Dr Costa

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Är det någon som har läst denna eller vet var den går att köpa?

Bifogat

• costabook1.jpg
    costabook1.jpg
    60.1 KB · Visningar: 208
  • costabook3.jpg
    costabook3.jpg
    34.5 KB · Visningar: 163
Läst recensioner av boken i fråga, den är av dom att dömma inte värd papperet den är tryckt på.. Costa är en mycket underlig människa, som har väldigt höga tankar om sig själv, speciellt som författare.

/B

Se där. Han borde dock ha en intressant historia att berätta. Men är kanske inte rätt man att göra det.

Jag hittade den i alla fall inte på Amazon och fick ingen vettig träff på förlagets namn när jag försökte söka efter det.

Nyteknik skrev:
Se där. Han borde dock ha en intressant historia att berätta. Men är kanske inte rätt man att göra det.

Jag hittade den i alla fall inte på Amazon och fick ingen vettig träff på förlagets namn när jag försökte söka efter det.

Nä, har sett citat från boken och det var det mest flummiga jag någonsin stött på! Liknelser och associationer mellan benbrott och himmelska väsen som om han kontinuerligt gick på en blandning av svamp och morfin :va

Skit är vad det är! Ja, jag har förutfattade meningar.. :D

/B

Jag har läst delar av den boken och den går väl i ungefär samma stil som böcker i livsvägledning författade av buddhistmunkar. Han försöker uttrycka sig poetiskt och högtravande när han beskriver sina känslor hela tiden, problemet är att det faller som en splitterskadad kalkon till marken....

Chris Ash skrev:
Jag har läst delar av den boken och den går väl i ungefär samma stil som böcker i livsvägledning författade av buddhistmunkar. Han försöker uttrycka sig poetiskt och högtravande när han beskriver sina känslor hela tiden, problemet är att det faller som en splitterskadad kalkon till marken....

Hehe, huvet på spiken

/B

Chris Ash skrev:

Nu vet jag bara 1 person som är buddhistmunk som har skrivit någon bok, och det är givetvis Dalai Lama, Basic Buddhist Teachings. Var den bra eller?

Zilversurfer skrev:
Nu vet jag bara 1 person som är buddhistmunk som har skrivit någon bok, och det är givetvis Dalai Lama, Basic Buddhist Teachings. Var den bra eller?
Paja inte lustiga liknelser med fakta! :fatta!

Zilversurfer skrev:

Om Doktor Costas skrivförmåga vet jag inget, men Dalai Lamas böcker är små underverk. Läs dem! :tummenupp

Zilversurfer skrev:

Japp, bara att köpa å läsa, slit med hälsan, Costas bok alltså..

/B

Mattias skrev:
Paja inte lustiga liknelser med fakta! :fatta!

Tyckte inte alls det var en lustig liknelse, utan ett påhopp av en religon. Det står klart och tydligt i Sviidiis regler att, påhopp, rasistiska uttalande etc inte får förekomma på detta forum :hihi

Zilversurfer skrev:
Tyckte inte alls det var en lustig liknelse, utan ett påhopp av en religon. Det står klart och tydligt i Sviidiis regler att, påhopp, rasistiska uttalande etc inte får förekomma på detta forum :hihi

Vilket säger en hel del om oss Costa-belackares intellekt, boken är säkert skitbra!

/B

Jag håller med Bj.O.rn och Chris Ash. Boken är inte värd att lägga pengar på och det baserar jag på de utdrag jag läst ur boken vilka var mer eller mindre obegripligt dravel. Tyvärr.

Zilversurfer skrev:

<besserwissermode on>

Ehm... Palden Gyatso är en tibetansk budistmunk som skrivit en självbiografi om hur det var när Kina gick in i Tibet och hur han hade det i kinesiskt fängelse fram tills han flydde. Elden under snön är den svenska titeln. Är nog många budistmunkar som skrivit böcker men inte så många lamor och definitivt bara en Dalai Lama.

<besserwissermode off>

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back