Dr.Bike har lämnat oss

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Tack för alla trevliga o intressanta teknikdiskussioner!
Må vingarna bära dig snabbt över himlavalvet.

Mina tankar till dig, dina nära och kära.
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Jag hann träffa honom. Han lever i mina minnen.
Borta, men aldrig glömd!

/Mange J
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tillbaka efter ett påskfirande utan internet och jag har sedan igår läst mig igenom tråden med tårar i ögonen. Kan inte ens föreställa mig vilket helvete familj och vänner går igenom.

Jag har under åren läst och kivats med Dr. Bike i ett flertal trådar och har en oerhörd respekt för den mannens kunskaper och hans mogna sätt att diskutera.
Han hade ett speciellt sätt att skriva, med STORA bokstäver för att understryka det han ville ha sagt. Man såg direkt vem det var som skrivit inlägget. Jag kommer att sakna hans bidrag i MotoGP trådarna. vilket är otroligt konstigt, jag har aldrig träffat eller pratat med honom i verkligheten.

Att han lämnat oss nu är... ja, jag har inga ord som passar. Det är fan overkligt, 44 år... jag fyller själv 41 till sommaren.
Mina tankar till alla anhöriga och vänner. Ta hand om varandra.

Insamling till Strokeförbundet låter fint och passande, Pia och P-A sa det som behöver sägas om blommor, de ska man få när man lever.

/ Micke
 

Bmwblade

Oskars pappa
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R100RS, GSX-R750WV, Fireblade -92, R1 -98
Dr. Bike kände jag egentligen inte, men det känns som om jag känt honom länge. Jag har med nöje utbildat mig i hans trådar och inlägg om teknik. Jag har också fått ta del av en annan sida av honom, den djupt medmänskliga som han visade när vår son Oskar (KalleNorton) dog. Den kändes när vi träffades vid olycksplatsen några dagar efteråt, den har också varit så tydlig i alla fina inlägg Per-Arne har skrivit till minne av Oskar. Det har betytt mycket för mig och min familj.

Tänk om världen varit lite annorlunda.....

Sven
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Med tårarna sakta rinnandes nedför kinderna sjunker det sakta in att en nyvunnen vän inte längre finns. Varje gång jag försöker förstå kommer tårarna.

Pia, tack till dig och Per-Arne för all gästfrihet och hjälp jag fått. Finns det någonting du tror jag kan göra för att hjälpa, så hör av dig.

Micke/Väsby
 

LowFlyer

#3570
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Kom precis tillbaka till SH från vinteridet och ser detta :(.

Mycket tragisk, kände ej honom personligen utan enbart genom hans mycket trevliga personlighet här på SH.

Vila i frid.
 

-Suzuki-

Guest
Som så många andra kände jag inte PA irl, men har under mina tidigare år som medlem här fått mycket hjälp och tips av honom, både när det gällde hojar, bilar och allt annat man kunde fundera över.

Han missade aldrig att skicka en hälsning på födelsedagen eller vid högtider.

Det här är en stor chock att läsa nu efter att inte haft tillgång till internet på 2 veckor.. Har alltid haft den allra största respekt för honom och hans enorma kunskap och ödmjukhet.

Världen har mist ännu en stor människa, det är konstigt att det alltid är de bästa som försvinner först :gråta



Pia, jag lider enormt med dig, jag vet alltför väl hur det är att förlora de käraste människorna man har. Jag önskar dig all styrka och kärlek, och jag hoppas att du orkar se det ljusa i livet igen.
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Jag var tyvärr bannad här på SH när nyheten om din bortgång nådde mig!
Skickar nu i efterskott en sista hälsning.. vi möttes många gånger på bandagar och på olika körningar och du är en av dom som alltid har varit objektiv och aldrig lagt några värderingar i folks tyckanden och skitprat utan stått för din egen åsikt! Hedervärt tycker jag!
Har ett antal fina foton på dig endast iförd kalsonger från Gotland ring när det var + 32 grader i skuggan och man höll på att få solsting i depån:brinnerup
Jag tror fortfarande att jag är skyldig dig 50 kr från Gotlandsfärjan men du får dom i himlen sen :)
Fick också förmånen att hälsa på din trevliga fru och jag sänder massor av tankar och kramar till dig Pia!

Sov gott tills vi ses P-A
 

Classicracer

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Strömsholm
Hoj
Honda CB750 -72, Honda CB350-69 classicracer
En sann vän har gått ifrån oss

Jag har fått förmånen att lära känna PA sedan dryga tiotalet år, och det var en underbar bekantskap, PA skrev mycket uppskattade artiklar i Classic Honda Club Swedens klubbtidning; Classic Honda Magazine. PA gav svar på många frågor om det tekniska, och inte minst smörjningtekniskt, hans inlägg om syntet eller mineralolja gav många uträtade frågetecken, men även en del att själv tänka ut, i hans svar!
PA var en mycket ovanlig kombination av duktig skruvare, trimmare, förare, debattör och krönikör!
Förmodligen tyckte "vår herre" där uppe att han/hon behövde någon som kunde matcha "vår herres" intellekt, nu finns det en som kan svara!
Synd bara att vi som är kvar måste sakna honom så mycket, tänker då främst på Pia och resten av familjen.

Örjan Leo
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Jag tror han har det bra där han är nu.
Går säkert och skrotar vi några oljeraffinaderi och kollar att Biltema oljan verkligen kom från samma ställe som Statoil oljan.

Sitter och fikar och snackar lite flödes teorier med Grottis.

Tack för allt din gamla räv, saknad med aldrig glömd!
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Jag har hållit mig borta från SH av en hel drös anledningar och när jag sedan pga av hojabstinens tittar in får jag se detta!!!

Bågedoktorn var en av de glada skitar som spred mänsklig värme här på SH och jag kan inte beskriva hur ledsen jag blev.

P-A kanske inte samlat på sig så mycket "vuxenpoäng" han häcklade mig för, men han hade i alla fall samlat "EQ-poäng" som nog ingen annan här på SH kan uppnå.

44 år är alldeles för tidigt och bevisar bara hur viktigt det är att leva medan man kan.

P-A ha det bra där du finns nu och lyssna på gammal fin hårdrock.
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Såg tråden och läste lite gamla PM från den gode PA.
Trevlig som få, hjälpsam som ingen annan.
Även om vi mest dryftade vapenfrågor är jag tacksam över att ha fått träffat och tagit del av hans visdom.

Tyvärr han vi aldrig skjuta skadefågel med roliga skott i 1300m/s.

Nåväl allt har sin tid.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Oj.

Jag såg detta först nu och vad säger man?

En tung förlust för MC-sverige, Dr.Bike du är och kommer att vara oerhört saknad!

Mina tankar och kondoleanser till familj och vänner!
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Känns riktigt riktigt skumt. Doktorn som man har PM:at ett antal ggr och alltid fått outtröttligt gedigna svar av. Fick tillfälle att träffa Doktorn en gång och det var på Hälla gokartbana i Västerås, väldigt ödmjuk människa.

Har haft i tankarna flera år att lämna in en topp nån gång just till Doktorn och få den optimerad. Var verkligen nått jag hade planerat, men nu i fortsättningen så kommer det ju bara fortfarande vara en tanke, dock en tanke som ej kommer glömmas bort.

Ha det bäst Doktorn.

//Mattias
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Kan fortfarande inte fatta, att P-A inte finns mer. :(

Det känns helt overkligt att livet kan ta slut, bara sådär!!!

Pia, mina varmaste tankar till dig.

Kramar från Madelene
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Haft lite frånvaro från sh sista tiden så hade helt missat det här.. Vila i frid du kommer bli saknad!
 

Doxs

Kurvdemonen #1
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ninja
Har inte heller varit så aktiv på nätet på sista tiden.

Skulle precis ta upp telefonen och ringa när jag såg det här på facebook. Det är så fel och alldeles för tidigt. Han var en otrolig människa och lärde mig mycket, alltid trevlig och kul att snacka med.

Känns fortfarande overkligt :(
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Har ju inte varit här på ett tag och detta var inte vad jag ville höra om.
Han hjälpte mig att fixa till toppen på min DRZ efter att den värmenypt förra sommaren och är nog kanske den trevligaste människa jag någonsin träffat.
Vila i fria P.A

(donering kommer att göras så fort jag kommer hem)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top