Dragrace EM-deltävling på Tierp Arena 9-12 juni, 2011

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Jag var där idag lördag ~09.10, när GPS'en visade 5,5km kvar till arenan började kön söderifrån. Efter 10min hade den rört sig 4 billängder, då vände jag och åkte hem igen:mad:
Tilläggas kan att kön var lika lång norrifrån.

/Ingvar
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Jag var där idag lördag ~09.10, när GPS'en visade 5,5km kvar till arenan började kön söderifrån. Efter 10min hade den rört sig 4 billängder, då vände jag och åkte hem igen:mad:
Tilläggas kan att kön var lika lång norrifrån.

/Ingvar

Det gick ganska fort att komma in ändå. Eftersom man är veteran på Tierp airforce base kom vi bakvägen. Vet inte hur lång kö vi kapade på det.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag var där idag lördag ~09.10, när GPS'en visade 5,5km kvar till arenan började kön söderifrån. Efter 10min hade den rört sig 4 billängder, då vände jag och åkte hem igen:mad:
Tilläggas kan att kön var lika lång norrifrån.

/Ingvar
De kanske får fundera lite på att ha 2 olika insläpp, för det går väl ifall jag inte minns fel.
 

Lotusomega

Fullt ös medvetslös!
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Södertälje
Hoj
GSXR 1100 Turbo -93 Gsxr 750 fighter -93, Katana 1100s , CRF250rx , Gsxr 1000 -02 Turbo GSXR 1000 -04
Tierp.

Hej allihop.
Jag var där i fredags.. grym bana!:tummenupp
Arrangörerna borde kanske hitta på något alternativt betalsätt för parkeringen.. betala när man åker hem eller på inträdet kanske?
Det tar för lång tid att stå å fibbla med kontanter i en bilkö när det är folkstorm.. för biljettkön verkade ju iallafall ha bättre kapacitet för mycket folk.
Jag betalade 575:- för en dag med läktar plats... dyrt.. men ok förstår att banan kostar mycket och är det vad som krävs för att vi motorintreserad ska få ha en sån fin bana så betalar jag gärna men lösningen med numrerade läktarplatser tyckte jag var skit! Kommer man dit strax efter kompisarna tex och betalar 575:- för en dag så vill man ju gärna kunna stå brevid dom och inte bli placerad 300m bort!!!??? Jag skulle gärna se att dom delade upp läktarna i en specifiserad del för tex företag etc som kanske köper in sig på ex antal återkommande platser och en ospecifiserad läktare för strö folket.
Men detta är ju bara små petitesser! I det stora hela blev jag positivtöveraskad och det är skitkul att det finns en så grym bana så pass när stockhlom. :yoparty
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
..
Jag var där i fredags.. grym bana!:tummenupp
Arrangörerna borde kanske hitta på något alternativt betalsätt för parkeringen.. betala när man åker hem eller på inträdet kanske?
Det tar för lång tid att stå å fibbla med kontanter i en bilkö när det är folkstorm..
Jo man hade gärna sett den grymma banan. Man kan undra om det var det lokala folkdansgillet som arrangerade insläppet. Någon med erfarenhet från annat än midsommardansen borde berättat vad det skulle komma att handla om.

/Ingvar
 

Str3 R

Guest
Jag var där idag lördag ~09.10, när GPS'en visade 5,5km kvar till arenan började kön söderifrån. Efter 10min hade den rört sig 4 billängder, då vände jag och åkte hem igen:mad:
Tilläggas kan att kön var lika lång norrifrån.

/Ingvar

Kön rullade på ganska hyfsat tyckte jag, satt i samma kö och snart var man inne. Farbror Blå har fått för sig att det är alkisar som kör fordon för flera tusentals kronor så de hade kontroll av hot rods etc längs vägen, även räder inne på området och kollade alkoholmängder. Tror de på det själva? Månkarbo-snuten har ju inte så mycket att göra nu för tiden sen E4:an drogs om, förr plockade de folk lagom runt löningsdags varje månad i byn. :dummer
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kön rullade på ganska hyfsat tyckte jag, satt i samma kö och snart var man inne. Farbror Blå har fått för sig att det är alkisar som kör fordon för flera tusentals kronor så de hade kontroll av hot rods etc längs vägen, även räder inne på området och kollade alkoholmängder. Tror de på det själva? Månkarbo-snuten har ju inte så mycket att göra nu för tiden sen E4:an drogs om, förr plockade de folk lagom runt löningsdags varje månad i byn. :dummer
De kanske hade läst något inlägg om alkohol här på SH
:7peta
:D
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
40 minuters kö

Jag betalade dyra biljetter för racen i lördags och fick sitta i en allt för lång kö:mad:, men de var det värt:). Jag har aldrig sett riktig dragracing förr utan bara sån där streetrace med volvos, subarus och skyliners. Vilken skillnad toppentävlingar med dragsters och grymma Twinnar. hög frekvens på starterna och effektiva städare på banan när förarna tappade lite delar. Hoppas att Andreasson och de andra på Tierps Arena får det här att funka och att det blir fler än en stortävling i år. Jag har också hört rykten om att det finns planer att bygga banor för andra tävlingsformer. Tävlande och supporters ända från Australien.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Efter att ha sett anläggningen så förstår man att de som är inblandade gör det här verkligen helhjärtat.
Det är liksom inget halvhjärtat försök här. Imponerande.
:tummenupp

Sen är det ju lite logistiska problem, köer, osv. Men hellre det än problem med banan eller dyl. Problem med köer är ju enkla att lösa, med mer personal, andra infarter, osv.

Håller tummarna att det hela utvecklas riktigt väl nu, med alla sorters evenemang.
Ett "Race what you brung" 1 gång i månaden kanske...?
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Vi betalade inget för parkeringen? Tyckte insläppet funkade bra. Numrerade platser var ju tråkigt men det var ju bara att sätta sig vartsomhelst ändå. Håller med om att dom borde dela in det i sektioner med fri placering så man inte behöver planera med varenda kotte man känner att boka biljett samtidigt. Jävligt lyckat arrangemang annars, pratade precis med en kompis som vart där nu och han sa att invigningen idag (söndag) hade vart maffig med stridsflyg och grejer.
 

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
Bra tävling. Jag har varit speaker för EM-hojarna nånstans runt 30 gånger nu och tvekar inte att utnämna det här löpet till den bästa EM-tävlingen i dragbike någonsin. Helt suverän, den går till historien.

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Bra tävling. Jag har varit speaker för EM-hojarna nånstans runt 30 gånger nu och tvekar inte att utnämna det här löpet till den bästa EM-tävlingen i dragbike någonsin. Helt suverän, den går till historien.

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com

Ja det var riktigt kul att sitta på läktaren och se sådan action på banan!!!
Med nya rekord i var och varannan repa,skulle va kul att köra där !
Och du Pippi gjorde som vanligt ett bra jobb i speakertornet, det hördes
att du trivdes..men hur tänkte du när du sa att Sverin kommer att köra
en sjua..i super gas bike (9,50 breakout)...hahaha:yoparty/wachen
 

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
Ja det var riktigt kul att sitta på läktaren och se sådan action på banan!!!
Med nya rekord i var och varannan repa,skulle va kul att köra där !
Och du Pippi gjorde som vanligt ett bra jobb i speakertornet, det hördes att du trivdes..men hur tänkte du när du sa att Sverin kommer att köra
en sjua..i super gas bike (9,50 breakout)...hahaha:yoparty/wachen
Kul, tackar, men det där med "tänkte" ? Jo hej, sån't hinns inte med :näsblod

Att kommentera dom här tävlingarna live är nervöst och klurigt, vi kan ju inte backa bandet när grodorna hoppar ur mun. Det blev en hel del rediga tokigheter nu i helgen men det där med Sverin och andra fortåkare typ Blancken var ingen slump.

Kommer inte ihåg vid vilken repa jag släppte ovanstående kommentar men 7or blev det ju. "Hur svårt kan de' va'?" :tummenupp

Och i det ett mycket stort grattis till Anders Blanck för att hojen är hemma och sjuan på plats.

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 
Last edited:

Str3 R

Guest
PiPPi är skoj att lyssna på. Hej PiPPi, Nina här. :hej :)
Triumph-freak som jag verkar ha blivit tyckte jag om den rödvita försedd med Triumph-motor… Gick den blå-vita hojen för leant eller nåt? Det kom vit rök ur avgaspipan, ni kommenterade ang blandningen efter den hade kört och det inte gått så bra, se bild på vilken hoj jag menar nedan.

DSC_79141.jpg
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Vilken helg!! Kom ner torsdag eftermiddag och det blev tre oförglömliga dagar dragracing!:banana

Lite synd att Peter Svensson inte fick till 5:an alla väntade på, men det kommer fler tillfällen. Med tanke på att Robert Johnson Jr körde 3.95 i topfuel var det i alla fall inte banan det satt i.:)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top