Dragracing 22-24 Juli SÄvedepå!

heliac skrev:
Ja du..den som vet det. Jag har helt orginal tändning sånär som på ett ställbart tändhjul som är sänkt 2 grader.

Vad gäller strippen körningar så måste du få bort huggen vid 7000 för att sätta riktigt bra tid. Du kommer en bit orginal, men inte hela vägen....

Annars så tror jag koppligen hänger med rätt långt.

HEHE tanten har lånat ihop lite pengar så de blir å gasa lite i helgen

Åker ner i morgon torsdag

Ska försöka sänka lite svårt å komma under 9.40 med standardhöjd å längd

Vi hörs i göteborg

Peter

Fick tag i en nc-fräs med förare igår kväll så nu ska bara grejerna ihop igen. Va e det för vikter som leffe6 pratar om? Kan ju som sagt inte slira något större på kopplingen....

Bifogat

• p10100502.jpg
    p10100502.jpg
    128.7 KB · Visningar: 74
Last edited:
Hmm så det blir lite race på Säve i år ändå!! Det var ju tyvärr inte så många på En dag på strippen MC förra året... så det blev inget i år...

När börjar det på lördag? Finns det någon hemsida?

Nisse977 skrev:
Hmm så det blir lite race på Säve i år ändå!! Det var ju tyvärr inte så många på En dag på strippen MC förra året... så det blev inget i år...

När börjar det på lördag? Finns det någon hemsida?

Har letat ihjäl mig och hittat när å var men ingen tid ... det blir väl å chansa och åka dit mellan 10-11 någongång :3freak

tohlzen skrev:
Har letat ihjäl mig och hittat när å var men ingen tid ... det blir väl å chansa och åka dit mellan 10-11 någongång :3freak

Jag hittade detta på förenade motorsport:

Tors:
18:00-22:00 Anmälningssekretariatet öppet
18:00-22:00 Besiktning öppen

Fre:
07:00-16:00 Anmälningssekretariatet öppet
07:00-16:00 Besiktning öppen
08:30- Förarsamanträde
09:00-18:00 Kvalificeringar

Lör:
09:00-18:00 Kvalificeringar

Sön:
09:00-18:00 Elimineringar

Kanske säger nått :)

www.goteborgsmotorfestival.com

Portarna och anmälan är öppna för team:
tor.: 18:00-21:00
fre.: 07:00-18:00
lör.: 07:30-11:00

Peter : 0705-34 52 24
Kenneth : 0705-37 05 52

Ring och få det bekräftat.

Lycka till. Det KAN regna bort, det råder ingen över....

Heliac.. Jag lider med dig. Känner igen situationen, pissigt när man inte själv kan påverka hurvida man hinner eller ej.

Men hallå...den ene skriver si den andre så. Kan man anmäla sig eller inte på lördag? Skitsam gör klart det sista i morrn och åker ner på söndag som åskådare. Hade ändå inte satt några vidare tider...möjligen en rätt så hög slutfart.

MEN...det hade varit väldigt intressant att få prova. Wheelidevil körde förra året med sin blade-turbo 10.09 och ca 260 blås. Han hade 235hk på hjulet. Det tycker jag är en jävligt schysst tid för att aldrig ha kört på strippen. Att starta effektivt med en turbohoj är grymt svårt..

heliac skrev:
Men hallå...den ene skriver si den andre så. Kan man anmäla sig eller inte på lördag?

3-dagars SDC har _alltid_ anmälan även på Lördagen för oss vanliga knegare som kanske inte har möjlighet att vara ledig halva veckan. Klart du ska åka! Vi som ska till Borlänge ser ut att regna bort, grmbl....

heliac skrev:
Hmm..ok. Knallar upp 5 till morran då. Men jävlar om det regnar.

Jaha, vad säger vi om dagens evenemang???
Var nära att jag fick låna min väns gixxer men när jag sa var jag skulle blev det tvär nej :huvet ....han kanske minns hur det blev sist :notme ...å andra sidan e det ju mest rykten....men men, ska man packa handväskan å knapra lite tabletter eller regnar dagen bort???

valium skrev:
Jaha, vad säger vi om dagens evenemang???
Var nära att jag fick låna min väns gixxer men när jag sa var jag skulle blev det tvär nej :huvet ....han kanske minns hur det blev sist :notme ...å andra sidan e det ju mest rykten....men men, ska man packa handväskan å knapra lite tabletter eller regnar dagen bort???

Inget regn än..... Ska åka ut till Säve nu! Hoppas få se några sporthojare! :)

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage