Drac 125?

zpeppy skrev:
Japp en MRX (en sån som NSR_Martin har) fasst den ska vara 4-takt tror jag.

Med tanke på det.
Min går att regga om till lätt om man slänger på 70cc och sån skit. Snackade med en på TWS som gjort det...

Den är till salu nu, vill du köpa den? :gnissla
 
NSR_Martin skrev:
Med tanke på det.
Min går att regga om till lätt om man slänger på 70cc och sån skit. Snackade med en på TWS som gjort det...

Den är till salu nu, vill du köpa den? :gnissla

Hade han gjort det?.

Låter skumt, det jag alltid har hört är att det bara går att regga om Motorhispania RX 50. Om han har gjort det så lär det inte ha vatt billigt för honom. Då får han fixa alla papper och intyg själv. När du reggar om Motorhispania RX 50 köper du intyg av motorimporten för 1000:- - 1500:-.


Solid snake skrev:
Hade inte derbi gjort en rätt snygg 80kubikare? :va

Har för mig det men jag kan ha fel. :confused:

GPR 80 Cup
Bilder nedan.

//Padde
 

Bifogat

  • gpr (Small).JPG
    gpr (Small).JPG
    39.6 KB · Visningar: 76
  • gp (Small).JPG
    gp (Small).JPG
    42.1 KB · Visningar: 151
Last edited:
Vetifan, han sa att han reggat om den som lätt och kört renneslättsloppet med den...

Hmm, kanske va E-reggad...
 
Padde skrev:
Hade han gjort det?.

Låter skumt, det jag alltid har hört är att det bara går att regga om Motorhispania RX 50. Om han har gjort det så lär det inte ha vatt billigt för honom. Då får han fixa alla papper och intyg själv. När du reggar om Motorhispania RX 50 köper du intyg av motorimporten för 1000:- - 1500:-.




GPR 80 Cup
Bilder nedan.

//Padde


derbi har snygg design det är bara att konstatera, :D

men jag tycker att du borde satsa på en riktig 125:A istället för att mekka som en galninga och lägga ner massa tusenlappar på en 2-hjuling som förmodlingen bara håller i en 200 mil och sen e helt slut, detssutom tror jag aldrig det skulle gått att borra upp en am6 motor så pass mycket, blocket skulle spricka långt innan,

dock har juh derbi kommit med 125:or nu, vet ej om dom har kommit till sverige än , men hör med dom : www.nordiaimport.se

mvh//oskar
 
Ingen moped går att regga om, Motorhispania RX racing går inte heller att regga om sedan förra sommaren, har snackat med en som reggat 2 stycken sådana. Och om någon snackade om att regga om en derbi så ggår det inte heller, har redan frågat generalagenten, fanns inga tekniska underlag för att kunna regga om den, men har man tur så kanske man lyckas få igenom sin moppe..
 
Padde--->> dom där GPR CUP hojarna är gjorda för banracing :fakta
Men vilka sporthojar är inte det igenligen :)
 
Padde skrev:
Det går inte att regga om någon annan moped till lätt motorcykel i Sverige mer än Motorhispania RX 50.
Där har du fel. Min gamla Yamaha DTr -98 gick att regga som lätt mc. Men vem fan vill köra en trimmad moppe iställer för en riktig 125:a. Det e ju tillochmed farligare eftersom bromsar o chassi inte e lika kraftigt. köp en riktig 125:a
 
xanlar skrev:
Där har du fel. Min gamla Yamaha DTr -98 gick att regga som lätt mc. Men vem fan vill köra en trimmad moppe iställer för en riktig 125:a. Det e ju tillochmed farligare eftersom bromsar o chassi inte e lika kraftigt. köp en riktig 125:a

Nej du har fel!
 
som några tidigare har nämt så finns det redan en "drac 125cc" ute på marknaden, var nära på att köpa en sån, pappa hade fått bra pris av generalagenten i sverige :) men sen så börja han krångla & sen skulle dom inte ta in några sånna till sverige och så blev det massa tjaffs med garantier och skit :tungan så jag köpte mej en dtr iställe :tummenupp
 
har en polare som var inne på samma ide som dig.. men kostnardena blir höga och livslämgden blir inte så lång på lager och anat..

nu ska jag på teoriprov hos vägverket.. bye bye
 
Extreem_ skrev:
Hmm... Okej? Anse inte mig som moppefucko bara för jag undrar hur Sveriges lag fungerar, bara intresserad av vilka möjligheter som finns. '

/Johan


minarelli am6 växellådor e helt sämst. så fort du smiskar en am6 så får du i friläge mellan 4an och 5an alla som åker rieju i strängnäs har så iallafall riktigt skräp enligt mig..
 
Är inte nyare mopeder helfordonsgodkända?? Isf borde det ju vara helstopp för att regga dom som lätt-mc..
 
spectre skrev:
minarelli am6 växellådor e helt sämst. så fort du smiskar en am6 så får du i friläge mellan 4an och 5an alla som åker rieju i strängnäs har så iallafall riktigt skräp enligt mig..


Då sliter man inte tillräckligt hårt.. Jag har kört ett par minarellis och aldrig haft problem med det.
 
spectre skrev:
minarelli am6 växellådor e helt sämst. så fort du smiskar en am6 så får du i friläge mellan 4an och 5an alla som åker rieju i strängnäs har så iallafall riktigt skräp enligt mig..

Och dom kan inte köra.. Precis så är det!

Om man lär sig känna sin hoj är det inga problem, hade samma problem med min en vecka högst..
 
spectre skrev:
nej man vänjer sig med att trycka extra hårt på växelpetaren då funkar det prima, MEN ska det vara så ? *skrot*

Skrot vet jag inte, Du kan inte växla en banracingbil som du kan växla en mercedes e220 heller :tummenupp
 
spectre skrev:
nej man vänjer sig med att trycka extra hårt på växelpetaren då funkar det prima, MEN ska det vara så ? *skrot*

Nja det är nog sant att lådan är rätt tanig faktiskt, det är dom på alla moppar..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top