Dr 650 se 97

Magolaus

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2008
Ort
Östersund
Hoj
97 DR 650SE/86 XT350 4valve
Jahapp då var man offroad åkare efter att bara ha åkt chopper tidigare!!
Tog o köpte mig en Dr och en Xt

Hur kul som helst!!
Frågan lyder.....går det att besikta med supertrapp ??

Kommer jag att märka skillnad i effekt om jag sätter på orginal förutom ljudet.

Har gått 2400.....håller dom normalt ett tag till eller?

Vart på nätet kan jag hitta handböcker att ladda ner.

Dumma frågor kanske men jag har ju bara åkt besiktningsbefriat ,stelt med raka rör.
MVH/Dr/XT
 
Last edited:
bes med supertrapp.. kanske.. tycker du de låter högt är de nog så.
en diskboll i stål innanför dämparn fixar det om du inte har en orginaldämpare.

är den bestyckad för ljuddämparn(trappen) kommer du märka stor skillnad om du sätter på orginal.

2400 borde inte va nåra problem. se till så ventiler är rätt ställd.
men för säkerhets skull kika i en handbok vad som ska göras vid vilka miltal.

köpte själv en 98 dr förra året,, sketakul :tummenupp
 
bes med supertrapp.. kanske.. tycker du de låter högt är de nog så.
en diskboll i stål innanför dämparn fixar det om du inte har en orginaldämpare.

är den bestyckad för ljuddämparn(trappen) kommer du märka stor skillnad om du sätter på orginal.

2400 borde inte va nåra problem. se till så ventiler är rätt ställd.
men för säkerhets skull kika i en handbok vad som ska göras vid vilka miltal.

köpte själv en 98 dr förra året,, sketakul :tummenupp

Tackar för svar.....
Ja visst är det kul går ju som ett skollat, man undrar ju om den är vässad....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top