DR 650 -92 stulen V.Frölunda

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Fick min DR 650 stulen idag mitt på dagen. Det var andra försöket (förra gången var i 7-8e maj) och denna gången gick det lite bättre när de skulle kapa upp mitt abus granit-lås. Hade släpat hojen ca 30m från där den stod parkerad och kapat upp låset i en cykeltunnel som går under Smyckegatan.

Reg nr är SGB 871
Suzuki DR 650 -92
Vit, blå sadel, Laser-slipon, varken tändningslås eller tanklås. Buckla i tanken på höger sida, trasiga bakblinkers.

Någon som ser/sett något får gärna höra av sig eller preja asen (nåja)... Med de nya parkeringsreglerna och nu det här känner man sig inte så motiverad att bo kvar i staden där det alltid regnar.

Fyfan, jävla svin.. Har själv bott där i närheten när man fortfarande bodde med päronen, blev av med 2 mopeder då...
Har du kikat kring opaltorget samt frölunda torg? Inte helt ovanligt att dom visar sig där omkring...

Har tyvärr ingen bild eftersom det inte direkt är en fröjd för ögat (i det skicket den är i).

Ska sätta upp lappar i området och göra lite rekognisering runt Opal, Grevegården och Briljant... Det måste finnas folk som både sett och hört vad som hände, hoppas man får något napp så att asen kan få sitt straff.

Bor i Grevegården, ska nog åka å köpa ytterligare ett lås till min BMW. Ska hålla lite utkik, ungjävlarna brukar ju köra som idioter här på kastanjeallén utanför innergården...

Bor i Grevegården, ska nog åka å köpa ytterligare ett lås till min BMW. Ska hålla lite utkik, ungjävlarna brukar ju köra som idioter här på kastanjeallén utanför innergården...

Lås fast den i något. Hade tänkt klippa kedjan eftersom jag ändå behövde byta men det hann jag inte. Har nu gått förbi både Opaltorget och Frölunda Torg samt områdena härikring. Tänkte hålla spaning över alléerna vid Grevegårdsskolan och Opaltorget.

Bor på grevegården och hörde något som lät som motard från allén nu. Tog en promenad men såg aldrig nån hoj.
Telefonnr skulle vara bra att ha utöver att ringa polisen om man ser den.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8