Dragracing 14 juni i Bivaröd Knislinge

Kul! Försöker dyka upp! Som åskådare asså, transalpen är ingen dragbike direkt.

Finns det någonstans i Sverige där man kan prova köra 402m som exempelvis Bilsports en dag på strippen? Fast med motorcykel?

Har kört på Emmaboda med bil några gånger och andra flygrakor 402m, dock 20 år sedan.

Jag kontaktade Bilsport och föreslog att de inför en MC klass också då antalet som kör halverats jämfört med 10-20 år sedan. De menade att det är extra mycket säkerhetstänk som krävs, vilket känns som att det inte stämmer. I Malmö exempelvis kör de 201m många gånger per år, och även MC fungerar bra att köra. Har själv testat 2 gånger hittills. Det skulle ge fler som både ställer upp och kör samt även locka fler att titta på på dessa Bilsport events. En enkel fix.

Finns det någonstans i Sverige där man kan prova köra 402m som exempelvis Bilsports en dag på strippen? Fast med motorcykel?

Har kört på Emmaboda med bil några gånger och andra flygrakor 402m, dock 20 år sedan.

Jag kontaktade Bilsport och föreslog att de inför en MC klass också då antalet som kör halverats jämfört med 10-20 år sedan. De menade att det är extra mycket säkerhetstänk som krävs, vilket känns som att det inte stämmer. I Malmö exempelvis kör de 201m många gånger per år, och även MC fungerar bra att köra. Har själv testat 2 gånger hittills. Det skulle ge fler som både ställer upp och kör samt även locka fler att titta på på dessa Bilsport events. En enkel fix.
I Moholm är det 402m
Jag brukar vara där å köra men dock inte denna helgen åker rally istället🤪

Lunda 16/8 (Uppsalatrakten) StreetraceSM
https://landracing.events/ Inte så mycket info på hemsidan än tyvärr.

Jag tog hem segern i sugmotorklassen 2023 :)

Kul! Försöker dyka upp! Som åskådare asså, transalpen är ingen dragbike direkt.

Appappapp!

Någon som minns den där bitterdekalen:

Omkörning? Det avgör jag!

Same goes for dragbajkar.
Det sitter i huvudet, inte i hojen.
Dyker det upp en sur KLR bredvid så nog tusan drar du iväg?

Appappapp!

Någon som minns den där bitterdekalen:

Omkörning? Det avgör jag!

Same goes for dragbajkar.
Det sitter i huvudet, inte i hojen.
Dyker det upp en sur KLR bredvid så nog tusan drar du iväg?
Jo då kanske hornen i pannan dyker upp…

På plats efter lite felkörningar…
Var är sporthojsfolket?
Jag i gul Dunlopkeps!

Synd att vi missade varandra.
Hojen har varit vid Ringen inte på, vid två tillfällen båda med mig på. Isle of Man har hojen varit på, jag med, men inte vid samma tillfälle! Kul utflykt idag med flera felkörningar, kan bli bra det med!

Bra dag!

Edit;
På hemvägen, inom en dryg mil, hade jag minst 5 incidenter, några ganska allvarliga. Både vanliga och extremt sällsynta.

Folk är galna.

Last edited:
Back