men då fick man gå in i saunaland 7bastu sorter inkl en Is bastu med minus 20 i ...klart uppfriskande kännsla och en pool med nollgradit vatten *brrr*

sen fick man ju klart ideen att man skulle ta sig från utomhuspoolen och springa ner på sjön och över halva bmwbanan :kocko ...hade ingen kännsel i fötterna de sista 100meterna

kajlyl skrev:
hmm.... intressant! att jag missat denna tråden! jag åkte dit lördag 19/2 o kom hem i söndags... bodde också 50m från olympia, knappt det Nya lundsgården tror jag kåken hette.

Jag var grymt besviken på utelivet.. var på Diplomat på söndagen då var där rätt bra iof! sen vart det mest bygget med det sög alla dagar utom fredag då var det godkänt! Werséns var jag bara på på fredagen o då var det under all kritik ett par 40-50åriga gubbar som satt o smutta öl i ett hörn :va

Aha...vi bodde på Liengården.....helt ok läge :tummenupp
Vi var på Bygget på tisdagen och Wersan torsdag.....dom enda dagarna som gällde enligt kompisen.
Hade ni en trevlig vecka annars? jag är toknöjd iaf....har mest varit på mindre ställen förr så det var lite överväldigande att komma upp på Skutan..... :yoparty Jag såg en som hade SH tröja nere på torget en eftermiddag....hann inte se vad det stod för nick. Känner du dig träffad?

Edit: Loungen på Holiday är ju grym!! vart en fika där en dag och bättre date ställe får man leta efter tycker ja....heeeelt ok! plus att man kunde flukta in brudarna i Äventyrsbadet genom glaset, iofs brann det till på hornhinnan när nån blekfet gubbe i för små badbyxor stapplade förbi men det får man ta..... :hihi

Last edited:
MilleR skrev:
Aha...vi bodde på Liengården.....helt ok läge :tummenupp
Vi var på Bygget på tisdagen och Wersan torsdag.....dom enda dagarna som gällde enligt kompisen.
Både nya lundsgården och liengården är schyssta ställen att bo på. Liengården är väl det som ska ha högst standard. Kollar man priserna på lägenheterna där förstår man att standarden måste vara jäkligt hög :3freak .
De dagarna som säsongarna går ut på är söndagar diplomat, måndagar country eller 2 rum o kök, tisdagar bygget, torsdagar tottebo.
Missa tyvärr Holiday in, men får väl ta det när jag åker upp i slutet av april. Nån som e sugen på att hänga på. Kommer bli att supa tills man däckar hos en riktig jämte samtidigt som man badar vedeldat badkar. E så jäkla nice.
Har några polare där uppe som kör enduro och cross på skoterlederna, ska tydligen vara riktigt jäkla kul. Sen har de tydligen en runda inne i byn där de måste köra. Den brukar gå förbi torget, torvtakets lgh för där får man upp hojen så härligt på slangen. Sen naturligtvis måste man åka förbi krogen på dippan eller bygget med full utrustning. Det impar på alla. :hihi

sportarn skrev:
Både nya lundsgården och liengården är schyssta ställen att bo på. Liengården är väl det som ska ha högst standard. Kollar man priserna på lägenheterna där förstår man att standarden måste vara jäkligt hög :3freak .
De dagarna som säsongarna går ut på är söndagar diplomat, måndagar country eller 2 rum o kök, tisdagar bygget, torsdagar tottebo.
Missa tyvärr Holiday in, men får väl ta det när jag åker upp i slutet av april. Nån som e sugen på att hänga på. Kommer bli att supa tills man däckar hos en riktig jämte samtidigt som man badar vedeldat badkar. E så jäkla nice.
Har några polare där uppe som kör enduro och cross på skoterlederna, ska tydligen vara riktigt jäkla kul. Sen har de tydligen en runda inne i byn där de måste köra. Den brukar gå förbi torget, torvtakets lgh för där får man upp hojen så härligt på slangen. Sen naturligtvis måste man åka förbi krogen på dippan eller bygget med full utrustning. Det impar på alla. :hihi

:yoparty låter ju fruktansvärt grymt! lär ju ge lite lyfta ögonbryn i köerna.... :hihi
Jag tänkte också försöka åka upp igen i slutet av mars eller i april.....och strunta i åkningen så man kan bränna krut på partyt!! :va man kanske skulle vara där över sista april.....

MilleR skrev:
:yoparty låter ju fruktansvärt grymt! lär ju ge lite lyfta ögonbryn i köerna.... :hihi
Jag tänkte också försöka åka upp igen i slutet av mars eller i april.....och strunta i åkningen så man kan bränna krut på partyt!! :va man kanske skulle vara där över sista april.....
Skutskjutet är jäkligt kul. Brukar vara riktigt skönt i solen men inget vidare i backen så det är bättre att kika på brudar. En polare va ute o åkte bräda förra påsken och det var riktigt skönt väder. Så skulle han iväg en bit utanför backarna på skutan och skråa och helt plötsligt så kom han ovanför ett gäng med brudar som sola toppless :tuttar . Brudarna fick bråttom men min polare tyckte det var kul så han gjorde inga större besvär för att ta sig vidare. :hihi

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back