Drar till Åre på söndag....vart söka rajraj?

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
Tjing

Åker till Åre nu på söndag och är lite fundersam, tips på bra uteställen tas gladeligen emot!! vart finns godaste ölen, trevligaste personalen, snyggaste trevligaste pilskaste damerna?
Jag undviker gärna att mingla med "brats" då jag har en tendens att vilja äta deras hjärna om jag träffar på nån.... :tungan svårt att undvika dom i Åre nu kanske.... :va
Men men....få höra nu!! det kanske rent av finnes ett gäng SH.com folk där under v.8??

Mvh Danne

MilleR skrev:
Åker till Åre nu på söndag och .. undviker gärna att mingla med "brats"

Lycka till! :tummenupp Åre är ju Bratsen vinterhuvudstad i detta avlånga land. Har nästan fler Brat-anekdoter från Åre än här hemifrån....

Sist jag var där så var det fortfarande Diplomat och Bygget som stod för draget. Vi var där sent i våras och då var ng Dippan det ställe som rockade bäst. Tydligen ska det vara ett jäkla drag på Fjällgården nu för tiden. De har byggt om så det är grymt soft känsla på deras restaurang/bar/lounge ...

För o käka och svinga en bägare efter en dag i backen skulle jag rekomendera:

Broken -Bra(flottig) mat, perfekt efter en hård skiddag.
Wersens -nice. lite soft ställe. (Stället som Petter lirar på)
Thaison -Bra mat, bra priser, nice ställe.

För mer nattklubbsdunka:
Bygget -Bäst drag, brat & diskodunkvarning utfärdas dock.
Dippan -inte varit där i år, mellan bygget och wersens i ös<-->soft skalan

Glöm inte att åka skidor också :) mycke snö i år.

Fråga snarare vart man kan hitta ett ställe utan raj raj i åre. :yoparty

korvgubbe skrev:
Lycka till! :tummenupp Åre är ju Bratsen vinterhuvudstad i detta avlånga land. Har nästan fler Brat-anekdoter från Åre än här hemifrån....

Sist jag var där så var det fortfarande Diplomat och Bygget som stod för draget. Vi var där sent i våras och då var ng Dippan det ställe som rockade bäst. Tydligen ska det vara ett jäkla drag på Fjällgården nu för tiden. De har byggt om så det är grymt soft känsla på deras restaurang/bar/lounge ...

Bar/Lounge köret låter ju helt ok!! sen avsluta på nåt annat ställe när promillen ökat så pass att man skiter i vem man snackar med..... :tungan
Man får smuggla med ett tomt helrör att posa med så kanske man lyckas snatcha nån pingla för Herr Brylcreme å Harry Lacoste..... :arsele

Åkningen ser jag fram grymt emot!!! 125cm i terrängen och 70 i backen....MUMMA!!!! 2:a på lavinfara å 10minus.....kaaaaan inte bli bättre!

Bygget gillar jag bäst. Diplomat är inte alls lika bra.

Glöm ej att handla av tjejen i korvkiosken vid torget på hemvägen.
Hon är det snyggaste jag sett (den blonda).

Thaisson har riktigt bra thai-mat,käkade lunch 3-4dagar i veckan när jag jobbade i Åre!
Dippan har bra röj,likaså Bygget.Thaisson är skönt å sitta i baren å bara snacka lite!
Broken har god,flåtig mat,goda lökringar!
Tottebo å CountryClub har nattliv oxå!
Vill du äta fint så är det Kök1 som gäller.
Vill jobba säsong igen :fyllisar

VTRjonte skrev:
Thaisson har riktigt bra thai-mat,käkade lunch 3-4dagar i veckan när jag jobbade i Åre!
Dippan har bra röj,likaså Bygget.Thaisson är skönt å sitta i baren å bara snacka lite!
Broken har god,flåtig mat,goda lökringar!
Tottebo å CountryClub har nattliv oxå!
Vill jobba säsong igen :fyllisar

Nice, nu har man lite kött på benen innan man anländer!! sweet!

Är det svårt att få jobb där om man vill säsonga? vad är det som behövs mest om man kan säga så?
Skulle ju vara grymt som helvete å vara där en hel vinter!! :banana

MilleR skrev:

Är det svårt att få jobb där om man vill säsonga? vad är det som behövs mest om man kan säga så?

Du kan nog söka som avbytare till dom som jobbar i liften,då jobbar du när dom andra käkar lunch.Blir ju mycke skidåkning :tummenupp Diskare å diskplockare kan du säkert få jobb som på nåt ställe
Ta dig en dag å gå runt å fråga!!!
Jobbade som kock i två säsonger,riktigt roligt å mycke party.Var så man tröttnade på vissa ställen som hade samma DJ hela säsongen :zpy
Första året var det lagom kul när man steg av tåget å det var 4plusgrader å regnade,man det blev bättre,vi fick Åres bästa offpist på 10år.

Last edited:
VTRjonte skrev:
Du kan nog söka som avbytare till dom som jobbar i liften,då jobbar du när dom andra käkar lunch.Blir ju mycke skidåkning :tummenupp Diskare å diskplockare kan du säkert få jobb som på nåt ställe
Ta dig en dag å gå runt å fråga!!!
Jobbade som kock i två säsonger,riktigt roligt å mycke party.Var så man tröttnade på vissa ställen som hade samma DJ hela säsongen :zpy
Första året var det lagom kul när man steg av tåget å det var 4plusgrader å regnade,man det blev bättre,vi fick Åres bästa offpist på 10år.

Låter schysst!!! kanske skulle stanna kvar och hanka sig fram resten av säsongen då... :banana ringa till chefen på måndag: Du jag stannar här ja, kommer i slutet av april igen... :tungan
Blir nåt att rikta in sig på tills nästa säsong, ska ändå säga upp mig snart.

Trango_B skrev:
Glöm ej att handla av tjejen i korvkiosken vid torget på hemvägen.
Hon är det snyggaste jag sett (den blonda).
Riktigt, henne får man inte missa.

Dippans afterski råkkar.

Fan hörde att det inte finns nåt Systembolag i Åre!!?? kan väl fan inte stämma....eller? lär man pallra sitt slitna arsel till Järpen eller?!
Nej det kan ju inte stämma....uppgiftslämnaren måste vandra med galen uggla i skrammlande tunna!!! :kocko

MilleR skrev:
Fan hörde att det inte finns nåt Systembolag i Åre!!?? kan väl fan inte stämma....eller? lär man pallra sitt slitna arsel till Järpen eller?!
Nej det kan ju inte stämma....uppgiftslämnaren måste vandra med galen uggla i skrammlande tunna!!! :kocko

Fanns systembolag när jag jobbade där uppe!!Låg inte i centrum,tog några minuter att gå från centrum.

MilleR skrev:

Det är klart det finns :tummenupp
Det ligger innan man kommer till centrum vid den stora vägen.

Bästa baren är utan tvekan 2 rum och kök. Jättemysig personal och ena jäklar på att supa om man lyckas lura ut dem utanför bardisken. I övrigt en jävligt bra bar helt enkelt.

Annars är det bara Bygget som gäller. Där har jag haft så grymt kul. Visst är det brats i hela Åre, men det är bara göra som vanligt, att antingen skita i dem eller dryga sig tillbaka. Dippan är ingen höjdare utom på Afterskin möjligtvis.

Vad du än gör. Undvik Villa Tottebo! En "fin" restaurang som är så undermålig att klockorna stannar. Maten är ren katastrof och priserna ligger inte ens i samma division av vad dom försöker göra.

Underbar skidåkning i övrigt...
Hade jävligt kul när jag var där sist...

Rapport

Hej

Nu är man hemkommen..... :huvet ville stanna kvar men men.

Åkning: Bodde 50m från Olympia så man stod först i kön på morgnarna, andra stolen upp.
09:20 på skutan, Tväråvalvet ner ENSAM!!! inte ett spår i manchestern. Det är veckans åk kan jag säga! 7minus, 8s/m och klaaaar blå himmel gjorde inte saken sämre.
Sen måste jag säga att lössnö åkningen på Rödkullen var bra skön också....förutom den Ren familj som satte som mål att vara i vägen för mig bland fjällbjörkarna... :kocko

Party: Bygget, rankas högt!!!! grym musik, stort, treeevlig personal (särskilt en av croupier tjejerna.... :krama)
Fruktansvärt ös tycker jag!!! inte såååå mycket Brats....dom höll sig i Helrörs lagunen....där dom hör hemma!!! :4skrika
Werséns....... :gnissla vad ska man säga....grymt ös!!! and the ladies!! *koma*

Nej...har redan sökt jobb och kunde ha börjat idag....men det lär ju vänta tills nästa säsong......men vill nån 2:a handshyra en stor 2:a i centrala Gävle så kan ni höra av er.. :hihi

MilleR skrev:

Bästa jobbet i åre e helt klart att köra taxi. Börjar fem o kör till 3. Kan åka skidor hela dagarna+gratis taxiresor och tjänar bra me pengar tack vare dricksen. Lätt att få oxå om du inte är värdelös på att köra bil förstås.

VTRjonte skrev:
Nu måste jag gå in o förklara vad ställena heter. De byter ju namn hela tiden och Thaisson heter numera 2 rum o bar eller nåt sånt och Kök1 sålde håkan redan förra året till Torvtakets ägare och heter numera TT tror jag.
Ska man ha riktig billig mat från riktig restaurang så ska man helt klart prova på restaurangskolans egna som ligger ovanför torget. Där får man 2 rätters för runt 100-lappen. Riktigt schysst mat oxå. Som nattamat måste man prova kebabmacka på grillen bredvid country. För er som ska upp så måste jag säga att trevligaste vakterna finns på country och bygget o värsta finns på dippan. Som tur är har de flesta bytts ut på dippan men finns fortfarande kvar några.

StAnger skrev:
Vad du än gör. Undvik Villa Tottebo! En "fin" restaurang som är så undermålig att klockorna stannar. Maten är ren katastrof och priserna ligger inte ens i samma division av vad dom försöker göra.
Tottebo har det klart bästa draget på torsdagarna samt på julafton. Maten var när jag jobbade där bra och kunskapen hos servitriserna på vin grymt. Men det kan ju ändras.

sportarn skrev:
Nu måste jag gå in o förklara vad ställena heter. De byter ju namn hela tiden och Thaisson heter numera 2 rum o bar eller nåt sånt och Kök1 sålde håkan redan förra året till Torvtakets ägare och heter numera TT tror jag.
Ska man ha riktig billig mat från riktig restaurang så ska man helt klart prova på restaurangskolans egna som ligger ovanför torget. Där får man 2 rätters för runt 100-lappen. Riktigt schysst mat oxå. Som nattamat måste man prova kebabmacka på grillen bredvid country. För er som ska upp så måste jag säga att trevligaste vakterna finns på country och bygget o värsta finns på dippan. Som tur är har de flesta bytts ut på dippan men finns fortfarande kvar några.

Vi var å käkade på Grappa, vilken mat!!! herregud! mycket nice! Byggets vakter var mycket trevliga och förstående....inte vad man är van vid.
Brokens hambugare...eller vad man ska kalla den. Mandomsprovet! grym!! :yoparty
Taxichaffis låter inte illa det inte.....ska ringa runt lite nu i veckan.

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger