Drar du snuten i detta fall

Jag


  • Antal röstningar
    0

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Behåller svaret för mej själv men rä det här det mest populära forumet vi har nu lr :hihi
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
valmers skrev:
Du lurade mig att riskera våra liv i ett hyppää bara för att du hade en dålig dag. :kocko :mad:
Nu är du OT, vår lilla runda med räcerbilen innefattade inte någon polisrazzia, i övrigt så agerade jag endast kartläsare denna gång, det va du själv som valde att göra en flygtur med bilen.

Tvivlar dock starkt på att 50% av SH väljer att smita, hade det varit så vanligt med smitningar så hade polisen fått ha hagelbössa precis som i Bananrepublikerna
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Tyvärr, stannar jag inte. Har blivit av med kortet 2 gånger när jag stannar. Sen har jag pratat med en trafikpolis om detta. Om dom får tag i mig, så blir jag inte av med körkortet längre. Dock så är risken för villkorlig dom övervägande stor. Fängelse, får du mkt sällan.
Får dom inte tag i dig, och har bara regnummret - kan polisen inte göra något.

Edit: Kör jag med motarden så stannar jag! Det går aldrig så fort ändå med den slöhögen.
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag hade nog stuckit tills dom kom upp bakom och då stannat med motivationen att jag inte sett dom.
 

sandstream

Guest
yonsson skrev:
Jag hade nog stuckit tills dom kom upp bakom och då stannat med motivationen att jag inte sett dom.
Ta fram blindkäppen också så får du säkert bara en klapp på ryggen och fri lejd :tummenupp
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
hade det inte vart för att vägen svängde hade jag nog smitit, för jag är kass på att svänga. Men ska jag vara ärlig har jag fegat senaste 2 gångerna vilket har visat sig blivit onödigt dyrt. Sista gången borde jag dragit som en avlöning :huvet
 

Farbrordane

Who wants to live forever
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
Transalp -87
det beror ju på vad man kör för hoj och om polisen har hoj eller bil...kommer jag på monstret å dom har hoj så är det ju ingen mening att försöka dra ifrån dom...jag röstade övrigt
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Blondie skrev:
Grisbrottning? :va

Du för go. :Bugar
Om man brottas med en gris händer 2 saker. Grisen gillar det och själv blir du skitig.
Kan med fördel användas för att beskriva en diskussion på ett internetforum där du inte har en chans att övertyga motparten. Fakta tas inte in, kraftuttrycken haglar och diskussionen slutar för det mesta med en låst tråd. Kort sagt; Grisbrottning :tummenupp
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
philsson skrev:
på husan skulle jag nog aldrig få för mig att försöka smita på landsväg. No way.


Det beror ju på hur länge det är asfallt, Om det är skog i närheten hade jag nog försökt att dra med en offroad/enduro, Sen om polisen bara har bilar kan man ju försöka komma in i ett sammhälle med gång banor mm så inte bilen kan följa efter!!!

Men ska jag va ärlig skulle jag inte försöka smita med min sporthoj, Jag skulle nog ta risken (och hoppas på böter) och stannat!!!

Men jag kanske ändrar mig om ett år när jag har lite mer erfarenhet av sporthojen!! :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Detta måste vara årets ljugpoll, mer än 60% påstår att dom skulle ha dragit snuten, så många Outlaws kan det inte finnas procentuellt ens på SH.
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Jag skullle säkert fega ur och stanna , så jag röstade på det.

Men det beror ju lite på omständtiheterna just när haffa står där med laserpickan ocskå. är det "rätt" väg och jag då känner att , det här fixar jag så stannar jag förmodligen inte, men vid minsta osäkerhet så gör jag det.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
GSXR1100R skrev:
Detta måste vara årets ljugpoll, mer än 60% påstår att dom skulle ha dragit snuten, så många Outlaws kan det inte finnas procentuellt ens på SH.

Kan inte mer än att hålla med dig...Moppefuckus hele högen. Jag röstade på att jag inte stannar.....men sen vet man aldrig :3freak
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag stannar, mest av ren reflex skulle jag tro, sen hade jag försökt snacka mig ur det hela så gott det går.
Böterna tar jag utan tvekan för om man slår det per körd "fortkörningsmil" så blir det jefligt billigt ändå.
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
Allt beror såklart på omständigheterna... Sist jag fick en blå efter mig så hade jag wheelat förbi polishuset (korkat, sant) och visste att jag skulle åka på vårdslöshet och bli av med kortet. Om nån frågat mig dagen innan hur jag skulle gjort så hade jag tveklöst svarat att jag skulle stannat och tagit mitt straff som den helyllekille man försöker va. En tolfte sida i trafikbrottsregistret kan väl inte skada :gnissla Men när man väl är i situationen, vrider på huvudet och ser blåljusen - ja då hanterar man det kanske lite mer primitivt.. Iaf jag. Två växlar ner och fullt ös därifrån :rolleyes:

Vem vet vad som händer nästa gång? Förhoppningsvis stannar jag... skämdes som en hund efteråt då jag riskerat oskyldigas hälsa genom min vansinnesride genom stan.... Skön adrenalinrush dock.. tog en stund att landa efteråt...
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top