Dragracepoesi

Det har varit svårt att hitta värdiga uppföljare till första inläggets rulle i denna tråd. Men här tror jag faktikst att jag hittat ett stycke galningar som platsar. Ingen vanlig dragbikerulle... Killen som drar introt är lika nördig som de flesta av oss, Han fattar ej att genomsnittslyssnaren inte fattar ett piss! :D Således.... Dragracepoesi :D

http://www.youtube.com/watch?v=0mwG56MESvE

Last edited:
Det har varit svårt att hitta värdiga uppföljare till första inläggets rulle i denna tråd. Men här tror jag faktikst att jag hittat ett stycke galningar som platsar. Ingen vanlig dragbikerulle... Killen som drar introt är lika nördig som de flesta av oss, Han fattar ej att genomsnittslyssnaren inte fattar ett piss! :D Således.... Dragracepoesi :D

http://www.youtube.com/watch?v=0mwG56MESvE

Är framhjulet i luften hela vägen och dom styr genom att luta sig? :va

Sprang på den här videon. Vilket sjukt ettrigt ljud! Vilket sjukt tryck! Koedam plus hoj försvinner ju formligen! Gillar den hippieartade färgsättningen av hoj och skinnställ dessutom :D

[YOUTUBE-ID]xu7dR-boDII&NR=1[/YOUTUBE-ID]

Vad i helskottan är det för motor i den jäkeln? Sjukt! :yoparty

Vad i helskottan är det för motor i den jäkeln? Sjukt! :yoparty

ljudet kommer nog mycket av att det är en nitrohoj. Jag vet inte vad det är för spis, gissar på en busamotor med kompressor.

Det är lite omvänt vad gäller varvtalet med nitroharleys, en nitro-HD varvar ofta mindre än en topgas-HD (bensin). Massflödet är ju så mycket större med nitro. Här är några nitroharleys med sugmotorer.
Trots att de inte har kompressor låter det som att de inte är just mycket över 7000 rpm i mina öron.

Den sista hojen är skön. Man hör hur en burk läggar av (dyrt redan där), men han håller stumt och går imål på den kvarvarande :D
Men det finns kunniga människor i den här forumdelen som vet mer om dina frågor än jag.

[YOUTUBE-ID]z47RpJpLjEY[/YOUTUBE-ID]

/Amatör

Last edited:
Ngt höjer den här rullen från andra på YT, så jag tycker den passar i den här tråden. Ljud, skärpa och fokus så är så raffinerat rätt. Första Supertwin-hojen är ju grym, både ljud och avgashettan fångas, Kommer igen vid 3.37. Jag förnimmer nästan doften av gummi och het metall!

[YOUTUBE-ID]xLnnCX0-OB8[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Ngt höjer den här rullen från andra på YT, så jag tycker den passar i den här tråden. Ljud, skärpa och fokus så är så raffinerat rätt. Första Supertwin-hojen är ju grym, både ljud och avgashettan fångas, Kommer igen vid 3.37. Jag förnimmer nästan doften av gummi och het metall!

[YOUTUBE-ID]xLnnCX0-OB8[/YOUTUBE-ID]

NICE!!!:tummenupp Vid 4.05 och framåt så ser man i slow-mo repan hur det blir ett liksom randigt gummispår i asfalten. Kan det vara att det blir en rand per kolvslag? Att liksom varje tändning ger en skjuts på bakhjulet som ger en annorlunda svärta i asfalten precis där det tänder??
Coolt isf!

Lägger in en film med Peter Svensson också.Är nog snabbaste som körts på den här sidan pölen?Gött ljud i vilket fall![YOUTUBE-ID]v49cMe6jJs0[/YOUTUBE-ID]

Lägger in en film med Peter Svensson också.Är nog snabbaste som körts på den här sidan pölen?Gött ljud i vilket fall![YOUTUBE-ID]v49cMe6jJs0[/YOUTUBE-ID]

Läckert!! Och att han håller stumt vid 0.44 där det går ganska orakt... det är manligt!:tummenupp

NICE!!!:tummenupp Vid 4.05 och framåt så ser man i slow-mo repan hur det blir ett liksom randigt gummispår i asfalten. Kan det vara att det blir en rand per kolvslag? Att liksom varje tändning ger en skjuts på bakhjulet som ger en annorlunda svärta i asfalten precis där det tänder??
Coolt isf!

Ja det var en bra fråga, endera är det kolvslagen eller så är det däcket som sladdrar/veckar sig skulle jag gissa.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back