Dröm hoj

helt klart en suzuki RG500. hälst montera den motorn i ett RGV chassi.. rock and roll!. :yoparty 125bhp på knappt 150kg!. 2t V4
 
philsson skrev:
helt klart en suzuki RG500. hälst montera den motorn i ett RGV chassi.. rock and roll!. :yoparty 125bhp på knappt 150kg!. 2t V4

125 bhp ger den då inte orginal i alla fall,då får man väll trimma en del va :gnissla

vore nice, men hittar du någon motor eller?
 
RS "Alex" skrev:
125 bhp ger den då inte orginal i alla fall,då får man väll trimma en del va :gnissla

vore nice, men hittar du någon motor eller?
ja det går att få ur dom.. åt minstonde 120 bhp utan större modifikationer på de RGV500 byggen jag hittat information om. Motorerna är tyvär utterst sällsynta och försvinner rätt snabbt :( får kanske bli till att köpa en hel RG när man blir äldre eller har råd.. det är verkligen sexigt med 500cc 2t!.. :Bugar
lite länkar..
http://www.rgv-500.com/
http://www.suzuki-rg500.com/rgv500.htm
http://www.isk.kth.se/~isk_joan/Aprilia_RS500.htm ifs en RS 250 men lika het för det. :drool
 
RS "Alex" skrev:
det lät som om han redan ägde den :tummenupp

"här är min"

edit 2taktare är problem, problem * 4 så skulle jag ta livet av mig :huvet
:hihi aprilia RS är problem!. 2t är tufft.. sålänge de inte går sönder så äger de fett.. :yoparty
 
philsson skrev:
:hihi aprilia RS är problem!. 2t är tufft.. sålänge de inte går sönder så äger de fett.. :yoparty

så är det med allt det är kul sålänge det håller

en 2 taktare med lång livs tid är den ultimata motorn sen ha den i ett bra chassi vore ju inte fel:D

RS massa ongar som ostryper å inte fattar vad dom håller på med sen är den ju ganska effekt stark per / cc

Mycket moppe pojkar som fuckar till det:D
 
RS "Alex" skrev:
så är det med allt det är kul sålänge det håller

en 2 taktare med lång livs tid är den ultimata motorn sen ha den i ett bra chassi vore ju inte fel:D

RS massa ongar som ostryper å inte fattar vad dom håller på med sen är den ju ganska effekt stark per / cc

Mycket moppe pojkar som fuckar till det:D
dumt att leka med döden.. aja.. får man tag på en billig RG motor så visst.. det blir ombygge.. :tummenupp finns motorfästen att köpa så man kan bygga om. Blir till att få tillverka piporna och bygga om bakdelen lite. Man kanske kan få tag på en motor från UK eller nån annan stans ifrån efter nästa sommarjobb. RGV ramen är ultimat! stabil som as.. :D
 
philsson skrev:
dumt att leka med döden.. aja.. får man tag på en billig RG motor så visst.. det blir ombygge.. :tummenupp finns motorfästen att köpa så man kan bygga om. Blir till att få tillverka piporna och bygga om bakdelen lite. Man kanske kan få tag på en motor från UK eller nån annan stans ifrån efter nästa sommarjobb. RGV ramen är ultimat! stabil som as.. :D

hur är dämpare å så då något justerbart eller?

har sett bilder å det kan ju bli nice men det klarar du ju aldrig besiktninge med väll, få byta vid besiktning kanske:)
 
RS "Alex" skrev:
hur är dämpare å så då något justerbart eller?

har sett bilder å det kan ju bli nice men det klarar du ju aldrig besiktninge med väll, få byta vid besiktning kanske:)
byta vad vid besiktning?. Klart man kan registrera om fordonet som en RGV500?. De hojarna i länkarna jag skickade är omreggade :tummenupp
Dämpningen säger du?. Ja den är ställbar både i höjd och mjukhet. gammal banhoj jag har men det sitter original också.
 
philsson skrev:
byta vad vid besiktning?. Klart man kan registrera om fordonet som en RGV500?. De hojarna i länkarna jag skickade är omreggade :tummenupp
Dämpningen säger du?. Ja den är ställbar både i höjd och mjukhet. gammal banhoj jag har men det sitter original också.

nemen jag tänkte bara även vid en typ regning så lär väll inte besiktningen gå med på vad som helst eller?

rs 125 har ju inget sånt där med dämpning som går att ställa in:(

ska å jobba nu bye bye
 
RS "Alex" skrev:
nemen jag tänkte bara även vid en typ regning så lär väll inte besiktningen gå med på vad som helst eller?

rs 125 har ju inget sånt där med dämpning som går att ställa in:(

ska å jobba nu bye bye
RGV är gjord för att tåla en motoreffekt på 130hk. dubbla bromskivor. 4 kolvsok på var sida. Ja.. ser du en så förstår du att de är rätt grova så de går fint ska du se.. Folk har gjort det förr så jag borde också lyckas.. gäller "bara" få tag på en motor och sen "bara" göra jobbet också. :rolleyes:
 
philsson skrev:
RGV är gjord för att tåla en motoreffekt på 130hk. dubbla bromskivor. 4 kolvsok på var sida. Ja.. ser du en så förstår du att de är rätt grova så de går fint ska du se.. Folk har gjort det förr så jag borde också lyckas.. gäller "bara" få tag på en motor och sen "bara" göra jobbet också. :rolleyes:


aa det var mycket bara där :D

men det vore ju tufft, men det blir nog att köpa en cykel som nämndes i din tråd.
 
RS "Alex" skrev:
aa det var mycket bara där :D

men det vore ju tufft, men det blir nog att köpa en cykel som nämndes i din tråd.
eh. :tungan en lös motor vore tufft.. om man finge få tag på det.. finns tyvär inte så många andra 2t motorer i de storlekarna som manskulle vilja klämma i.. RD 500 är kool också men har betydligt lägre effektutag.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top