Drömmar inom Mc!

Att KTM tar sitt förnuft till fånga och tillverkar en 1190/1290 SMR!

Aa tänk! Hoppas dom hittar på en snarast så jag kan köra ihjäl mig på 20års dagen! Bara börja spara...:yoparty

Att köra ihjäl sig låter ju rätt blåst...
Men den maskin i en supermotard låter ju helt klart som en vild åktur!

Tänka sig den hojen utan elektroniska hjälpmedel, den hade helt klart sållat bort squidsen från de med talang... :näsblod
 
Jag vill se fler pigga, prisvärda och roliga elhojar, typ Zero.

Skulle definitivt kunna tänka mig att ha en sådan för pendling och kortare nöjeskörningar.

Ser framför mig en ny tävlingsklass med elhojar dessutom så man kan få lite fler banor utan klagande grannar.
 
Jag provkörde både MT09 och ST3 och jag gick direkt och köpte en ST3 efter det.

Smaken är kanske som baken men MT09 kändes tråkig plastig och oslipad medans Street Triple bara osade kvalitet och kändes lättare och smidigare, dessutom med en mycket trevligare motor i jämförelse.



För att det gör enorm skillnad i körkänsla om hojen är lätt och smidig, en tung hoj känns ju som en mindre bil att försöka brottas med. Om du får möjlighet så kan du ju provköra en modern 600 på 160-170 kg så lovar jag att du kommer känna skillnaden! :tummenupp

Jag har provat köra lätta hojar. Jag fattar grejen. Men som sagt jag kör mest landsväg och där är inte direkt r6 något jag skulle välja. Snarare den tyngsta hojen jag kan hitta. eftersom jag är pissless på att blåsa omkring i filen på hösten.
 
Låg vikt är önskvärt i alla sammanhang, utom ett:
Hög fart rakt fram.
Just sporttourers mår bra av 30-40 kilo extra och centralt placerad massa.
Det gör dem förvisso sämre lämpade att hysta runt genom hårnålarna i bergen och vidriga att bromsa ner för tionde gången på 5 minuter - men dom går stadigt i hög fart under besvärliga vindförhållanden.

Mycket värt, om det är en sådan hoj man vill ha. Klart ovärt, om man har andra ambitioner.

Fast, en gammal häck som CBR929RR är lika stadig som min Z1000SX i väl inspirerad autobahnsfart, men väger mindre.
 
En modern MT-01
dvs att Suzuki bygger en härlig dräpare med motorn från m1800 i ett sportigare chassi med delar från Hayabusa

Önskemål 2 att dom gör KTM1290 Superduke GT snygg , hyr in en designer från Ducati eller nått och bygg en rejäl sporttouring som ser ut som en sporttouring med kåpor
 
En BMW-boxer på +170 hästar och vikt/effekt 1-1 eller bättre. Borde gå att få till nu när man gått över till vätskekylt.

En elhoj som slår allt annat på bana.
 
Last edited:
Jag önskar verkligen att Honda kommer med något nytt snart, eller att de gör verklighet av drömmen om RCV213S för gatan.

Sen skulle jag gärna se en eldriven sporthoj som funkar tillräckligt länge med prestanda så man kan köra 30mil på en dag med full prestanda. :)

Och självklart att Viking Motorpark blir verklighet innan det är dags att lägga hjälmen på hyllan.
 
Vill se fler tvåtaktare, gärna i storleken 125-500cc och många cylindrar...
 
Att Tesla tillverkar en överkomlig elhoj med minst 35 mils aktionsradie. :hej

Nåja, det går bra med andra tillverkare också om aktionsradien ökar lite. ;)
 
Att Tesla tillverkar en överkomlig elhoj med minst 35 mils aktionsradie. :hej

Nåja, det går bra med andra tillverkare också om aktionsradien ökar lite. ;)

Jag ser framför mig batteripack som sitter lättåtkomliga och "bensinmackar" med laddade pack där man bara kunde åka in och lösa in sitt urladdade pack mot ett nytt fulladdat.
Borde ju vara väldigt lätt att lösa på just motorcyklar men inte helt omöjligt på bilar heller om bara biltillverkarna kommer överens om någon slags standard.
 
Att Honda börjar bygga och sälja nya CB1100R:en som dom visade en koncepthoj på för många år sedan.

Honda-CB1100R-Motorbike.jpg
 
Att Honda Goldving 1500 trillar ner under förtio tusen ( händer när som helst ) så jag kan och vill köpa en:banana
 
Back
Top