Hej,
Har en 1989 DR600S utan gnista. Bytt cdi på föregående ägares inrådan utan framgång. Efter det kom min manual på posten och då mätte jag upp tändspole m.m med multimeter och allt verkade stämma (primären var pyttelite hög men jag skyller det på Biltemas billiga multimeter).
När jag mätte pickup coil, charging cables och power source (vet inte vad de heter på svenska) på statorn blev det knepigare:
Pick Up (Orange and green wires) = 220 Ohm - Manual säger 185 till 250 Ohm = Ok
Charging (3 Yellow wires) = 0.9 Ohm - Manual säjer 0.1 to 1.2 Ohm = Ok
Power source (B/R and B/W wires) = noll, nada... - Manual säjer 170 to 320 Ohm = Kass
Vad betyder det? Är det kortis i statorlindningen? Bara att byta statorn?
Nån som förstår sig på sånt här? Någon som har en beg stator liggande?
Snälla hjälp...
/Blomdahl
Har en 1989 DR600S utan gnista. Bytt cdi på föregående ägares inrådan utan framgång. Efter det kom min manual på posten och då mätte jag upp tändspole m.m med multimeter och allt verkade stämma (primären var pyttelite hög men jag skyller det på Biltemas billiga multimeter).
När jag mätte pickup coil, charging cables och power source (vet inte vad de heter på svenska) på statorn blev det knepigare:
Pick Up (Orange and green wires) = 220 Ohm - Manual säger 185 till 250 Ohm = Ok
Charging (3 Yellow wires) = 0.9 Ohm - Manual säjer 0.1 to 1.2 Ohm = Ok
Power source (B/R and B/W wires) = noll, nada... - Manual säjer 170 to 320 Ohm = Kass
Vad betyder det? Är det kortis i statorlindningen? Bara att byta statorn?
Nån som förstår sig på sånt här? Någon som har en beg stator liggande?
Snälla hjälp...
/Blomdahl