DR 650 förgasare på DR 350?

toto1

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
1993, Honda, NX250
Någon som vet om det går att sätta dit en dr 650-förgasare på en dr 350? Vad behövs göras?
Tack på förhand.

Det går säkert alldeles utmärkt.
Frågan är bara hur hojen kommer gå
Storleken på 650 förgasarn kommer göra så att gashastigheten blir för låg och den inte kommer orka suga upp bensin ordentligt.
Det du då får göra är att sätta dit munstycken i storlek xxl för att soppan ska hasa sig upp och rinna in i förbränningsrummet.
Som du förtår är jag inte alldeles positiv till ombyggnaden.
Snoka hellre upp en trevlig förgasare i storlek likt original med en accpump.
Tex Keihin eller en Mikuni

Kom förbi verkstan så kan vi kika på vad du kan använda.

Kaffet är på!:tummenupp

Förresten.
Gå in i Uppsala forumet och AW tråden.
After Work för hojåkare på Torsdag på Katalin 18:00
Ses!:)

Last edited:
Jag hade inte frivilligt hängt på en ännu större CV förgasare på en DR om jag kunde slippa....

Den absolut bästa förgasaren för din hoj skulle vara en Keihin FCR37 från moderna 250F crossar. Inte helt gratis men bör gå att få loss på ebay för dryga tusingen...

Skaffa en tysk kompis som kan översätta åt dig, regga dig på det tyska forumet och ställ frågan där. Lite jobb men risken är överhängande att du träffar på någon som faktiskt försökt på riktigt. I verkliga livet.

www.dr-650.de

Om man ändå är inne på forum men inte gillar tyska så rekommenderar jag ADV Riders ochderas 100 sidor Dr350 tråd

Den stora frågan är varför byter du förgasare och vad vill du uppnå? Är förgasaren sönder och måste bytas eller vill du byta för att du önskar mer effekt/bättre gasrespons?

Om man ändå är inne på forum men inte gillar tyska så rekommenderar jag ADV Riders ochderas 100 sidor Dr350 tråd

Den stora frågan är varför byter du förgasare och vad vill du uppnå? Är förgasaren sönder och måste bytas eller vill du byta för att du önskar mer effekt/bättre gasrespons?
Tackar för alla svar!:tummenupp Jag glömde skriva att det sitter ett 440-kit på hojen (sorry), och då borde väl inte en bst40 vara allt för stor eller? Jag har en 650-fugg på vinden som jag vill göra nåt med.

Tackar för alla svar!:tummenupp Jag glömde skriva att det sitter ett 440-kit på hojen (sorry), och då borde väl inte en bst40 vara allt för stor eller? Jag har en 650-fugg på vinden som jag vill göra nåt med.

Har du en BST 40 på vinden är det bara att testa men så stora förgasare används mest på +600cc så det är inte otroligt att den blir väl stor.
Denna modd lär inte direkt vanlig då majoriteten av de som meckar förgasare på offroadhojar går från CV till trottelförgasare med accpump. Personligen avskyr jag BST 40 och skulle gärna skjuta den person som monterade den på KTM LC4 motorerna, enda positiva är att alla byter ut den så begmarknaden är enorm om man mot förmodan skulle vilja ha en extra.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph