Dr 650

Hej!
Bra ide!
Jag har två (hade en -92 som gick hela förra vintern, blev stulen), köpte en fin i somras (-96) men en mutter till ventiljusteringen lossnade = kamkedjeras och spräckt block. Står i delar i förrådet. Så jag köpte en till att ha i vinter, en -92.
Soppafiltren sitter i tanken, som små nätrör som sticker upp från soppakranen. Ett till reserven, ett till normalen. Upp till -96 iallafall. -97 och framåt är rätt omarbetad vad jag fattar.
 
Det sitter ett till i pipen in i förgasare. I alla fall på 92or.

Tänkte be om lite hjälp också
Nu har jag trasslat med min förgasare i 3 dagar.
Konfilter och öppen dämp.
Rengjord 3ggr.
Går perfekt upp till 3/4 gas då den börjar hacka.
Torrt vitt stift vilket tyder på mager blandning trots 175 huvudmunstycke.
Misstänker något annat än bestyckning.
Full rulle på soppan in i förgasaren.
Testade även ut ur dränslangen och då avtog flödet till typ hälften efter 30sek (den tid det brukar ta att tömma flottörhuset).
Provade på en annan hoj vilken ej avtog alls .
Skall flödet ur dränslangen vara konstant vid öppen soppakran?
Snälla kom med lite kloka råd innan jag blir galen.
 
Köpte en 92;a i maj. Min första offroad och den har transporterat mig till och från jobbet varje dag.
Sugen att byta ut avgasburken, vill ha lite mer muller. Förslag???
 
Får börja leta. Misstänker att det blir att svetsa mellandelen själv. Svårt att hitta delar
 
Hej!
Bra ide!
Jag har två (hade en -92 som gick hela förra vintern, blev stulen), köpte en fin i somras (-96) men en mutter till ventiljusteringen lossnade = kamkedjeras och spräckt block. Står i delar i förrådet. Så jag köpte en till att ha i vinter, en -92.
Soppafiltren sitter i tanken, som små nätrör som sticker upp från soppakranen. Ett till reserven, ett till normalen. Upp till -96 iallafall. -97 och framåt är rätt omarbetad vad jag fattar.
1996-2015 har det inte hänt ett skvatt med cykeln, tillverkas än. Några motortekniska uppdateringar är väl gjorda men så mycket mer har inte skett. :tummenupp
 
Får börja leta. Misstänker att det blir att svetsa mellandelen själv. Svårt att hitta delar

De tidiga cyklarna är svåra att finna trim till, rekommenderar Ebay. Annars kan du finna en och annan del på procycle.us men det är ju mestadels till den senare modellen.
 
Skruvade ditt ett Ducati Performance kolfiber slip-on med eget tillverkat mellanrör. Känns lite piggare men det säkert ljudet som gör att den känns så ;-)
 
*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back
Top