Dr650 Vs Klx650c

rabski

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Klx650 - Såld
tjo.

jag ska skaffa mig mc-kort nu under hösten och våren och behöver då en hojj att övningsköra på.

spanar förtillfället in 2 st cyklar.

en Suzuki dr650 -97 och en Kawasaki Klx650c -93.

kommer nästan enbart köra på väg. och typ inga långa sträckor.

vilken mc passar bäst?

Last edited:
De är ju i princip likvärdiga. Personligen gillar jag DR:en bättre än KLX, men fråga nån annan så har de säkert egna personliga preferenser.

ok, ingen annan som har någon åsikt?

är effekten densamma?

KLX:en är lite mordernare då den har vattenkylning och upponervänd framgaffel.

Säkert lite klurigt att hitta reservdelar till KLX:en då den bara såldes under en kort period i sverige (93?)

Utsendemässigt så vinner ju DR:en på knockout.

När det gäller kvalitén så är ju DR:en nästan oförstörbar. Kan inte säga så mycket om KLX:en då jag inte ens prövat en någon gång.

tja!

Valde mellan samma cyklar som du i sommras, hade inte kört på 10år och behöhvde nåt billigt att börja på. Valet vart en klx för min del pga av den kändes klart modernare och mera påkostad, var svin dyr som ny. Tycker den är helt ok att åka längre resor med och funkar över förväntan att busa med på grusväg och skogsväg om man har vettiga däck. Dock måste jag hålla med om att om nått allvarligt går sönder är det nog enklare att hitta delar till Dr:en. Har du bara tänkt att ta kortet och sälja den strax efter skulle jag kolla på en KLR i stället, klart billigare = nyre hoj

Back