ozeo
Lcc= lögdö county choppers
- Gick med
- 12 Sep 2004
- Ort
- bergeforsen
- Hoj
- xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
PutteLiten skrev:2487688Gör man det "rätt" så blir det hur snyggt som helst![]()
![]()
matte_mannen skrev:2528624Kommer bli en riktig killer med turbo! Skadar ju inte att hojen är one of a kind heller!
Hur är den föresten att köra som caféracer jämfört med blaffig offroadare?
ozeo skrev:2529603stabil är de enda jag kan komma på..
sista rundan jag var ute så tog jag en skarp kurva i 65 där jag vet man kan knäskrapa med sportisen i 70-75 kmh
då var de långt kvar på framdäcket, litar dock inte på bakdäcket då de är gammal halt o slutkanten kommer fort.![]()
matte_mannen skrev:2529631Ok, nice! Stadigheten är väl kanske en produkt av den lååååååååånga svingen(?)-----> alltså lång hjulbas.
Upplevs den som trögstyrd pga det?
Är det inte svårt att bygga turbo på en stånka?
i knowgthyni skrev:
PutteLiten skrev:2487688Gör man det "rätt" så blir det hur snyggt som helst![]()
![]()
![]()
ozeo skrev:2529819i knowhar läst alla trådar om enstånka o turbo här.
ska googla lite sen oså.
men de blir ju nästintill gratis o prova för mig så..![]()
PutteLiten skrev:2536266
Har DR'en två utblås från cylindern??
Det borde vara enklare (bara en tanke), om man stämmer dem så att de "blåser" i "180 grader" mot varandra och på så sätt "immiterar" en twin. På så sätt får du ju dubbla pulser, och samtidigt lite svagare pulser, och det borde göra det enklare.
Mycket snuffar där, men du fattar nog![]()
gthyni skrev:2536341Hmm,
det där får du nog tänka igenom en gång till
det är fortfarande en kolv och ett förbränningsrum i en stånka.
Agent Apelsin skrev:2536465Om man gör rören från utblåsen olika långa så borde pulserna från dom komma lite förskjutna och då kanske det fungerar bättre eller?
gthyni skrev:2536341Hmm,
det där får du nog tänka igenom en gång till
det är fortfarande en kolv och ett förbränningsrum i en stånka.
PutteLiten skrev:2536266Kanske Benny (aka Boost2) kan ge dig några tips. Om han är villig att hjälpa.
Har DR'en två utblås från cylindern??
Det borde vara enklare (bara en tanke), om man stämmer dem så att de "blåser" i "180 grader" mot varandra och på så sätt "immiterar" en twin. På så sätt får du ju dubbla pulser, och samtidigt lite svagare pulser, och det borde göra det enklare.
Mycket snuffar där, men du fattar nog![]()
gthyni skrev:2536686problem med olika långa avgasrör är
1. att man får olika motstånd i rören
2. att avgashastigheten och därmed fördröjningen varierar med varvtalet
det är nog bäst med rad-4 eller större för turboprojekt,
remdriven kompressor är bättre få fåcylindriga motorer IMHO
ozeo skrev:2545241jahapp, då var man in o regga den då..
allt gick smidigt o är inskrivet i pappren så nu e den toklaglig![]()
de värsta va vikten..
orginal ska den väga 220, vet dock ej om det är tankad el torrvikt..
min vägde 180 nu. då avrundar dom uppåt om den skulle visa 176 tex.
det va ca 10 l soppa i den nu
så torr tippar jag runt 170 kg el mindre?
![]()
![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |