Drömmer ni racing?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Denna tråd gällar aktiva racingförare! :banana

Har ni en förmåga att drömma att ni kör racing? Detta sker för mig när säsongen börjar "närma" sig. Det har ju faktiskt tickat över till 2009 nu och därmed känns det som att den nya säsongen är runt hörnet! :yoparty

Jag har som tur var inget att göra på hojen, den bara står och väntar på att bli piskad på bana.

Jag får lov att erkänna att jag drömt om Freddy Papunen. Sådan läckerbit :glömdet :D
Nädå, handlade om att han tydligen körde som attan i regn på mantorp, o jag var imponerad. Det var dock övernaturligt, där nerläggen var ungefär "skrapa hjälm".

Sedan så har jag väl i övrigt drömt att man kör som ett svin med nerlägg ingen sätt förr och det går fort satan och man styr "symboliskt" med lillfingret och allt är lätt som en plätt. I verkligheten svettas man ju som en gris och kan ibland bli andfådd. :gnissla

Vore kul o höra vad för galna drömmar ni haft så jag inte känner mig allt för ensam om det här :fyllisar

Jag drömmer alltid att jag kör knarr efter att jag har kört race. Det slutar i 9 fall av 10 med ett framhjulssläpp, som korrigeras med ett knä i sidan på frugan.

Jag har vaknat mitt i highsiders ett par gånger! Blir alltid lika förvånad när jag vaknat att jag är i sängen och ligger med benen upp i luften! :D

Men ofta är det dålig fartupplevelse i drömmarna. :)

Jag dagdrömmer! När jag tränar, på crosstrainern tex.... då har jag kommit på pallen minst 10 gånger! Bara i år! Det är heroiska uppkörningar genom fältet, nära highsider-situationer, grymma ombromsningar och inte minst att knäppa någon på yttern genom depåkurvan ner mot målflaggan på Åsen. I regn!:banana :banana :banana

Last edited:
Jag har vaknat mitt i highsiders ett par gånger! Blir alltid lika förvånad när jag vaknat att jag är i sängen och ligger med benen upp i luften! :D

Men ofta är det dålig fartupplevelse i drömmarna. :)
haha! Ja just ja! Jag har förresten haft ett otal sådana :) Glömde helt bort det. Sådana där helt plötsliga "Det här kommer göra ont"-highsiders. Farligt!

Jag kan inte säja att jag aktivt drömmer om det. Men man har väl dängt flickvännen i skallen när man highsidat i sängen nån gång. Men det e ganska sällan.

Däremot tillhör jag dom som pratar i sömnen och har vid ett flertal tillfällen sagt: youtube. Men det är kanske ett annat forum.

Last edited:
Jag är inte aktiv men jag drömmer desto mer. Jag brukar drömma lösning på hur jag ska göra för att köra fortare, typ: "jag behöver ju bara ge fullt direkt, och köra fortare" enkelt som fasen känns det, och jag kan inte fatta att jag inte gjort det tidigare.

Nej drömt om det har jag aldrig gjort, däremot kan man ligga någon timma och filosofera om det innan man somnar :hihi typ varenda kväll :( måtte det bli säsong snart!!!

Jodå, nog dröms det om det alltid! Både vanliga drömmar å dagdrömmar, och allt från drömmar där allt går sådär snuskigt enkelt, när allt bara stämmer till mardrömmar om mitt första race, när jag rammar halva startfältet, tjuvstartar eller kör ut åt fel håll :näsblod

Har fortfarande mardrömar om racet i våler i sommras, varje gång jag rullar över på min "lårkaka" som nu nog e brosk eller nåt har alla fall haft skiten i 5 månader.
Alla fall så fort jag rullar över på de så flygger jag som en vante genom luften och precis i nerslaget vaknar jag. Hur kul e de hjärnspöken 2009 here i come.

Har drömt en postiv grej va också i Norge men nu åkte jag bara genom depån med r6:an fast jag hade varvtalregulator. PANG PANG PANG PANG PANG PANG
Jävlar va snabb jag kände mig...

keep on dreaming!

Jag har en tendens att snacka racing i sömnen. :)

I början på förra året drömde jag konstiga drömmar som kretsade kring att jag aldrig kom till start. Antingen var jag på banan, men fipplade med ngt, så helt plötsligt hörde jag hur startfältet vrålade iväg och inser att jag missat starten. Eller så hittar jag aldrig fram till banan med mitt pick och pack. Eller så kommer jag fram till banan, fast med bara en trampcykel eller hojen i delar und so weiter.

I det vakna livet så gjorde en tjänsteresa (till kolerans hemland) med påföljande sjukdom samt ett prekärt elfel (som ett paket från DHL) att säsongspremiären flyttades fram till juli. Så man kan väl säga att man missade ett par starter :hihi

Last edited:
Jeg har oxå en dröm ...att min mc är komplet... Jag vänter på 3 bolte till motoren....

Bifogat

• kawa_1.JPG
    kawa_1.JPG
    78 KB · Visningar: 87
Jag drömde att jag blev svartflaggad på premiären på A-torp i ledning efter ca halva racet. Orsaken i depå var att jag monterat på en quickshifter och det fick man tydligen inte ha i rookie600.
Från underbar dröm till mardröm.

Dagdrömmer väldigt mycket innan jag ska sova. Sen när jag sover blir det mest att jag åker bakhjul sjukt lätt eller att jag highsidar. Då vaknar man rätt abrupt. Otäckt.

Det låter som om raceåkare vore den ultimata gruppen att testa psykofarmaka på. Konstant utfattiga så de gör allt för pengar och hjärnspöken finns i mängder....

Själv vaknar jag tvärt i en lowsider där jag tar för mig med armen i precis samma stil som den berömda bilden med Max från Brno. Sovsällskapet brukar ha åsikter på armar som kommer flygandes....:brinnerup

Varje natt! Så fort jag lägger mig i sängen så brukar jag alltid tänka på hur det skulle vara och köra si eller så. Men av någon anledning så verkar det som att det alltid går åt helvete. Jag vill svänga men hojen bara vägrar!
Varför är det på det viset? :(

Varje natt! Så fort jag lägger mig i sängen så brukar jag alltid tänka på hur det skulle vara och köra si eller så. Men av någon anledning så verkar det som att det alltid går åt helvete. Jag vill svänga men hojen bara vägrar!
Varför är det på det viset? :(

Det är hemskt när man inte kan styra sina egna tankar. För mig går det numera oftast bra men så fort jag kommer att tänka på att det inte går så strular det till sig. Då sitter det konstiga gummiband i hojen så man sitter fast överallt. Springer jag nånstans så ligger det stegar på marken jag snubblar på. Mycket irriterande.

Det är hemskt när man inte kan styra sina egna tankar. För mig går det numera oftast bra men så fort jag kommer att tänka på att det inte går så strular det till sig. Då sitter det konstiga gummiband i hojen så man sitter fast överallt. Springer jag nånstans så ligger det stegar på marken jag snubblar på. Mycket irriterande.

Precis så upplever jag det med!
Slutar med att jag börjar tänka på tjejer istället... tills att jag nyser och headbuttar tjejen på första daten!

Har samma dröm massor med gånger både i sommar i tidigare sommrar.
Den infinner sig just som man somnat.

Helt plötsligt får man ett framhjulsläpp. Och skakar till och sparkar i hela sängen.

Det konstiga är att jag inte drömt om hoj tidigare i drömmen vad jag vet. Utan helt plötsligt är jag på en hoj med fullt nerlägg och framhjulet släpper.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!