Dragkrok?

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Skall hämta en båt som har en trailer där det står att handsken är anpassad för 2 tums kula. Trailern är amerikansk och jag hade förväntat mig 60 mm kula.
Denna skulle med andra ord passa rätt av på en vanlig svensk kula med 50 mm
(2x2,54= 50,8mm)? Eller tänker jag fel? Vet någon med säkerhet hur det ligger till?

Amerikanska (inte ovanlig på större trailers) är större än den standard svenska.

Vet att du kan dra släpvagn som har den större handsken med den mindre kulan (ska inte ge mig in på hur farligt detta kan vara och dyligt) men enklast måste väl vara att ta med sig en 50mm handske och helt enkelt byta ut den på plats, infästningen (alla fall dom jag sålde) var densamma.

ghandi skrev:
2344209 Amerikanska (inte ovanlig på större trailers) är större än den standard svenska.

Vet att du kan dra släpvagn som har den större handsken med den mindre kulan (ska inte ge mig in på hur farligt detta kan vara och dyligt) men enklast måste väl vara att ta med sig en 50mm handske och helt enkelt byta ut den på plats, infästningen (alla fall dom jag sålde) var densamma.

Vad jag har förstått så är det 2 5/16 tum (mao 60mm) som är den vanliga stora US handsken. På denna står det att den är för 2 tum (50,8mm). Ingen som vet säkert?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT