Drömmer om hoj denna onsdagskväll!!

Blivande MCtjej skrev:
2530750 Hej alla forummedlemmar!:)
bla bla bla
Kram från en hojdrömmande tjej

Hej och välkommen :hej

Bra idé att köpa hoj och börja övningsköra privat! Håller också med om att det kan vara bra att finslipa lite på körskolan i slutet. Eftersom man hört att de kan vara mer nitiska mot de som kört privat så kanske du slipper det extrahindret :tummenupp. Du kan även välja mer fritt vad du vill ha för motorcykel utan att tänka på att den ska funka för uppkörning för tung motorcykel :)

Lycka till!

DaPirate skrev:
2531811 Bra tänkt!
Några lektioner på trafikskola kan dock vara bra för att putsa på färdigheterna inför uppkörningen..om du inte har en mkt duktig lärare :)
Jag förstår att ni ger mig tipset att köra lite på en trafikskola oxå men hoppas att slippa det då han jag ska övningsköra med är mc lärare! Annars hade jag lätt varit tvungen att köra på en skola:) Så nu är det bara o hålla tummarna på att körningen går hyfsat så han inte ledsnar!

Ha en underbar dag allihop!:hej

hej tjejen, välkommen hit :tummenupp

Skönt att du grejjat teorin så du kan lägga allt krut på körning. Jag övningskörde både privat och gick i körskola. Bra kombo!
Lycka till nu med allt och håll oss uppdaterade om vad som händer :)

d1ce skrev:
2530759 Jag drömmer om ledig tid, en hel hoj, nya däck, ledigt sällskap, sol och värme.

Fan. :huvet

-@

DRÖM på du LILLEN...DET kommer aldrig att infalla sig för dig.....:D

Jörgen Karlsson skrev:
2532793 Varför var du inte med och brände igår? Har din driftsäkra plastnippon pajat igen? ;)
/J

Nix, men iom att jag svänger med min hoj så slits däcken :( Blankslitet på kanterna numera, vågar inte köra med det och bultarna till oken sitter som helvete. Får inte bort dem med värme ens.

-@

d1ce skrev:
2532855 Nix, men iom att jag svänger med min hoj så slits däcken :( Blankslitet på kanterna numera, vågar inte köra med det och bultarna till oken sitter som helvete. Får inte bort dem med värme ens.

-@

Det var ett klokt beslut att inte åka med såna puppor.

Krafthylsa (6-kants) kanske? Vi kan höras på tfn..

/J

Jörgen Karlsson skrev:
2532875 Det var ett klokt beslut att inte åka med såna puppor.

Krafthylsa (6-kants) kanske? Vi kan höras på tfn..

/J

Provat alla sorter. Ska ge på av h*lvete med varmluftspickan en gång till. Var påväg att ge på med gasol men jag vågade inte, hade väl smält något ;)

-@

d1ce skrev:
2533083 Provat alla sorter. Ska ge på av h*lvete med varmluftspickan en gång till. Var påväg att ge på med gasol men jag vågade inte, hade väl smält något ;)

-@
Prova även att chocka skruven först genom att knacka på toppen av skruvskallen med en lätt hammare innen du provar att dra igen.

Gasol funkar om man har omdöme. Så du ska nog skita i gasolen du! :tungan

/J

Jörgen Karlsson skrev:
2533284 Prova även att chocka skruven först genom att knacka på toppen av skruvskallen med en lätt hammare innen du provar att dra igen.

Gasol funkar om man har omdöme. Så du ska nog skita i gasolen du! :tungan

/J

Oken glödde vackert efter en omgång med gasolen ;) (skojjar)

Jag slog, visserligen med en hylsa på skallen! Skruvskallen ;)

-@

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...