Drömduller/race inom RR

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
elwe skrev:
2458345 Ultimat eller inte ... jag blev en gång omåkt av Agostini och Phil Read, SAMTIDIGT! De hade sina fabriks MV-Agustor och minst 40 km/h mer än min Yamma mäktade med.
De tog mig på varsin sida med bara nån dm tillgodo och jag trodde det var MIN hoj som exploderade när deras blås passerade mig.
Den ljudupplevelsen är svår att matcha ... :)

Oj, det måste vart med skräckblandad förtjusning!

Gustav O skrev:
2458462 :D
Fränt. Inte lika exklusivt men jag tyckte det var fränt när Fredde Watz körde om mig på yttern ut ur Esset på Sviestad, sladdandes och sedan upp på bakhjulet. :)
Jag kördes också om just där och på yttern men av Fransson. Jag tyckte att jag låg på yttern när jag gav gas ur Esset. Då dök han upp på min vänstra sida, på gräskanten och på bakhjulet. Synd att han fick nöja sig utan en SM-titel för jag tycker Franssons aggressiva stil (precis som Watz) bar spår av GP-takter.

:tummenupp

Nyteknik skrev:
2458489 Jag kördes också om just där och på yttern men av Fransson. Jag tyckte att jag låg på yttern när jag gav gas ur Esset. Då dök han upp på min vänstra sida, på gräskanten och på bakhjulet. Synd att han fick nöja sig utan en SM-titel för jag tycker Franssons aggressiva stil (precis som Watz) bar spår av GP-takter.

Fransson körde jävligt hårt!

Bifogat

• Fransson.jpg
    Fransson.jpg
    123.8 KB · Visningar: 79
Last edited:
Nyteknik skrev:
2458489 Jag kördes också om just där och på yttern men av Fransson. Jag tyckte att jag låg på yttern när jag gav gas ur Esset. Då dök han upp på min vänstra sida, på gräskanten och på bakhjulet. Synd att han fick nöja sig utan en SM-titel för jag tycker Franssons aggressiva stil (precis som Watz) bar spår av GP-takter.

Yepp, Fransson är en riktig hårding, dessutom alltid glad.

En drömduell för mig vore jag mot Pedrosa, ett varv på gelleråsen med en lagom sur och tjurig hoj av lämplig modell och sist men inte minst, old school springstart är det som gäller.:D

elwe skrev:
2458345 Ultimat eller inte ... jag blev en gång omåkt av Agostini och Phil Read, SAMTIDIGT! De hade sina fabriks MV-Agustor och minst 40 km/h mer än min Yamma mäktade med.
De tog mig på varsin sida med bara nån dm tillgodo och jag trodde det var MIN hoj som exploderade när deras blås passerade mig.
:yoparty :tummenupp

Personligen tror jag det skulle vara kul att se dagens vassaste förare köra race på standard Aprilia RS125:or. :)

elwe skrev:

Det ÄR ultimat....
En annan jag mötte lassie historia: En idag mycket central person inom svemo har på sin vägg uppsatt en tidlista där han har bättre träningstid än Ago himself, det han dock motvilligt berättar är att listan är från första träningen och träningen därpå förbättrar Ago sig 9 sek....:tomten

*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...