Dr650 ?

Viper

Nu ännu grönare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Slöddertälje
Hoj
En grön..
Går i tankarna att skaffa en DR650, frågan lyder:

Hur bra egenskaper har de i skogen/grisvägar?

Eller ska man kika mer åt KLR650 hållet?

// Viper
 
DR650 och XT600 kan man nog kalla grusvägshojar. Visst fan går det att köra grisvägar, men tungt blir det.

Kanske en XR600/650?
 
Silwer skrev:
det är maskiner för enbart lättare terräng.


funjar den som en första hoj? skulle villja veta lite fördelar vs nackdelar med den bågen. vad ska man kolla efter innan man köper???

vill veta allt. hittar ingen bra sida om den på nätet...
 
Såhär säger folk på forumet:

Extrem grusåka: XR600
Lättare grusåka, mer väg och pendling: XT600
Mitt i mellan: DR650
 
cRoC skrev:
Såhär säger folk på forumet:

Extrem grusåka: XR600
Lättare grusåka, mer väg och pendling: XT600
Mitt i mellan: DR650

det är ungefär vad jag har uppfattat oxå.

men vad ska man kolla på innan man köper hojen?
 
Jag körde dr 650 -94, förra sommaren gick gött på grus. Men skogen vete fan (TUNG).... Min var import inga problem go hoj som är bättre än xt men sämre än xr. Bra köp men sikta på en från -96-.
 
Cylinderfotspackningen kan vara lite oberäknelig. Annars så är kopplingslamellerna en grej som inte håller allt för bra.
 
ska man satsa på rse:n eller se:n vilken fungerar bäst som första hoj? kommer inte bli så himla mycket grusåka för min del, men ändå lite...
 
Dr650

arrto skrev:
ska man satsa på rse:n eller se:n vilken fungerar bäst som första hoj? kommer inte bli så himla mycket grusåka för min del, men ändå lite...

Tror inte det spelar så stor roll om du tar SE eller RSE - RSE finns väl dock bara i äldre upplagor, samt väger lite mer ?
Här är iaf länkar till lite dr650 info:
http://www.suzukicycles.org/DR-series/DR650.shtml
http://mcnews.com.au/Testing/dr650.htm
http://www.thumperpage.com/articles/dr650set.html


/K
 
Back
Top