Drag i Funäsdalen?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Om man ska till funäsdalsområden och tänkte knäppa en stilla aftonpilsnerdricka, vart beger man sig lämpligast då?

Om någon har tips på boende som dessutom ligger nära detta syndens näste OCH bredvid skoterled så nämn gärna det.


Hepp!
 

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
Förra året var vi på något ställe som en servitris rekommenderade....Eriksgården eller vad det hette.
Jag frågade om de spelad David Guetta och sånt skit och då svarade hon Nää, de spelar rätt ny musik.
Kvällen bjöd på Kicki Danielsson och Carola...typ.....nytt skit my ass!

I år var vi i Funäs igen och då bodde vi på Gyllene Bocken som ligger nära led och skoteruthyrning.
Trevligt vandrarhem med restaurang, pub, badtunna m.m.

Inget besök på Eriksgården i år!
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Har varit på Eriksgården ett par ggr och mat och boende är sjukt prisvärt. Var aldrig på "discot" dock.
Förr om åren så var bästa draget borta i Ramundberget.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Förra året var vi på något ställe som en servitris rekommenderade....Eriksgården eller vad det hette.
Jag frågade om de spelad David Guetta och sånt skit och då svarade hon Nää, de spelar rätt ny musik.
Kvällen bjöd på Kicki Danielsson och Carola...typ.....nytt skit my ass!

I år var vi i Funäs igen och då bodde vi på Gyllene Bocken som ligger nära led och skoteruthyrning.
Trevligt vandrarhem med restaurang, pub, badtunna m.m.

Inget besök på Eriksgården i år!

Nu är ju iofs Gyllene bocken lokaliserat i Ljusnedal som ligger en mil eller så utanför Funäsdalen. Där finns bara gyllene bocken så man har inga direkta valmöjligheter utan att ta till taxin. Sant är dock att de ligger ett stenkast från skoterleden. De har även guidadade långturer (ej för de oerfarna) som utgår därifrån.

Brukar kunna vaera skoj där. Eller det var det för 15 år sedan iaf :)

Har varit på Eriksgården ett par ggr och mat och boende är sjukt prisvärt. Var aldrig på "discot" dock.
Förr om åren så var bästa draget borta i Ramundberget.

Det är det nog faktiskt nu också så vitt jag förstår.
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Rekommenderar verkligen Funäsdalen för skoteråkningen, annars har inte orten mycket att bjuda på...

Vi var ett par grabbar som bodde på Eriksgården, förra veckan. Ingen service, hade bokat badtunnan fram till 20.00 och 20.00 var tydligen sista tid för matsalen, vi frågar om vi kan komma lite senare vilket var absolut omöjligt. Badtunnan vad det äckligaste på länge inte rengjord på flera år och kostar 1000 Kr/timmen :mad:

PS Finns strippklubb i Särna
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det är i första hand skoterlederna vi vill åt men vi vill gärna kunna svalna av med en matbit och en pilsnerdricka på quellen sen. Gärna omslutna av horder av russintuttade alkoläskcheyer.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Jag ska ner dit imorgon för första gången.
Är det ens en tredjedel så bra som alla påstår att det är blir jag nog nöjd.
Ska bli spännande att se om det verkligen slår lappfjällen "med hästlängder" :)
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
jag har aldrig hittat något drag i funäs/tänndalen/ramundberget men kanske bara haft otur. de gångerna det väl varit cheyer ute har alla varit lokala förmågor och härjedalscheyyerna tenderar oftare luta mer åt runda melontuttar än russin. och det går in på resten av kroppsformen oxå.
kolla in vemdalen dock. har inte varit där själv nattetid men har hört bra om det och jag vet att det finns bra skoterleder.
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
jag har aldrig hittat något drag i funäs/tänndalen/ramundberget men kanske bara haft otur. de gångerna det väl varit cheyer ute har alla varit lokala förmågor och härjedalscheyyerna tenderar oftare luta mer åt runda melontuttar än russin. och det går in på resten av kroppsformen oxå.
kolla in vemdalen dock. har inte varit där själv nattetid men har hört bra om det och jag vet att det finns bra skoterleder.

Vi hade andelsstuga i Funäsdalen på 80-talet. Sist jag var där var i början på 90-talet, då var det samma snubbe som var bartender som vakt på gyllene bocken. Han bara skiftade mössa. Inga brudar så långt ögat kunde nå, men sjukt fin skoteråkning som sagts förut.
Kändes som civilisationens sista utpost på gyllene bocken, men nu visar det sig ju att halva sporthoj varit där. Rena metropolen på min ära.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ja man kanske ändå är så sönderbultad i skrevet efter en dag i knöliga leder så man inte orkar tänka med den skallen. Jaja vi får se vart det bär av.
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Vi hade andelsstuga i Funäsdalen på 80-talet. Sist jag var där var i början på 90-talet, då var det samma snubbe som var bartender som vakt på gyllene bocken. Han bara skiftade mössa. Inga brudar så långt ögat kunde nå, men sjukt fin skoteråkning som sagts förut.
Kändes som civilisationens sista utpost på gyllene bocken, men nu visar det sig ju att halva sporthoj varit där. Rena metropolen på min ära.

haha, en annan rolig grej jag kom på nu var när nån pub i funäsdalen kom på att de skulle ha black jack för att locka upp stockholmarna. problemet va ju att det troligen inte fanns någon i funäs som visste hur man spelade, inte heller hur man delade ut och räknade korten. det va bara att se glad ut och den stackars croupieren (som förövrigt även stog i baren, därav anekdoten) tog för givit att man vunnit. nån gång skrattade jag och sa tjockis åt nån ortsbo som gick förbi och plötsligt låg dubbla pengarna på bordet trots att banken fortfarande låg på 12.

Ja man kanske ändå är så sönderbultad i skrevet efter en dag i knöliga leder så man inte orkar tänka med den skallen. Jaja vi får se vart det bär av.

ligger inte is kvar så man kan köra in till berzeli via nybrokajen?
 
Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
.. då var det samma snubbe som var bartender som vakt på gyllene bocken. Han bara skiftade mössa...

Snicksnack. De kvällar det var så lugnt att samma kille skulle vara bartender som vakt behövdes de helt enkelt ingen vakt.

Att sedan bartendern och tillika ägaren kastade ut folk själv ibland stämmer.

Ja man kanske ändå är så sönderbultad i skrevet efter en dag i knöliga leder så man inte orkar tänka med den skallen. Jaja vi får se vart det bär av.

Tvärt om...

Skoteråkat i Funäs lämnar mycket att önska. Det är alltså pistade leder vi pratar om och det är inte tillåtet att åka bredvid. Ungefär lika roligt som att åka sporthoj på motorvägen alltså. Sux.
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vart faen ska vi dra då? Har skotrat i Kittelfjäll och det var grymt men hundra mil och att börja med att köra det på hårda bladfjädrar är nog ingen höjdare. Dessutom var utelivet relativt frånvarande.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Vart faen ska vi dra då? Har skotrat i Kittelfjäll och det var grymt men hundra mil och att börja med att köra det på hårda bladfjädrar är nog ingen höjdare. Dessutom var utelivet relativt frånvarande.

Det beror ju lite på vad du är ute efter. Skoteråkning, skoteråkning + lite party eller party + lite skoteråkning och skidåkning?
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Har också hört att mer eller mindre hela Funäsdalsområdet är förbudsområde :S

Annars har jag bara hört gott om Gördalen, 51 mil från Sthlm.
Dock är det väl inget direkt uteliv att prata om.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Har också hört att mer eller mindre hela Funäsdalsområdet är förbudsområde :S

Annars har jag bara hört gott om Gördalen, 51 mil från Sthlm.
Dock är det väl inget direkt uteliv att prata om.

Nej det finns friåkningszoner. Vi dammar på Onsdag tvenne pickisar med skotran på flaket I tells ya!
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
"Det är ännu oklart om det är någon fara för allmänheten."

Det är väl ingen rånbögmördare som springer lös i skogen heller... Klart björnen blev förbannad över att bli väckt strax innan väckarklockan ska ringa, det vet man ju själv hur det är när någon väcker en 5min innan man ställt klockan.

Jaja... Du behöver inte ta det så seriöst..
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top