Dragracing i Uppland!

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
TSW Eagle 45
Hej! Eftersom det blev nerläggning av Dragracingen på Lunda (SHRA Uppsala) och Tullinge Raceway, så kan det vara någon som har tid och intresse för att försöka få i gång Dragracing tävlingar på flygfälten runt Tierp. Dom ägdes an F16 Upssala men är nu i ägo(??) för Skärmflygar Klubben mm. Det skulle vara ett perfekt projekt att dra igång. jag vet själv vart det ligger då jag är född och uppvuxen i Tierp. Har det lite tuft att göra så mycket härifrån men hjälper gärna till i den mån jag kan om det är någon annan som drar igång något!

V-H Peter

Hej! Eftersom det blev nerläggning av Dragracingen på Lunda (SHRA Uppsala) och Tullinge Raceway, så kan det vara någon som har tid och intresse för att försöka få i gång Dragracing tävlingar på flygfälten runt Tierp. Dom ägdes an F16 Upssala men är nu i ägo(??) för Skärmflygar Klubben mm. Det skulle vara ett perfekt projekt att dra igång. jag vet själv vart det ligger då jag är född och uppvuxen i Tierp. Har det lite tuft att göra så mycket härifrån men hjälper gärna till i den mån jag kan om det är någon annan som drar igång något!
Hör med SHRA Uppsala, jag tror att dom redan har ögonen på den banan. Kontakter hittar du på http://www.shrauppsala.se

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com

V-H Peter

En god idé som jag tror har testats förut!

Kruxet är att smeka alla jewla politiker medhårs som vill bygga om flygfältet till nåt helt annat än just nåt som har med motorer att göra.
Sedan använder fallskärmsgubbarna fältet en del, eller gjorde iaf.

Var du dit på Nygårds-dagen eller vad det nu hette?
Kördes en massa motard, gamla banbilar, SM mästaren i sidovagnsräjsing var det och gasade tydligen helvetet rent ut sagt etc.

Nåväl, önskar dig all lycka till!

Mvh Jonathan

/Tierpsbo

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back