Dragracing gsx1100f

Harri

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2011
Ort
kristinehamn
Hoj
suzuki GSXR 750 1989
Halla
Håller på att sätta ihop en gsx1100f 1989 dragracing hoj den har körts i SGB klassen . Köpte den utan motor men har köpt en lika hoj som motorn ska flyttas över från. Ska vara en standard motor men upplevde den piggare än 100hk de ska vara . Helt ny på detta med dragracing. Skulle vilja få lite mer pulver i maskin utan turbo. Vad har ni erfarna för tips. Och undrar vilken klass man ska satsa på. Street bike . Super gas eller classic dragbike. Classic känns ju lite rätt tanke på ålder på hoj.
Mvh Nybörjaren
 
Du är medveten om att primärtransmissionen vevaxel/kopplingskorg förmodligen är av typen snedskurna drev (helical) istället för rakskurna som på gsxr/gsf?

Räkna med att det kostar lite drygt 1000 spänn per extra hästkraft, sugmotor som turbo.

Street Bike där man kör ET, dvs på egen vald tid, spelar hästkrafterna ingen roll utan det är förarens reaktion och jämnhet som vinner och som kostar minst.

För Super Gas Bike 6.00 på 201 meter och 9.50 på 402 bör du runt 170 hästar på bakhjulet, +/- 20 hästar beroende på hur bra du är på att starta.

När du väl kommer till tävlingarna kommer du att lätt hitta folk som har trimprylar i sina gömmor att sälja.
 
Halla
Håller på att sätta ihop en gsx1100f 1989 dragracing hoj den har körts i SGB klassen . Köpte den utan motor men har köpt en lika hoj som motorn ska flyttas över från. Ska vara en standard motor men upplevde den piggare än 100hk de ska vara . Helt ny på detta med dragracing. Skulle vilja få lite mer pulver i maskin utan turbo. Vad har ni erfarna för tips. Och undrar vilken klass man ska satsa på. Street bike . Super gas eller classic dragbike. Classic känns ju lite rätt tanke på ålder på hoj.
Mvh Nybörjaren
Det kan stämma det du säger med piggare än 100hk då den har runt 100hk strypt och 136hk ostrypt. Har själv haft en likadan och sitter i krökarna strypningen. Lycka till med det du ska hitta på ?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top