Drag i yamaha yzf-r 125??

Wack0

HighFiveINC
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Honda CBR600RR
Hej!

Undrar bara om det blir det här draget som man känner när man kör en 2-takt 125??
Asså när man kör 2-takt så känner man ju att det går fort, ljud, vibrationerna och sen så drar ju de flesta iväg fort som bara den vid högre varv.

Men jag antar att en 4 takt inte gör det så undrar om man får samma drag kännsla, för det är ju det som är de roliga:)

En 2-taktare har ju mer effekt och är roligare på så sätt, men de är mer slitage också, så mer servise och underhåll än me en 4-taktare, som är betydligt ''snällare'' och drar mindre soppa.

Ditt val.

Yzf:en är såklart lite långsammare i och med att det är en fyrtaktare. Men Yamman Låter bättre, är skönare att köra i längden och(enligt mig) snyggare! Även om jag hade 12.000 extra så skulle jag inte köpa en rs125!

men kör man 125:a för att dom är sköna att köra i längden?

nja, låter bättre? den låter ju bara trött.

Slö stånka o sporthoj har jag aldrig tyckt låtit bra :va
Då låter en tvåtakt bättre oftast
Fast yamaha kanske har fått till ljudet, vad vet jag

aa, då är det som jag trodde, att fyrtak inte har samma drag-kännsla.

Men igentligen går den fortare, i Motorrad tidningen med 125a test så var yamahan snabbare än både aprilia rs och cagiva men då när de var i strypt utförande.

aa, då är det som jag trodde, att fyrtak inte har samma drag-kännsla.

Men igentligen går den fortare, i Motorrad tidningen med 125a test så var yamahan snabbare än både aprilia rs och cagiva men då när de var i strypt utförande.

Jämför man hojarna i orginalutförande är inte Yamahan inte snabbare än Miton och RSen!

dra pluggen på tzr 125 så ska du på faan;P

Ää det är väl inget, prova min cross istället med 2ggr så mycket hk.

Nu till saken: Är det racing i trafiken man ska syssla med så föreslår jag te. x en rs, ska man köra på vägen så köp en 4t, så här gör jag: jag har en cross att busa med och köra fort med på crossbana och endurobana, sen ska jag nog inhandla en 4t att ha på gatan, vässa upp den lite så går den ju inte för slött, har funderat på en cbr, verkar vara en fin hoj.

Ää det är väl inget, prova min cross istället med 2ggr så mycket hk.

Nu till saken: Är det racing i trafiken man ska syssla med så föreslår jag te. x en rs, ska man köra på vägen så köp en 4t, så här gör jag: jag har en cross att busa med och köra fort med på crossbana och endurobana, sen ska jag nog inhandla en 4t att ha på gatan, vässa upp den lite så går den ju inte för slött, har funderat på en cbr, verkar vara en fin hoj.

Men fan va du tjabbar om din "50 hk Susse". Om du t.ex har en yzf 125 med 15 hk org så kostar det säkert 7-8000 kr (minst) att få den till 20 hk. Är det värt? Nej, för du kommer fortfarande tycka att den är lika tråkig eftersom du redan har en cross på 50 hk.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT