Video Drag Race Kawasaki H2 Ninja vs Nissan Nismo GTR vs Mercedes AMG GT S Coupe

Är det bara jag som inte förstår storheten i dessa snabb-mc-kör-ifrån-snabb-bil filmer??

Det är säkert jättekul att åka med men de cineastiska kvaliteterna lämnar en del övrigt att önska....

Är det bara jag som inte förstår storheten i dessa snabb-mc-kör-ifrån-snabb-bil filmer??

Det är säkert jättekul att åka med men de cineastiska kvaliteterna lämnar en del övrigt att önska....

Lite kul att nått som kostar så lite kan dra ifrån nått som kostar så mycket? :näsblod

Ne det går egentligen inte att jämföra bil med mc.

Du tyckte säkert det var ganska intressant när du såg denna typ av film för första gången när du var yngre. Det gjorde i alla fall jag! Jag var mycket förvånad över hur ett sådant litet och billigt fordon kunde köra ifrån dyra supersportbilar. Detta triggade ett visst intresse och är säkerligen en av anledningarna till att jag aldrig drömt om att äga en Ferrari eller Lamborghini, utan att istället äga en MC.

Nu idag efter att ha sett allt för många drag race mellan bil och MC så är det måttligt intressant om det nu inte är någon extremt ovanlig kombination av fordon/förare.

Men det kommer alltid finnas nya unga personer som nyligen upptäckt denna typer av filmer för första gången. Därför kommer det alltid finnas ett behov/begär för att hela tiden spela in fler filmer. :tummenupp

Tycker de är hyffsat underhållande, men TS borde ju absolut köra med lite seriösare kameraarrangemang. Vad som helst men inte skakig handhållen kamera. :) Nån slags steadycam kanske?

Pinsamt dålig förare på H2an:död
Kolla kroppshållningen under starten, kolla hur han hanterade kopplingen under starten...
Nej fy fan! Alla kan inte starta med en motorcykel tyvärr.
Även om han nu inte behövde ge allt från början för att vinna så kunde han ändå har gjort det bara för att äga ännu mer.

Kolla kroppshållningen under starten, kolla hur han hanterade kopplingen under starten...
Även om han nu inte behövde ge allt från början för att vinna så kunde han ändå har gjort det bara för att äga ännu mer.

Noterade även att han startade med visiret uppe^^ fast det kanske var för att "bygga på" förnedringen ännu mer? :D

Är det nån här som är pinsam är det väl du? Lite väl starka ordalag över nån som gjorde vad som krävdes, va? Dvs vinna rejset.

Skärp dig.

Det är ju antagligen någon som kör för att det är skoj och som inte tävlar. Tyckte starten såg rätt försiktig ut rent allmänt, så kanske inte laddar på fullt av oro för hur hojen ska bete sig? Dunno...
Hade varit lite intressant med en H2R med långsving och en dragracingförare. :hihi

301 ggillar och 6 ogillar så du är i en klar minoritet.

Redigering och fler kameravimklar är en kostnad som ej kan motiveras idag.

301 ggillar och 6 ogillar så du är i en klar minoritet.

Redigering och fler kameravimklar är en kostnad som ej kan motiveras idag.

Fler vinklar är ju inte helt nödvändigt, det skulle räcka långt med en stadigare kamera inifrån bilen.

Sedan är det från min sida inte klagomål. Jag tycker det är kul med folk som gör saker som att du/ni roddar ihop lite drag-events för allmänt folk med skoj bilar, det är bara förslag på förbättringar.

Last edited:

Rikard aka Fordon är ju rätt vass på starter, eller är de KTMen...:va

Visst fan krävs de sin man att sätta en bra start på en sporthoj, men..

Är det nån här som är pinsam är det väl du? Lite väl starka ordalag över nån som gjorde vad som krävdes, va? Dvs vinna rejset.

Skärp dig.

Tack experten! Då vet jag precis hur det ligger till:tummenupp I ett race som troligtvis kommer att ses av miljontals tittare och eventuellt användas som referens så ska man alltså ta vilken förare som helst och applådera om han vinner. Jag sa som det var och du lade bara in ett dumt inlägg. Jag tyckte bara att föraren på H2:an sög. Punkt!

Tack experten! Då vet jag precis hur det ligger till:tummenupp I ett race som troligtvis kommer att ses av miljontals tittare och eventuellt användas som referens så ska man alltså ta vilken förare som helst och applådera om han vinner. Jag sa som det var och du lade bara in ett dumt inlägg. Jag tyckte bara att föraren på H2:an sög. Punkt!

Personligen tycker jag det är roligare när det är glada amatörer som kör. Lite som i verkliga livet. Inte många som är proffsförare vilket dock många svenskar verkar tro de är ;)

Verkligen, ltie det som är poängen med GTBOARD: inga testförare utan heslt ägare i deras egan bilar för att se verklighetens resultat.

Veyron-ägarne var ju inte helglad efter fjärde launchen med Veyronen och MC bredvid (inte H2) tababr starten varenda gång. Veyronen sätter ju sig direkt och drar.

Personligen tycker jag det är roligare när det är glada amatörer som kör. Lite som i verkliga livet. Inte många som är proffsförare vilket dock många svenskar verkar tro de är ;)

- - - Updated - - -

Stämmer! Tack för synpinkter :)

Fler vinklar är ju inte helt nödvändigt, det skulle räcka långt med en stadigare kamera inifrån bilen.

Sedan är det från min sida inte klagomål. Jag tycker det är kul med folk som gör saker som att du/ni roddar ihop lite drag-events för allmänt folk med skoj bilar, det är bara förslag på förbättringar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT