DR650 Vill inte varva trots kärlek...

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
DR650 -91, gått 6500. Misständer vid 5-6000 varv och vägrar varva över 7000 (maxvarv (rött) 8-9000. Går annars jättefint och jämnt, startar alltid.
Nya stift, nya filter/olja, genomgången och rengjord förgasare, membranet ok.
Vad är nästa steg i älskogen..?:confused:

Får den tillräckligt med bränsle?
Soppakran, flödar som den ska?
Slang/filter ok?
Flottörnivå?
Bestyckning?
Luftfilter?

Luftfilter nytt, soppaflöde bra verkar det. Inga läckage. Flottörnivå ok. Den vill dö lite vid hård inbromsning... dränks..?
Bestyckning? Ingen aning, får läsa på munstyckena och kolla av mot original. Verka dock inte särskilt skruvad med men man vet ju aldrig vad som hänt på 20 år.

Luftfilter nytt, soppaflöde bra verkar det. Inga läckage. Flottörnivå ok. Den vill dö lite vid hård inbromsning... dränks..?
Bestyckning? Ingen aning, får läsa på munstyckena och kolla av mot original. Verka dock inte särskilt skruvad med men man vet ju aldrig vad som hänt på 20 år.
Elsidan då; rätt stift, levererar spolen tillräckligt med kräm, kabel och tändhatt ok, laddar den som den ska, ok batteri?

Knacka ihop stiftet lite och se om den går bättre.
Gör den det så är felet på tändningssidan, annars bränsle.

Den vill dö lite vid hård inbromsning... dränks..?
Jasså det har ett samband!? Min Dr dör alltid vid hård inbromsning, trodde först att det var för att jag vurpat med den och flottören fått en smäll, men sen kom jag på att jag justerade bränslet efter att jag drog strypningen, justerade bara efter att den inte skulle smattra när jag släppte gasen men då kanske det kan blivit lite för mycket??

(Sorry för trådstölden:rodnar)

Jag har en DR600 som hade liknande problem Min har två tändstift vet inte om där e de på en 650 men en tändhatt var sönder så den gick bara på ett stift Bytte ut tändhattarna sen blev den mer varvillig och gick mycket jämnare

Jag har en DR600 som hade liknande problem Min har två tändstift vet inte om där e de på en 650 men en tändhatt var sönder så den gick bara på ett stift Bytte ut tändhattarna sen blev den mer varvillig och gick mycket jämnare
Aha:rolleyes:! Jo, det är två stift. Låter ju som en bra ide att byta dem iallafall, såna grejor torkar ju ihop. Tycker t.o.m. att den går lite sämre efter servicen och det skulle ju kunna stämma med att jag varit och ruckat i dem. Helgjobb blir det :-)

Update och en ny fråga...
Munstycken: det satt 150 huvudmunst. i, bytte till 160, gick sämre. Bytte till 142,5 (originalsize) och vips varvar den till 7500 men känns "tröttare"... Inte gjort något åt lågfarten men har ett original, det som sitter är lite större. Kommer byte att göra skillnad tro?
Provat med och utan "snorkel" och med och utan lock på luftburken men det är bara ljudet som förändras.
Det sitter ett Laser-slipon på.
Att den dör på gasavdrag är fortfarande ett problem...

Kolla flotören, att höjden stämmer o att den inte fastnar någonstans.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti