Dröja med betalning UTAN att handla hos Kronpelle

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Husaberg 570
Hej,

Saken är den att jag har haft grova problem med ett företag som trycker dekaler, har fått vänta i 6 veckor och ringt 5 ggr och tryckt på för att få mina dekaler.

Nu vill jag att han ska få vänta så länge som möjligt innan jag betalar fakturan, men hur långt vågar jag gå?

2 påminnelser från hans företag och en från inkasso? Dags att betala sen?

Om jag efter de påminnelserna bara betalar in kanske 500 av 700, vad händer då? Börjar det om med påminnelser på resterande ca 200 kr då?

Tips och ideér och roliga förslag mottages tacksamt. Jag kommer att hänga ut företaget här (om tillåtet) så fort jag fått mina dekaler.

MVH Mattias :fyllisar

Låter som en dum ide. Det blir ju bara dyrare för dig ju längre du väntar med att betala. :näsblod

Om han har kapacitetsproblem och inte hinner med ordrarna, så kan du ju visa ditt missnöje genom att byta leverantör.

Ring företaget och säg att du kommer bara att acceptera en faktura där kredittiden motsvarar leveranstiden.
4 veckor leverans är ju 30 dagar som det brukar vara på de flesta fakturor..
6 veckor = 45 dagar = oftast möjligt för de flesta organisationer utan knussel från ekonomiavdelningen.

För tydlighetens skull: Har den senaste påminnelsen kommit direkt från inkassoföretaget, eller är det en av hans påminnelser med en liten lapp där det står att det går till inkasso nästa gång?

Har det redan gått till inkasso så kan det ganska snabbt börja ticka på med ränta och påminnelseavgifter och grejer. Men å andra sidan, beroende på hans avtal med inkassoföretaget så kanske de tar några procent på fakturabeloppet av honom för att driva in det.

Det bästa är väl att betala som du ska, meddela ditt missnöje, avråda folk från att anlita firman och sen lägga det bakom dig? :)
Du tjänar absolut inget på att vänta med betalningen. Du kommer sänka dig till hans nivå. Sen ska vi inte glömma det gamla men ack så sanna i att högmod går före fall. :mattias

Om man verkligen har mycket tid och ork kan du börja med att bara betala en krona. Då kan inte ärendet gå vidare som obetalt.

Kan inte detaljerna riktigt men på detta viset kan man dra ut processen utav helvete.

Lycka till!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...