Dragkroksfundering.

Ok, du får tala om hur den går sen, vågade mig inte på en FF då jag ska dra lite släp så tänkte att dieseln säkert orkar det bättre.

Allt annat än Titanium eller GHIA paket går ju bort :näsblod

Ska nog gå att dra släp med fläxxifjuulen också, dock kanske inget man gör med ett leende på läpparna.

Som sagt, jag vet att den är röd. Och inte har dragkrok. Allt utöver det blir en positiv överraskning:p

Ska nog gå att dra släp med fläxxifjuulen också, dock kanske inget man gör med ett leende på läpparna.

Som sagt, jag vet att den är röd. Och inte har dragkrok. Allt utöver det blir en positiv överraskning:p

Ja de lär nog gå, om inte annat så är det ju iaf billig skatt :D

Skönt att du köpt en bil du inte vet nåt om typ :D
Jävligt bra pris då eller? :P

"Undersökningar som gjorts av Folksam pekar på en krokförsedd bil gör whiplashskadan 20 procent värre. Men statistiken är några år gamma"

Dragkrok är ju en absolut nödvändighet och då vill jag påstå att skillnaden mellan en med löstagbar kula och en med fast är marginell.

Och alla undersökningar på den fronten är nys och spekulationer....

Där finns ingen tillförlitlig studie som har visat att krockvåldets omfattning har något med den bestående skadans allvarlighet att göra.

Den största riskfaktorn för att få kvarstående whiplashsymptom efter en bilolycka är *trimvirvel* Socioekonomiska faktorer.

Är du arbetslös blendrökande WT-morsa (kvinnligt kön är också riskfaktor) ligger du risigt till krok eller ej....

Jo, det får man nog säga.

Då måste man ju avslöja priset också :D

Har för övrigt inte fått nåt svar alls från dragkrok.net ang min fråga, jag har nog lika stor lycka i att få tag i nån om det skulle krångla, så jag satsar nog på tyskarna så kan jag iaf köpa två krokar om den ena är fucked :D

På min Landrover hade jag ett ombyggt triplex, DVS den roterande triplexbiten var ersatt med en bit U-balk som gick ner på normalhöjd, och på den satt kulan.

På så sätt öppnade man låsningen för triplexbiten så kunde man svänga upp kulan ur vägen.

Jag hade 35" 12.50 15" och fjäderhöjd.

Låter bra. Bygger man själv eller köper man?

Finns drag med u-balkar som flyttas i olika hål till LandRover iallafall.

Du vill inte ha ett drag stickandes ned om du skall utanför asfalten.

Det vill säga om du inte skall kupa potatisen då alltså.

Nej, jag skrev det i inlägget att jag villa ha avtagbart. Men justerbart funkar lika bra. När min cheva ställde sig på draget behövdes det iofs mest lite mer gas. Men det blir fula hål i marken om man bara ska upp för ett dike baklänges.

Nu har jag iaf beställt en krok från düskland, får se ifall de funkar.

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!