Dragracing i Göteborg

lite förhands tips är att ni med twinnar kan börja redan nu med att se över ventil vinklar mm för det kommer med största sannolikhet att köras på Säve :D
Hallå Lasse,

Jag har jobbat lite med de som har arrangerat dragracingen i Göteborg under åren och får inte ihop det det där du skriver om Säve. Vilken arrangör är det som säger att det blir körning på den banan? Skulle det gälla 2011?

Mvh
PiPPi

Hallå Lasse,

Jag har jobbat lite med de som har arrangerat dragracingen i Göteborg under åren och får inte ihop det det där du skriver om Säve. Vilken arrangör är det som säger att det blir körning på den banan? Skulle det gälla 2011?

Mvh
PiPPi

Jå då jag har nog pratat med samma personer som du, men vad det gäller är ett försök att få gat trimmade twinnar till att köra i samband med den årliga tävling som gått där dom sista åren, alltså inga renodlade race cyklar.
Min tanke är mördande reklam att körtillfälle finns och jag skall försöka stå där i depån med min ptb och göra reklam åt föraraföreningen.
Även Kjula och förhoppningsvis fler arrangörer skall köra samma koncept med enkel tidkort körning eller liknande.
Jag vet att du har många ider och du får hjärna hjälpa till för det behövs mycket kraft och genomföra detta.
Även en tidskrift kommer att skriva om det är det tänkt :tummenupp

//Lasse

Last edited:
Även om det känns tungt nu i blötsnön går tiden fort, jag kommer innom kort att kontakta berörda personer och eventuellt göra ett upprop om hjälp med divers saker.
info kommer
//lasse

Back