Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
nisse skrev:2642622någon som kan förklara hur man drar om vev hus vent på husa gärna även lite bilder om ni har
Ja precis. Gärna med bilder på hur ni löst det. Ganska smidigt juh att oljan åker upp där vid slangning in i en behållare som man sedan häller tillbaks i motorn när man stannar vid en mack nästa gång.Hsb-Chrille skrev:2642647Hur då drar om? ner till en flaska/ut i naturen istället för tillbaka till insuget?
Några bilder orkar jag inte ta. Men jag har dragit min vevhusvent till precis ovanför kedjan så att den får lite extra smörjning vid bakhjulskörningphilsson skrev:2642661Ja precis. Gärna med bilder på hur ni löst det. Ganska smidigt juh att oljan åker upp där vid slangning in i en behållare som man sedan häller tillbaks i motorn när man stannar vid en mack nästa gång.![]()
nisse skrev:2642622någon som kan förklara hur man drar om vev hus vent på husa gärna även lite bilder om ni har
Geronimo79 skrev:2643071Ursäkta om jag lånar tråden men gäller detta alla årsmod? Har inte gjort nåt med min -06 men det kanske jag bör göra?
Har inget skumgumi i gummislangen.?wheelie82 skrev:2645034Jag har alltid haft originallösningen på mina hojar och både åkt bakhjul och vurpat. Har inte märkt av nåt med olja som rinner fel väg..
Ni som har problem, har ni i nån liter olja för mkt eller saknas "skumgummibiten" i gummislangen?
inte jag heller men ganska mycket olja i ramen efter ett pass körningphilsson skrev:2645250Har inget skumgumi i gummislangen.?![]()
Därför motorn slocknar vid stoppies?nisse skrev:2645292inte jag heller men ganska mycket olja i ramen efter ett pass körning

RaceMe skrev:2644886En fråga: Varför ska du ändra på orginallösningen?
Ska du tävla kan det vara motiverat, annars tycker jag det är onödigt. Om du inte är omkullkörningsbenägen. För då kan det hända att olja går upp i ramen och ner i förgasaren. Men jag har tävlat/tränat en hel säsong med orginal vevhusventilation. Utan problem, men som sagt. Det kan hända att olja går in i fuggen vid omkullkörning. Men det behöver inte bli så.
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!