Drag med originalhoj

komodo

alkis
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono-18
Tänkte köra lite drag nästa år med org hoj, frågan är
vad jag kan göra med hojen för att få den snabb på 402m
ska ej trimma, pc o quickshift ska mont, blir den snabbare
på den distansen om man drevar "ner" den? ska användas
som på gatan oxo...

3 saker som gör mycket på tiden:
Öva
Öva
Sänk den
Förläng den

OK, 4 då ;)
Sen kan du funderar på drevning, för då vet du vad du behöver

3 saker som gör mycket på tiden:
Öva
Öva
Sänk den
Förläng den

OK, 4 då ;)
Sen kan du funderar på drevning, för då vet du vad du behöver

haha..ok, men öva gör man ju vid varje röljus:D
tänkte ju svänga lite med den mellan racen, men sänka
kan man iof göra inför tävling:tummenupp

Rödljusövning är ju bra, men jag kan lova att det inte är det samma. Även efter 5-600 repor ( ja, det är bra att bo närma en bana;) )så kapar jag nån hundradel då och då, och i början kapade jag tiondelar, och en tiondel är en evighet i dragracing, typ ett ljusår in real life

Rödljusövning är ju bra, men jag kan lova att det inte är det samma. Även efter 5-600 repor ( ja, det är bra att bo närma en bana;) )så kapar jag nån hundradel då och då, och i början kapade jag tiondelar, och en tiondel är en evighet i dragracing, typ ett ljusår in real life
Ett ljusår är iofs en avståndsenhet, ett år är alltid lika lång tid ;)

Till TS, köp en förlängd sving, två kedjor och ev en extra drevhub så att du kan köra med standardsving på gata och långsving på strippen.

Är det Kawa 10:an du funderar på att köra med så finns det många bolt-on svingförlängare att köpa för en rimlig penning.
Längre kedja till det och du är på god väg.

15-30 minuter i garaget för att byta tillbaka till orginal för gatkörningen sen.

Inte hört eller märkt något negativt om dem.

Man trär på dem och drar fast dem helt enkelt.

Bild på mina.
Håller det där även till en turbosnurra, ser lite klent ut om man ska brassa på...
Hade varit typsikt ofränt när svingen viker ihop sig och kedjan hoppar av och börjar piska en på baksidan av benet...

Håller det där även till en turbosnurra, ser lite klent ut om man ska brassa på...
Hade varit typsikt ofränt när svingen viker ihop sig och kedjan hoppar av och börjar piska en på baksidan av benet...

Skit i det tommy fixa en riktig stabil sving

Back