Drömhojen 90.000 spänn!

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Fråga: skulle du tycka att det vore "värt" att hala upp 90.000 kr för din drömhoj? :va

Jag funderar på att göra denna "investering" för jag har hittat hojen som passar mig totalt. Har nu även ett jobb o lön som gör det hela genomförbart.

Ja, vad säger ni skulle ni kunna göra ett sådant köp?

Hojen?

Highland 950 outback. (Lurar åxå lite på en KTM 950 Adventure)

självklart. köpte min 950 ny för 85.000 har inte ångrat mig en sekund.Bara att handla:yoparty

Självklart skulle man mera än gärna betala 90k för drömhojen. För den går 90k + ett par hundra tusen till.
Så nog skulle jag betala 90 ;)

självklart,
behöver inte fundera 2 ggr.

De e bara att handla

Men tänk dej för först. Det ska mer än bara handlas. Räkna in värdeminskningar osv i din kalkyl, och hur många år det tar innan du är skuldfri, om du inte slantar den cash!

Som jag brukar säga till kära hustru: Det är bara pengar. :nicka

Köp om du vill ha och känner att du har råd. :tummenupp

Eller lyssna på någon mer välbalanserad person -- jag kommer snart att ha lagt mer än det omtalade beloppet på en gammal BMW från -86...

Tjöp om du har kalkylen med goda marginaler.. bara att göra

Javisst. handla för fan, skit i om du inte har råd eller ej, vem fan behöver mat och betala hyran? Bensin och försäkring är ju mycket viktigare, sen om frugan skulle lämna dej så att du är tvungen att köpa ut henne ur huset, så skit i det, banken har mer pengar att låna dej.

När du kört sönder hojen till oigenkännlighet så att du inte får sålt den, skit i det, banken har mer pengar så att du kan köpa en ny, och då har du ju två. Alla vet ju att två är bättre än en. Nu får du offra vattnet du dricker och nudlarna du äter, för du har ju två hojar som ska tankas och försäkras. Och har du inte råd...så låna mer på banken! MOAAHAHA! ;)

Prioritera bort krogrundorna och att köpa fjolliga "märkeskläder" som alla tycks göra. Sen handlar du hoj...

Står med 4 hojar och en racebuss nu och vet inte om jag kan bli mycket lyckligare när det gäller hojåka iaf! :yoparty

Men tänk dej för först. Det ska mer än bara handlas. Räkna in värdeminskningar osv i din kalkyl, och hur många år det tar innan du är skuldfri, om du inte slantar den cash!

Prexis,andrahansvärdet på en Highland ser inte ut att vara högt...men är det din drömhoj så...(funderade själv på en sådan) Personligen skulle jag satsat på lc8.

Ps.I höstas var det en -04 highland tillsalu för 52000:-,bara som referens.Ds.

Jag hade inte handlat för 90 000 kr. Jag har precis lika roligt på en lätt begagnad hoj för halva priset eller kanske 2/3 av priset. Då är det inte värt att lägga dom pengarna. Roligare att kunna köpa några tillbehör oxå

En ny maskin är alltid kul, men kan man få tag i en begagnad med bra service-historia bakom sig, är det värt besväret att leta. Då kan man få samma sak för en billigare slant eller t.o.m. en betydligt häftigare hoj.

För 90 papp kan man köpa riktigt maffiga begagnade hojar t.ex. och som inte sjunker lika fort i värde.

För en ganska lätt, men ändå vass maskin i offoradutförande, så skulle jag satsa på KTM 950 SuperEnduro eller om det ska vara en bekvämare sak - någon stor touring/offroad-twin (Cagiva, Suzuki, Honda el.dyl.).

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...