Drar mer soppa i Sverige än utomlands!

kle1991 skrev:
Tror ni verkligen att länderna producerar all sin bensin själva :kocko

Nej det köps färdig"raffat" sen vad de slår i tankarna och till vilka länder skiter de i fullkommligt i bara dollartecknen blingar i ögonen på dem...

Det är precis som en del påstår att det är sämre bensin x2 på ok/q8 än på shell etc, different name-same shit!!!!
Bränslets sammansättning kan visst skilja mellan olika länder beroende på lagstiftning, klimat etc.

Micke_Lindstrom skrev:
Bränslets sammansättning kan visst skilja mellan olika länder beroende på lagstiftning, klimat etc.

Precis, det är därför man kan mappa om bilar med nya chip så att de optimerar förbränning av bränsle samt anpassas till landets bränsle.
När biltillverkarna gör sina programvaror gör de så att de passar hyfsat till alla klimat och bensintyper.

om man kollar på jordgloben så är det ju faktiskt kraftig uppförsbacke hem till Sverige:)

Ravetrancer skrev:
om man kollar på jordgloben så är det ju faktiskt kraftig uppförsbacke hem till Sverige:)

Det måste vara som ni säger grabbar, det med uppförsbacke, friktion och
så menar jag. Jag tror också vikten på föraren kan spela in för när jag var
i Norge och hälsade på en Donna så gick hojen billigare på hemresan och det kan ju bara berott på att jag blivit lite lättare under besöket.
:tuttar :rolleyes: :)

Roberth skrev:
Jag tror också vikten på föraren kan spela in för när jag var
i Norge och hälsade på en Donna så gick hojen billigare på hemresan och det kan ju bara berott på att jag blivit lite lättare under besöket.
:tuttar :rolleyes: :)
Sket du ner dig?

Finns det några hyfsat bra alternativ? Jag tänker då inte på några super race-grejer utan lite mindre utspätt till humana priser. Har alla mackar samma "blandning"?

#Olsson# skrev:
Finns det några hyfsat bra alternativ? Jag tänker då inte på några super race-grejer utan lite mindre utspätt till humana priser. Har alla mackar samma "blandning"?

Har pratat med en tankbilsåkare senast idag och det är samma blandning
hos mackarna.
:fakta
Är lite osäker på vad du menar med första frågan. :va

Roberth skrev:
Har pratat med en tankbilsåkare senast idag och det är samma blandning
hos mackarna.
:fakta
Är lite osäker på vad du menar med första frågan. :va

OK, tack för infon. Jag menade t ex ifall något bolag har bättre soppa än andra(och det svarade du bra på) Det kanske bara är race-soppa som gäller och då kostar det för mycket för gatkörning. AVGAS 100LL flygsoppa kanske?

Läste inte hela tråden, men finns det inte 101 oktanig bensin i tyskland.
Det skall väl ge ett jävla race i motorn???

Dennis75 skrev:
Läste inte hela tråden, men finns det inte 101 oktanig bensin i tyskland.
Det skall väl ge ett jävla race i motorn???

Kanske. Men förmodligen inte p g a oktantalet. Möjligen för att den inte är utspädd.

kle1991 skrev:
Jag kan inte påstå att bensinen var direkt billig i Grekland heller(som i sverige)
Tror ni verkligen att länderna producerar all sin bensin själva :kocko

Nej det köps färdig"raffat" sen vad de slår i tankarna och till vilka länder skiter de i fullkommligt i bara dollartecknen blingar i ögonen på dem...

Det är precis som en del påstår att det är sämre bensin :kocko x2 på ok/q8 än på shell etc, different name-same shit!!!![/QUOTE

Har en polare som kör rallycross och hans bil gick ju inte på din X soppa så vi tömmde ur tanken o slog i statoils soppa då funkade den... och nu med 102 ron racesoppa så gav den 10kusar till i bromsbänken..

så nog fan är det skilnad på bensin och bensin

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS